به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۲۲۳۶۴۴

ثبت ۲۶۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا

ثبت ۲۶۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا
گروه بین الملل:  سازمان بهداشت جهانی نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان هشدار داده است. تا کنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بیشترین شمار قربانیان متعلق به آمریکا است. موارد ثبت و تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهانی هر روز رکورد جدیدی بر جای می‌نهد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که در روز شنبه ۲۵۹ هزار و ۸۴۸ نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند. این در حالی است که یک روز پیش از آن، کل موارد ثبت شده ابتلا به کرونا ۲۳۸ هزار نفر اعلام شده بود.افزایش موارد ثبت و تایید شده ابتلا به ویروس کرونا عمدتا مربوط به کشورهای آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی می‌شود. سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرده است که بیش از ۷۳۰۰ نفر دیگر نیز بر  شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ افزوده شده است.
به این ترتیب، تعداد قربانیان این بیماری از مرز ۶۰۰ هزار نفر نیز گذشته است.افزون بر آن، دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرده است که تا کنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از پزشکان و کادر درمانی در بیمارستان‌های جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. به این ترتیب، ده درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مربوط می‌شود.بر اساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا در طول ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۷ هزار و ۶۳۰ نفر بوده است. رسانه‌ها از رکورد غم‌انگیز ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا سخن گفته‌اند.به این ترتیب، شمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا  حدود ۹۰۰۰ نفر بیش از موارد ثبت شده در روز پیش از آن بوده است.
همین منبع خبری تعداد قربانیان کرونایی  آمریکا را ۹۲۷ نفر اعلام کرده است. اکنون شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۱۴۰ هزار نفر عبور کرده است.ایالت‌های غربی و جنوبی آمریکا بیش از سایر ایالت‌های این کشور با پدیده شیوع گسترده ویروس کرونا روبه‌رو هستند. بر اساس گزارشی که از سوی فرستنده تلویزیونی "ان‌بی‌سی" منتشر شده، ۱۰۷۲ نفر از زندانیان زندان سیگوویل،واقع در شمال این ایالت مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.در این زندان ۱۷۹۸ نفر زندانی وجود دارد. گفته می‌شود که یکی از مبتلایان نیز در این بین جان خود را از دست داده است. افزون بر آن اعلام شده است که آزمایش کرونای ۱۰ نفر از نگهبانان و ماموران مستقر در این زندان نیز مثبت بوده است.دانشگاه جانز هاپکینز شمال کل مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را سه میلیون و ۶۴۰ هزار نفر اعلام کرده است.شمار قربانیان ابتلا به بیماری کووید-۱۹  در آمریکای جنوبی نیز افزایش یافته و به بیش از ۱۵۰ هزار نفر رسیده است. بیش از نیمی از قربانیان آمریکای جنوبی متعلق به کشور برزیل است.در همین رابطه، پاناما برای مهار شیوع کرونا اعلام کرده است که منع پرواز‌های بین‌المللی را برای یک ماه دیگر تمدید خواهد کرد. محدودیت پروازهای بین‌المللی پاناما از ماه مارس آغاز شده بود. در کشور پاناما که چهار میلیون نفر جمعیت دارد، بیش از ۵۱ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.هند نیز به موازات آمریکا و برزیل، بیشترین میزان موارد ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا را دارد. در این کشور، بر اساس آمار رسمی بیش از یک میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. تنها در طول ۲۴ ساعت گذشته، موارد ثبت شده ابتلا به کرونا در هند بیش از ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است. تا کنون بیش از ۳۵ هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در هند جان خود را از دست داده‌اند.
برچسب ها: کرونا هند