به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۲۳۳۶۹۳

بایدن استفاده ترامپ از اختیاراتش را محکوم کرد!

بایدن استفاده ترامپ از اختیاراتش را محکوم کرد!
گروه بین‌الملل: نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور در استفاده از اختیاراتش برای معرفی امی کانی برت برای عضویت در دیوان عالی این کشور را محکوم کرد! و از سنا خواسته تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در این مورد رای‌گیری کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دیروز شنبه پنجم مهرماه ایمی برت را به عنوان نامزد پیشنهادی خود برای عضویت در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد. ایمی برت هشت روز پس از مرگ روث بیدر گینزبرگ، قاضی لیبرال دیوان عالی آمریکا و ۳۸ روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی شد. دونالد ترامپ در سخنانی در کاخ سفید گفت که این سومین قاضی است که او در دوران چهارساله ریاست جمهوری خود برای دیوان عالی آمریکا معرفی می کند. او یاد روث بیدر گینزبرگ که هفته گذشته در سن ۸۷ سالگی درگذشت گرامی داشت. ترامپ پیش بینی کرد که سنای آمریکا بدون هرگونه جنجالی و خیلی سریع ایمی برت را تایید خواهد کرد. جمهوریخواهان در سنای آمریکا با ۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی این مجلس، اکثریت را در اختیار دارند و تاکنون اکثر آنها گفته‌اند که از ایمی برت حمایت خواهند کرد. ایمی برت نیز در سخنانی تاکید کرد روث بیدر گینزبرگ با حضور خود در دیوان عالی باعث شکستن سقف شیشه‌ای پیش روی زنان در جامعه شد. وی در ادامه به تشریح دیدگاه خود در خصوص پایبندی به متن قانون اساسی تاکید کرد و گفت، قضات دیوان عالی قانونگذار نیستند و باید قانون را همانگونه که نوشته شده اجرا کنند. دونالد ترامپ پیش از این از جمهوریخواهان در سنای آمریکا خواسته است که هرچه سریعتر و پیش از انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر به نامزد پیشنهادی او رای بدهند.
گزارش‌ها حاکی است که ایمی برت در دو هفته آینده در سنای آمریکا حضور خواهد یافت تا روند رسمی تایید خود توسط کنگره را آغاز کند.
ایمی برت، ۴۸ ساله، در سال ۲۰۱۷ از سوی دونالد ترامپ به عنوان قاضی فدرال دادگاه تجدید نظر فدرال منطقه هفت آمریکا در شیکاگو منصوب شد.. به گزارش رویترز، ایمی برت دارای دیدگا‌ه‌های محافظه‌کارانه مذهبی است. موضوع انتصاب قاضی جایگزین روث بیدر گینزبرگ با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث رویارویی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه شده است. دموکرات‌های می‌گویند به دلیل نزدیک زمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می‌بایست این فرد پس از انتخابات و توسط رئیس جمهوری آینده معرفی کند. دونالد ترامپ تاکنون دو عضو دیوان عالی آمریکا را با حمایت جمهوری‌خواهان سنا منصوب کرده است و تعیین جایگزین برای روث بیدر گینزبرگ سومین مورد خواهد بود. در صورت انتصاب یک قاضی محافظه‌کار دیگر تعداد آنها در دیوان عالی آمریکا که ۹ عضو دارد به شش نفر در برابر سه قاضی لیبرال افزایش خواهد یافت.
برچسب ها: دونالد ترامپ