به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۸:۲۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۲۱۶۸۳

خرازی: مردم ایران از رفتار فرانسه رنجیده‌اند

گروه سياسي: سید محمد صادق خرازی با انتقاد از عملکرد فرانسه در دور قبلی مذاکرات ایران و 1+5 خطاب به اروپایی‌ها نوشت: فرصت را در مقابل ایران از دست ندهید و بدانید فرسایش در مذاکرات و طولانی شدن مذاکرات به نفع دو طرف نیست البته شما بیش‌تر متضرر خواهید شد.
خرازی: مردم ایران از رفتار فرانسه رنجیده‌اند
سید محمد صادق خرازی، سفیر پیشین ایران در فرانسه در یادداشتی در صفحه فیس‌بوکش نوشت: «قرار است جواد عزیزمان سه‌شنبه، برای ادامه مذاکرات عارم ژنو شود. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم که توفیق او نصرت ملت و نظام اسلامی است. اما من به دلیل آن که مدتی در فرانسه ماموریت داشتم با روحیات دولتمردان این کشور به‌خوبی آگاه هستم. فرانسه بی‌تردید ایدولوژیک‌ترین کشور اروپا و کشورهای موسوم به غرب است. روزی در مقاله‌ای نوشتم جمهوری لایسیته و سپس به ابعاد مختلف طرح استازی پرداختم. صدها هزار مسلمان از حقوق خویش در قرن بیست و یکم توسط این طرح محروم شده بودند، پس از چند روز فیلسوف مشهور فرانسوی که شرق‌شناس برجسته‌ای نیز هست، به‌نام ژیل کپل با من تماس گرفت و گفت ما فرانسوی‌ها همیشه مردان از دست دادن فرصت‌ها هستیم.

روزگاری فرانسه در زمان ژاک شیراک، با درایت همکاری استراتژیکی را با ایران شروع کرد در آخرین ملاقات شیراک و خاتمی در بهار 1384 شیراک گفت متاسفم بگویم ما دیر ایران را درک کردیم و ایران دارای ظرفیت‌های ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک است و بیش‌ترین نزدیکی را با ایران در زمانی حس می‌کنم که فرصت‌مان به پایان رسیده است !!! مخاطب این نوشتار، مذاکره‌کنندگان اروپایی هستند، فرصت همراهی دولت یازدهم را از دست ندهید ، فکر نکنید با فشار و ارعاب می‌توانید کسب امتیاز بیش‌ترکنید!! به سران فرانسه عرض می‌کنم شما در دوران دولت خاتمی، مذاکرات هسته‌یی تروییکای اروپایی را رهبری و سلیقه ایرانی را تجربه کردید!

مطمن باشید ایرانی‌ها مردان با هوش و با شعورند. اول متنی را امضاء نمی‌کنند که بعد بایست برایش مذاکره و چانه‌زنی کنند! اصلا مایل نیستند دو بار، روی یک متن مذاکره کنند!! قلب آحاد مردم ایران از رفتار وزیر خارجه فرانسه رنجیده است، سوال بزرگ این است فرانسه شیراک و ژوسپن و دویلپن کجا و فرانسه آقای فابیوس کجا؟ امیدوارم آقای اولاند نیز واقع‌بینانه‌تر مسایل را رصد کنند! اکنون وزیر خارجه فرانسه از موقعیتی متزلزل برخوردار است، به 1+5 صریح باید گفت فرصت را در مقابل ایران از دست ندهید و بدانید فرسایش در مذاکرات و طولانی شدن مذاکرات به نفع دو طرف نیست البته شما بیش‌تر متضرر خواهید شد.»

محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۰۸:۰۹
تحلیل کارشناسی خوبی بود. (171598)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۰۸:۲۲
دولت سوسیالیست همینه!!!عراقو برای کشتن ما تجهیز کرد،خاءنین به سرزمین مادری را در خاک خود اسکان داد و... (171602)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۰۸:۳۱
"گفت ما فرانسوی‌ها همیشه مردان از دست دادن فرصت‌ها هستیم." روزي فر خواهد رسيد كه نياز به فيلسوف و شرق شناس نخواهد بود هر فرانسوي بر دست خود خواهد كوفت و آه از نهادش برخواهد خواست كه ايكاش رياست جمهور كشورمان نقش آيينه را مقابل رييس جمهور قاصبان فلسطين بازي نمي كرد !!! (171608)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۲:۵۴
به خاطر حمایت بیشرمانه فرانسه از جنگ و تحریم علیه ایران ( با دریافت رشوه بصورت خرید تسلیحات از سوی عربستان ) کمپین تحریم کالاهای فرانسوی در جهان اسلام و ایران و قطع تدریجی مونتاژ پژو و دیگر محصولات فرانسوی به جهت اعمال فشار داخلی و اقتصادیی بر این دولت فرانسه که سابقه خونین و کثیفی از استعمار به خصوص در افریقا دارد و خود راکتورهای هسته ای دیمونا را به اسراییل داده باید انجام شود (171754)