به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۲۱۶۷۱۰

قیمت تیبا صندوق دار ۷۴ میلیون تومان شد/جدول

گروه اقتصادی: بررسی بازار خودروی پایتخت در روز جاری شنبه ۱۰ خرداد ماه ‌حاکی از تداوم روند کاهشی قیمت‌هاست و همچون هفته‌های گذشته خرید و فروش‌ها در حداقل خود است.
قیمت تیبا صندوق دار ۷۴ میلیون تومان شد/جدول
به گزارش ایرنا، این روند کاهشی که در هر سه دسته خودروهای داخلی، مونتاژی و خارجی دیده می‌شود، قدرت چانه زنی اندک مشتریان بازار را بالا برده و می‌توانند خودروها را به قیمت‌های دلخواه خود خریداری کنند.به گفته کارشناسان، تشدید بازرسی‌ها از انبارها و پارکینگ‌ها سبب شده تا آنهایی که خودرو را به قصد سرمایه‌گذاری در ماه‌های گذشته خریداری و انبار کرده بودند، فروشنده شوند.به اعتقاد کارشناسان، اگر بازرسی‌ها تداوم داشته باشد، ریزش بیش از پیش قیمت‌ها ادامه خواهد یافت.امروز در گروه سایپا هر دستگاه سایپا ۱۱۱ به ۷۰.۵ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ به ۶۵ تا ۶۶ میلیون تومان، تیبا صندوق دار ۷۴ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۸۳ میلیون تومان، ساینا ۸۶ میلیون تومان و کوئیک ۹۲.۵ میلیون تومان رسید.همچنین در گروه ایران خودرو هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۱۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ به ۱۱۰ تا ۱۱۱ میلیون تومان، پژو پارس ۱۳۵ میلیون تومان و سمند ال. ایکس ۱۱۴ تا ۱۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.در دسته مونتاژی‌ها نیز هر دستگاه سراتو شرکتی سایپا ۴۷۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ به ۵۰۰ میلیون تومان، چانگان سی. اس ۳۵ به ۲۷۰ میلیون تومان، جک اس ۵ به ۴۰۵ تا ۴۱۰ میلیون تومان و هایما اس ۷ به ۴۱۵ تا ۴۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

کارشناسان می‌گویند با وجود روند صعودی قیمت ارز در هفته‌های گذشته، اما از آنجایی که تقاضا برای خرید کم است قیمت خودروهای خارجی نیز شیب نزولی به خود گرفته و ترس از بازرسی پارکینگ‌ها سبب شده تا افرادی که خودرو در اختیار داشتند، به فکر فروش باشند.برخی نمایشگاه‌داران خودروهای خارجی که از ۲۲ اردیبهشت ماه تاکنون بیکار در نمایشگاه‌های خود نشسته‌اند و حتی یک مورد معامله نداشته‌اند.«سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در این زمینه به ایرنا گفت: خودرو یک کالای مصرفی است و فقط افزایش سوداگری‌ها می‌تواند آن را به کالای سرمایه‌ای تبدیل کند.وی پیش‌بینی کرد که در صورت تداوم نظارت بر عملکرد خودروسازان و نظارت بر فروش خودروها و همچین جلوگیری از فروش خودروها به صورت «ویرایشی»، بازار شکل عادی و واقعی خود را پیدا خواهد کرد. پیش‌تر شرکت‌های خودروساز محصولات خود را به شکل کارتکسی به نمایندگی‌ها می‌فروختند (بسته‌ای که برای مثال، شامل سه پراید و دو سراتو می‌شد). پس از اعتراض فعالان بازار به این شیوه، فروش کارتکسی متوقف و فروش ویرایشی جایگزین آن شد. در این شیوه پول و مشخصات خریدار گرفته می‌شود و پس از یک هفته یا ۱۰ روز خودرو پلاک شده تحویل داده می‌شود.
برچسب ها: خودرو قیمت بازار