به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۳:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۱۷۷۹۸

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۶ میلیون و ۹۴۲ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۰۰ هزار نفر ثبت شد.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان این‌که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است، گفت: مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۸۲۰۹ نفر رسید. کیانوش جهانپور گفت: از ۱۶ تا ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است که ۵۲۷ مورد بستری شده‌اند. وی افزود: بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان این‌که در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، ادامه داد: بر این اساس مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۲۰۹ نفر رسید. وی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۳۲ هزار و ۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. به گفته جهانپور ۲۵۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. جهانپور با بیان این‌که وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، گفت: استان‌های هرمزگان و کرمانشاه نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. وی تاکید کرد: در عین حال در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و ۶ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ داشته‌اند.

ثبت ۱۲۵۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در عراق
وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که ۱۲۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم به نقل از السومریه نیوز نوشت: وزارت بهداشت عراق از ثبت ۱۲۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.بر اساس این گزارش تاکنون ۱۱۰۹۸ نفر در عراق به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۱۸ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.