به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۲۲۲۰۷۵

ایران به پرداخت غرامت محکوم شد

ایران  به پرداخت غرامت محکوم شد
گروه بین الملل: دادگاه فدرال واشنگتن در ارتباط با حمله سال ۱۹۹۶ به برج خبر در عربستان ایران را محکوم به پرداخت غرامت کرد. بر اساس حکم این دادگاه ایران موظف به پرداخت ۸۷۹ میلیون دلار غرامت و جریمه به بازماندگان این حمله شده است.

دادگاه فدرال واشنگتن اعلام کرده است که جمهوری اسلامی در حمله به برج خُبر، واقع در ظهران عربستان به نیروهای تحت حمایت خود کمک مالی کرده و در اختیار آن‌ها مواد منفجره گذاشته است. آدورا زاور، قاضی دادگاه فدرال واشنگتن گفته است «قوه قضاییه آمریکا پرسنل شجاع نیروی هوایی و خانواده‌های آن‌ها را فراموش نکرده است.»همین مقام قضایی تاکید کرده است که این دادگاه برای گرفتن حق این افراد تا هر زمانی که لازم باشد به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد. بر اساس حکم این دادگاه ایران موظف هست به ۱۴ نفر از مجروحان حمله تروریستی یاد شده و همچنین ۲۱ نفر از اعضای خانواده‌های درجه یک قربانیان غرامت بپردازد. دادگاه فدرال واشنگتن اعلام کرده است که حمله تروریستی در ظهران عربستان از سوی حزب‌الله لبنان و با پشتیبانی و هدایت ایران صورت گرفته است.

در اثر انفجار برج خبر، ۱۹ پرسنل نیروی هوایی آمریکا جان خود را از دست داده و بیش از ۴۰۰ نفر مجروح شده بودند.
بر اساس رای این دادگاه قرار است مبلغ ۷۴۷ میلیون دلار به عنوان غرامت به بازماندگان و خانواده‌های حمله سال ۱۹۹۶ پرداخت شود. افزون بر آن، ایران محکوم به پرداخت ۱۳۲ میلیون دلار جریمه شده است.


 
برچسب ها: ایران آمریکا