به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۸ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۱۶۰۰۶۶

تعلیق حکم حبس نواز شریف، دختر و دامادش

گروه بين‌الملل: دادگاه عالی اسلام‌آباد امروز (چهارشنبه) دستور آزادی نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین این کشور و دخترش را صادر کرد و بدین ترتیب حکم حبس این دو را که در ماه ژوییه صادر شده بود، به حالت تعلیق درآورد.
تعلیق حکم حبس نواز شریف، دختر و دامادش
دادگاه عالی اسلام‌آباد حکم حبس ۱۰ ساله محمد نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین و حکم حبس هفت ساله دخترش را به حالت تعلیق درآورد. نواز شریف حدود سه ماه پیش در ارتباط با مالکیت چند آپارتمان در لندن به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود. دختر و داماد او هم به اتهام فساد به زندان محکوم شدند. دادگاه عالی اسلام‌آباد همچنین حکم حبس محمد صفدر، داماد نخست‌وزیر پیشین پاکستان را نیز به حالت تعلیق درآورده است. این دادگاه برای آزادی هر یک از این سه تن وثیقه نیم میلیون روپیه‌ای تعیین کرده است. بر اساس گزارش‌ رسانه‌های پاکستان، تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر پیشین پاکستان و دختر و دامادش تا زمان پایان فرآیند رسیدگی به پرونده در دادگاه تجدیدنظر ادامه خواهد داشت.

ه گزارش رویترز، عطار من‌الله، رئیس دادگاه عالی پاکستان در حکم روز چهارشنبه خود اعلام کرد که، هیچ سندی ناظر بر مالکیت نواز شریف بر مال مورد ادعا (آپارتمان لندن) ارائه نشده است. نواز شریف در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳، ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ و ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ نخست وزیر پاکستان بود. وی رهبری حزب مسلم لیگ (شاخه نواز) را برعهده دارد. حزب تحریک انصاف پاکستان، به رهبری عمران خان در ماه ژوئیه موفق شد با شکست مسلم لیگ اکثر کرسی‌های پارلمان را کسب کند. حکم آزادی نواز شریف در زمانی صادر شد که عمران خان، نخست وزیر این کشور، به دعوت پادشاهی سعودی در شهر مدینه حضور دارد. هزاران نفر از هواداران نواز شریف در خیابان‌های اطراف دادگاه عالی صدور حکم آزادی این رهبر سیاسی را جشن گرفتند.