به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۲۲۱۸۸

لرستان دارای رتبه اول بیکاری در کشور

گروه اقتصادي: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در حال حاضر برخی شاخص‎ها از جمله وضعیت اشتغال لرستان مطلوب نیست به گونه‌ای که استان رتبه اول بیکاری در کشور را دارد.
لرستان دارای رتبه اول بیکاری در کشور
حامد ویس​کرمی در جمع کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان افزود: با توجه به این‌که استان لرستان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه صنعت، کشاورزی و بخش‌های دیگر فرهنگی و اجتماعی است باید این ظرفیت‌ها به بالفعل تبدیل شود تا بتوان بخشی از مشکلات موجود در حوزه اشتغال جوانان لرستان را برطرف کرد. وی ادامه داد: در بخش تخصیص تسهیلات اشتغالزایی لرستان، در سال‌های گذشته طی دو سال متوالی در بخش تعاون، صنعت و کشاورزی رتبه اول کشور را کسب کردیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: عمق مشکلات به ویژه در حوزه اشتغال لرستان به گونه‌ای است که با این روند کنونی حل نخواهد شد. اکنون یکی از مشکلات موجود در این حوزه، مهارت نداشتن افراد جویای کار در لرستان است به گونه ای که بیش از 57 درصد آنان فاقد هرگونه مهارت در حوزه فنی و حرفه‌ای هستند. ویس‎کرمی با اشاره به این‌که نداشتن مهارت و تخصص توسط نیروهای انسانی باعث بروز مشکل در عرصه‌های تولیدی می‌شود، افزود: ارتقای رشته‌های فنی و حرفه‌ای، نیازسنجی عملیاتی و اجرایی در بخش‌های کشاورزی و صنعت در برنامه پنجم توسعه به عنوان یک ضرورت است تا از این طریق بتوان بخشی از مشکلات موجود را حل کرد.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۸:۱۴
جای تاسف داره (174236)
كوهدشت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۲۱:۳۳
من خودم لرستاني هستم و به عينه صحت اين آمار رو ديدم،
چه كنند گر تحمل نكنند زير دستان............. (174358)
سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۲۰:۰۶
من خودم اصفهانیم
قبلا در لرستان دوتا کارخانه بارسیلون ویکیم چرم سازی بود در درود هم مهمات سازی متاسفانه سزمایه گذاران در لرستان دل خوشی ندارند
متلا درالیگودرز که معادن سنگ تزیینی وجود داره تمام سنگاشا میبرن اطراف نجف اباد وتیران وخمینی شهر
دریغ از یک کارخانه سنگبری
اخیرا جاده سراسری خوزستان را هم از طریق یاسوج وشهر کرد عبور دادند وبزرگراه خرم اباد بلزال هم طئ
وری ساخته شد که دیگر استفاده چندانی برای لرستان نادره (174298)
حمید از اراک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۲۰:۳۰
من دانشجوی دانشگاه ازاد خرم ابادم متاسفانه این موضوع حقیت داره دلم برای جوانان خرم اباد می سوزه ! دولت باید یه کار اساسی برای اشتغال جوانان این منطقه انجام بده (174316)
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۲۰:۳۲
يعنى ٥٧درصد جوونا هيچى بلد نيستن؟؟؟؟؟؟؟؟ پس دست همه مسوولين از اموزش وپرورش گرفته تا ........ درد نكنه (174318)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۲۳:۱۲
لرستانی که قدمت چندین هزار ساله دارد ,لرستانی که مهد تمدن است.ولرستانی که جوانانش برای دفاع از این سرزمین سنگ تمام گذاشتند شایسته این بی مهریها نیست. (174395)