به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۲۲۰۴۰

سخنگوی شرکت مخابرات ایران: حاضريم مخابرات را به قیمت روز به دولت بفروشيم!

گروه اقتصادي: مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، گفت: برای بازگشت کابل مسی به دولت باید روال قانونی طی شود و این روال در اختیار مدیران شرکت مخابرات ایران نیست، بلکه در اختیار سهامداران این شرکت است.
زارعیان در گفت‎وگو با سیتنا، در خصوص مباحث اخیر پیرامون بازگشت کابل مسی به دولت، گفت: دولت راجع به شبکه‎ی کابل مسی مباحثی را مطرح کرده است. طبیعتا اگر آن‎ها شبکه‎ی مسی را هم بخواهند قاعدتا باید روال قانونی‎اش طی شود. وی، ادامه داد: بحث روال قانونی این موضوع در اختیار مدیران شرکت مخابرات ایران نیست، بلکه در اختیار سهامداران این شرکت است. در موضوع اخیر هم فروشنده باید برود و با خریداران صحبت کند. خریدار هم سهامداران هستند و حتما سهامداران روی این بحث، نظرات و یا پیشنهاداتی دارند.

زارعیان در ادامه گفت: بنده به عنوان یک کارشناس حوزه‎ی ارتباطات و اقتصاد معتقدم طبیعتا اگر کسی کالایی را چهار سال پیش خریداری کرده باشد و بخواهد امروز آن کالا را بفروشد، حتما به قیمت روز می‎فروشد. ارزش مخابرات هم باید به قیمت روز محاسبه شود. مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر این نکته که در موضوع مخابرات هم باید شرایط حال حاضر بازار در نظر گرفته شود، اظهار داشت: ما باید ببینیم که در موارد مطروحه‎ی اخیر سهامداران چه نظری دارند. طبیعتا مدیرعامل شرکت مخابرات نیز تابع نظر سهامداران است.

وی ادامه داد: طبیعتا شبکه، خرید کالا و خدمات، امروز در بازار تعریف دارد و این کاملا مشخص است. اقتصاد کشور از 4 سال پیش تا به حال به کجا رفته، چه تورمی را طی کرده است؟ زارعیان در ادامه در خصوص اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر بازگشت کابل مسی به دولت برای مدیریت همه‎ی استفاده کنندگان از این زیرساخت توسط دولت، خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران آمادگی دارد تا کل شبکه‎ی کابل مسی را در اختیار همه‎ی کاربران قرار دهد. ما حتی این را هم اعلام کردیم که به دنبال سود زیادی هم نیستیم، هزینه‎های نگهداری شبکه را به ما پرداخت کنند تا این کار انجام شود.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر هم این کار را کرده‎ایم. چه شرکتی از ما شبکه را خواسته و ما در اختیارش قرار ندادیم؟ PAPها هم از کاربران ما هستند که ما این زیرساخت و امکانات را در اختیارشان قرارداده‎ایم. دیگران هم اگر بخواهند ما این امکانات را در اختیارشان قرار خواهیم داد؛ بنابراین این اصلا بحثی نیست که بخواهد راجع به آن صحبت شود.

زارعیان دیگر بار تاکید کرد: حداقل درخواست ما این است که هزینه‎ی نگهداری این شبکه به ما پرداخت شود. ما حتی به دنبال سود هم نیستیم. اگر دولت یا بخش دیگری هم بخواهد وارد این عرصه شود مگر می‎تواند هزینه‎ی نگهداری نگیرد؟ مگر می‎تواند شبکه را مجانی در اختیار دیگران قرار دهد؟

123456
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۳:۰۷
مگه به قیمت روز خریدن که می خوان به قیمت روز بفروشن؟ (173402)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۸:۳۹
والا موقع خرید که به قیمت شب خریدن (173571)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۹:۱۰
بله به قیمت روز بفروشین تا دلار سقوط آزاد نکرده! همین شما موانع کاهش قیمت ارز نیستید؟ (173586)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۹:۲۳
حالا تازه اگه به قیمت روز هم بوده، پولش به حساب کی رفته؟ (173597)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۳:۳۴
سلام:اگر به قيمت روز خريداري شده باشد به قيمت روز هم قابل فروش است (173420)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۳:۴۸
هزار تا دلیل واسه اثبات دروغ بودن حرفاتون هست:
آنتن ندادن قطعی موقت فروش اینترنت مثلا پر سرعت! گرون فروختن حق امتیاز موبایل و اینتر نت و..... که باعث شد چند تا از مراجع هم راجع بهش فتوا بدن.
حالا بماند نحوه واگذاری و مناقصه مخابرات که خدا میدونه چه طوری شد........ (173425)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۴:۰۰
یک اصلاح طلبی بیاد اینه بخره.اقای هدایتی بیا مخابرات رو بخر بده به دولت اصلاحات.خداشاهده دعات میکنم (173433)
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۴:۳۷
نميدونين بعد از فروش مخابرات چه بخور بخوري براي يك عده محدود راه افتاد معلومه كه مشكلشونه مخابرات را پس بدن . ده ها دليل براي واگذار نكردن مخابرات وجو د داشت ولي بعضيها با اصرار خود وبا نقض قانون دست به واگذاري زدند حالا مي فهمم چرا اصرار به اينكار داشتند.همون زمون هم به نقل از اقاي غرضي عنوان شد قيمت فروش مخابرات يك صفرش كم بود وچه درست اين حرف را زد .از وزير محترم ارتباطات عاجزانه تقاضا مي كنم تا دير نشده واقايان تمام اموال مخابرات را به فروش نرسانده اند مخابرات را به اغوش دولت باز گردانند ..يك كارمند مخابرات (173447)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۴:۴۱
مخابرات دست سپاه دیگه درسته؟ (173452)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۵:۱۱
اولا اگر در قول خودتان برای فروش به دولت صادق بودید اینگونه شرط وشروط نمی گذاردید ودر ثانی اگر راست می گوئید با همان شرایطی که شرکت را از دولت قبلی هدیه گرفتید تحت همان شرایط برگردانید واگر چنانچه پول نقدی هم داده باشید با همان وضع دریافت کنید . (173460)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۵:۲۷
اگر دولت در این راه انحصار را باطل و رقابت ایجاد کند دیگر امثال ایشان از روی شکم سیری صحبت نخواهند کرد و آنموقع خواهند دید که سهامداران کجای کار قرار خواهند گرفت . (173463)
nima
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۵:۵۷
من موندم که شرکتی که پولش از بیت المال مردمه چطور روش میشه دوباره از بیت المال مردم برا پس دادن چیزی که مال مردمه ادعای طلب کنه!یعنی هزار تاسف برای این بیت المال بی زبون که بازیچه بعضی نورچشمی ها شده..وای برما.. (173483)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۷:۱۷
بابا اینا دیگه کی هستند! عجب رویی دارند! مخابرات رو مفت گرفتند و نه تنها پولی نداده اند توی این مدت هم تا تونستند مردم رو سرکیسه کردند. حالا تازه فهمیدند که باید به نرخ روز بفروشند. همین که دولت درآمد بادآورده این چهار سال رو ازتون نگیره کلاهتون رو بندازید آسمون. (173524)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۸:۰۰
به هرحال موقع واگذارى قبلى همه ى مراحل قانونى انجام نشده بود (173541)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۸:۰۱
تورو خدا با دروغاتون به شان مردم توهین نکنید فکر نکنید مردم نمیدونیم چه پولهای کلانی اینور و اونور کردید سر همین تلفنها (173542)
سربداران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۸:۱۵
به قيمت روز!!!خيلي خنده داره!!!لطفا اون قيمت روزي كه مخابرات را خريديد چقدر بود؟!!! (173552)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۸:۱۶
نمی خواهد بلبل زبانی بفرمایید
بگویید ودیعه خطهای موبایل کجاست؟
شما مخابرات را 8 میلیارد دلار خریدید در حالیکه ودیعه مردم در دست شما، یعنی پولی که در کشوی میز مخابرات بود، برابر با 8 میلیارد دلار یود
یعنی شما مخابرات را مفت خریدید.
صد البته جیگر خودتان هستید (173555)