به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۲۲۶۰۹

استقبال خودروسازان فرانسوی از توافق ژنو

گروه اقتصادي: شرکت‌های خودروسازی پژو و رنو فرانسه از لغو تحریم‌های ایران استقبال کردند.
استقبال خودروسازان فرانسوی از توافق ژنو
به گزارش بلومبرگ، خودروسازان فرانسوی پژو و رنو بیشترین سود را از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 می‌برند. جین بابپتیس (ژان باتیس) توماس، سخنگوی پژو روز گذشته گفت: هر نشانه‌ای مبنی بر اینکه 4ما می‌توانیم تجارت با شرکای خود در ایران را از سر بگیریم، حرکتی در جهت درست است. ما مسلما از بازگشایی بازار ایران استقبال می‌کنیم. فلورانس گلدفیم سخنگوی شرکت رنو درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: این خبر خوبی برای ماست، چرا که این کشور بازار مهمی برای رنو محسوب می‌شود. ما منتظریم تا بینیم که شرایط توسعه مجدد فعالیت‌هایمان در این کشور چه است.

پژو دومین خودروساز بزرگ اروپا در سال 2011، یک سال پیش از اعمال تحریم‌ها 457 هزار دستگاه خودرو به ایران فروخته است. ایران در این سال از نظر حجم پس از فرانسه، دومین بازار بزرگ پژو بوده است. پس از اینکه پژو در فوریه سال 2012 محموله‌های خود به ایران را متوقف کرد، فروش این خودروساز در ایران 68 درصد کاهش یافت و به 145 هزار دستگاه خودرو رسید. جین بابپتیس یکی از مقامات پژو اذعان کرد که درآمد این شرکت به علت تحریم‌های ایران ماهانه 10 میلیون یورو کاهش یافته است. پیتر فاس یک کارشناس اقتصادی با توضیح اینکه پژو و از خودروسازان بزرگ خارجی فعال در ایران پیش از تحریم‌ها بود و از کاهش تحریم‌ها بیشترین سود را می‌برد، گفت: ایران بازار جذابی با چشم‌انداز رشد است و در منطقه خاورمیانه مورد توجه خودروسازان است. بر اساس توافق اخیر ایران و گروه 1+5 برخی از تحریم‌های ایران کاهش می‌یابد که لغو تحریم‌های صنعت خودرو یکی از این موارد است.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۷:۴۵
کاش میشد بجای فرانسه با خودروسازان امریکایی معامله کرد (177776)
saman92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۸:۰۸
ماشین ارزون میشه (177797)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۸:۳۷
باید دنبال خودروساز بهتری بود - خودروسازی که ماشین های آشغالش رو میندازه به ما بدرد نمی خوره حالم از هرچی 405 و 206 بهم می خوره (177810)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۱:۱۷
.... جان ما ؟؟؟؟؟
یاخرپولی یا گداکه اینجوری گپ میزنی (177918)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۱:۵۱
عزیز مقصر شرکت پژو نیست همان شرکت در فرانسه بهترین ماشینها را میسازد مقصر خط مونتاژ ان در ایران هست که اشغال تولید می کند (177940)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۱:۵۳
در ضمن شما فکر می کنی اگر پای خودرو امریکایی به ایران باز شود خوبش وارد می شود نه همین فرغون سازان داخلی خط مونتازش را می زنند و یک اشغال می سازند و ان را به مردم می اندازند (177941)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۸:۵۷
دوباره اشغالهای پژو !!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟ تو رو قران نه دیگه (177826)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۹:۳۲
عجب خیلی رو داری!!! ترجیح میدم خورو امریکایی بزنیم تا فرانسوی (177845)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۱:۴۳
به خاطر حمایت علنی فرانسه از عراق در زمان جنگ و حمایت مجدد از جنگ و تحریم علیه ایران ( با دریافت رشوه بصورت خرید تسلیحات از سوی عربستان ) قطع تدریجی مونتاژ پژو و دیگر محصولات فرانسوی به جهت اعمال فشار داخلی و اقتصادیی بر این دولت فرانسه که سابقه خونین و سیاهی از استعمار به خصوص در افریقا دارد و خود راکتورهای هسته ای دیمونا را به اسراییل داده باید انجام شود (177936)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۰:۰۵
حتما هم قراره 405 بدن به مردم با تکنولوژی بوق داد سال پیش (177875)
معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۱:۱۴
آقا این فرانسه مگه خار چشم ظریف نشد؟؟؟؟ ما داریم پول میدیم!!! اونم بیشتر از ارزش واقعی ماشینهاشون...
چرا از آلمان و آمریکا خودروساز نمیارن؟؟؟ (177912)