به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۲۱۹۷۲۰

اصلاح‌طلبان با حمایت از روحانی، پایگاه اجتماعی خود را به حراج گذاشتند

اصلاح‌طلبان با حمایت از روحانی، پایگاه اجتماعی خود را به حراج گذاشتند
گروه سیاسی: یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعلا اصلاح‌طلبان فردی در قد و قواره ریاست جمهوری ندارند، گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ پایگاه خود را به حراج نگذارند. اگر آنها از فردی غیراصلاح طلب حمایت کنند، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌ سیدناصر قوامی  درباره دلیل شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم،‌ عملکرد دولت در ضربه به پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان را بی‌تاثیر ندانست و گفت: اصلاح‌طلبان زیادی هم در این انتخابات ثبت‌نام نکرده و کسانی هم که ثبت‌نام کردند، ردصلاحیت شدند. وی اضافه کرد: ۱۳۰- ۱۴۰ نفر به نام اصلاح‌طلبان وارد مجلس دهم شدند ولی حاضر نشدند در مجلس همراه اصلاح طلبان باشند. پایگاه رای اصلاح‌طلبان همچنین به دلیل عملکرد فراکسیون امید آسیب دید و نتیجه همه این عوامل، استقبال سرد این پایگاه از انتخابات مجلس یازدهم شد.

قوامی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: روحانی اصلاح‌طلب نبود ولی اصلاح‌طلبان از وی حمایت کردند و با این کار پایگاه اجتماعی خود را به حراج گذاشتند. مردم هم یادشان نرفته است در سال ۹۴ به افرادی رای دادند ولی آنها عملکرد موفقی در مجلس دهم نداشتند. با این حال اگر اصلاح طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری پایگاه خود را به حراج نگذارند، می توانند این پایگاه را به پای صندوق رای بیاورند. اگر اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ از فردی غیراصلاح طلب حمایت کنند، اشتباه بزرگی مرتکب شده و بیشتر آبروی خود را می برند.

این فعال سیاسی درباره نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری معتقد است: اصلاح‌طلبان درجه یک مثل مصطفی تاج‌زاده، عبدالله نوری، محمد خاتمی و محمدرضا خاتمی که اگر نامزد انتخابات هم شوند، ردصلاحیت می شوند. افرادی مثل جهانگیری، پزشکیان و عارف هم که امتحان خود را پس داده‌اند و فعلا اصلاح‌طلبان فردی در قد و قواره ریاست‌جمهوری ندارند.
 
مرجع : ایسنا

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۲:۳۴
بابا اصلاح طلبها تمام شده اند خدا رحمتشون کنه رایی و پایگاهی ندارند
بازی اصلاح طلب اصولگرا تموم شده (368393)
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۳:۱۶
ok (368401)
معلمنامیدشده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۲۱:۲۸
کاملا موافقم
اصلاح طلب بدلی و اعتدالی اعتبار اصلاحات واقعی را نابود کرد و...
انشاا...به امید فردایی بهتر برای هر ایرانی و... (368423)