به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۲۲۱۹۱۴
در گزارش سازمان ملل مطرح شد

ارتکاب به جنایت جنگی درادلب سوریه

ارتکاب به جنایت جنگی درادلب سوریه
گروه بین الملل: کمیسیون سازمان ملل برای تحقیق درباره سوریه گزارش داده که دولت سوریه و هم‌پیمانش روسیه با هدف قرار دادن مراکز حیاتی غیرنظامی در ادلب و حومه آن مرتکب جنایت جنگی شده‌اند.این کمیسیون حملات علیه غیرنظامیان برای بازپس‌گیری مناطق شمال غربی سوریه را به شدت محکوم کرد.

رییس این کمیسیون، پائولو سرجیو پینیه‌رو گفت: درد و رنج خارج از اندازه‌ای بر کودکان، زنان و مردان  سوری تحمیل شده است. ساکنان منطقه ادلب و مناطق همجوار که یک میلیون آواره درون سرزمینی در میان آنهاست، همچنین در خطر پاندمی کووید ۱۹ قرار دارند. در اثر حملات نظامی، صدها غیرنظامی کشته شده و تعداد زیادی بیمارستان، مدرسه، بازار و منازل مسکونی تخریب شده‌اند. این گزارش تصریح کرده که حملات هدفمند و بدون ‌هدف علیه شهروندان و اماکنی که از نظر حقوق بین‌الملل حفاظت‌شده محسوب می‌شوند (مثل مدارس و بیمارستان‌ها)، جنایت جنگی محسوب می‌شود.

بررسی حملات انجام‌شده نشان می‌دهد که حمله به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها یک استراتژی از سوی ارتش سوریه است. شاهدان عینی همچنین از حمله به بازارهایی گزارش داده‌اند که هیچ هدف نظامی‌ای در نزدیکی آنها نبوده است.
در یک نمونه بازرسان این کمیسیون، نیروهای روسیه، را متهم کرده‌اند که منطقه‌ای چسبیده به یک بیمارستان در شهر أریحا را بمباران کرده‌اند. در این حمله که اواخر ماه ژانویه صورت گرفته، حداقل ۱۴ غیرنظامی که در میان آنها یک پزشک نیز بوده کشته شده‌اند.

تهیه کنندگان این گزارش، گروه‌های نظامی مثل حیات تحریرالشام را نیز مورد  انتقاد شدید قرار داده و گفته‌اند آنها نیز احتمالا مرتکب جنایت جنگی شده‌اند. این گروه تندرو، شهروندان را دستگیر و شکنجه کرده و کشته است.





 
برچسب ها: سوریه جنگ