به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۲۶۲۳۴
خط قرمزي نباشد؛ جعل مصاحبه هم عادي‌ است

اعلام آمادگي دار زدن توسط روانبخش جعلي بود!

گروه سياسي: يكي از سايت‌هاي متعلق به جريان موسوم به انحرافي كه به نقل از قاسم روانبخش نوشته بود: «حاضر هستم خودم طناب دار را به گردن موسوی و کروبی بیاندازم!» از جعل اين مصاحبه، پوزش خواست!
اعلام آمادگي دار زدن توسط روانبخش جعلي بود!
«خبرسازي» برخي سايت‌‌ها، اين روزها به «مصاحبه‌سازي»‌هاي عجيب و غريب و البته مضحك تبديل شده است. براي مثال سايتي كه ظاهرا خود را از حاميان رسانه‌اي مشايي مي‌داند، دو روز پيش مصاحبه‌اي با حجت‌الاسلام روانبخش (از روحانيون گروه پايداري و شاگرد آيت الله مصباح) منتشر كرد و به نقل از او نوشته بود كه: «حاضر هستم خودم طناب دار را به گردن موسوی و کروبی بیاندازم!»

اما به دليل بازتاب منفي‌ گسترده اين اظهارات، در بين رسانه‌ها و افكار عمومي، ظاهرا آش، آنقدر شور و بي مزه شد، كه گردانندگان اين سايت اصل مصاحبه خود را تكذيب و خيلي راحت! اعتراف نموده‌اند كه اصولا چنين مصاحبه‌اي از اساس صورت نگرفته و در همين راستا صفحه آن را هم از سايت خود حذف و در توجيه اقدام غيرحرفه‌اي و زشت خود نوشتند: «روز گذشته مصاحبه‌ای از قول حجت الاسلام روانبخش در ...نیوز منتشر شد که این مصاحبه از سوی خبرنگار ما به اشتباه به نقل از آقای روانبخش منعکس شده بود بر همین اساس به دلیل این بی‌دقتی که... صورت گرفته است از ایشان عذرخواهی می‌نماییم.»
به نظر مي رسد؛ تكذيب اصل اين مصاحبه از دو حالت خارج نباشد. يا به دليل بازخورد منفي آن، به درخواست شخص مصاحبه‌شونده (آقاي روانبخش) بوده يا اصولا چنين مصاحبه‌اي وجود خارجي نداشته باشد كه هم به دليل سوابق مواضع سياسي تند روانبخش و همچنين روش‌هاي مرسوم در بين چنين سايتهايي موسمي، در جعل خبر و مصاحبه و ...هر دو حالت مي‌تواند علت و عامل تكذيب و حذف اين مصاحبه باشد اما از منظر اخلاق رسانه‌اي، به دليل اينكه سايت مذكور خود را مقصر دانسته و از اين اقدام «غيراخلاقي» از وي پوزش خواسته، بايد در تحليل اين خبط رسانه‌اي، حق را به روانبخش داد؛ «بماند اينكه در اصل همين تكذيبيه چندخطي هم، اشكال نوشتاري و مفهومي وجود دارد و از آن مهمتر؛ حتي يك پوزش خشك و خالي از كاربران خود نيز نشده است...!» 

گفتني اينكه در اين مصاحبه ادعايي به نقل از قاسم روانبخش آمده بود: «حاضر هستم طناب دار را خودم به گردن موسوی و کروبی بیاندازم چون خیانت‌های آنان با خیانت منافقین برابري می‌کند. حکم سران فتنه، محاربه است و باید اعدام می‌شدند و من این آمادگی را دارم که خود مجری اعدام این دو خائن شوم.»

قابل ذكر اينكه، طي روزهاي اخير حملات تعدادي از اينگونه رسانه‌هاي بي‌انصاف افراطيون و انحرافي، به دو كانديداي معترض انتخابات سال 88 كه پس از اتفاقات روز 25 بهمن 1389 در حبس خانگي قرار گرفته‌اند و هيچگونه فرصت پاسخ دادن به اتهامات وارده به خود هم ندارند، پس از 4 سال و نيم، مجددا افزایش یافته است. كارشناسان سياسي و رسانه‌اي معتقدند اين روش‌هاي تكراري كه عمدتا با توسل به جعل اخبار، خبرسازي، مصاحبه‌هاي دروغين (همچون مورد فوق) صورت مي‌گيرد در مقطع كنوني؛ عمدتا به اين دليل است كه بانيان آن سعي وافر دارند ناكامي و عدم اقبال مردم به خود را در انتخابات خردادماه 92 التيام بخشيده و همچنين با اينگونه روش‌هاي مذموم و غيراخلاقي، آرامش‌ نسبي ايجاد شده در عرصه سياسي- اقتصادي و ... در پي انتخاب آقاي روحاني در كشور را خنثي نمايند.

والا چگونه امكان دارد، مصاحبه‌اي با اين ادبيات سخيف، را به نقل از يك روحاني (هرچند مخالف اصلاح‌طلبان، موسوي و كروبي) جعل و روي سايت قرار داد؟ لذا، اين گونه حركات غيراخلاقي، يك خطاي سهوي و عادي (كه در كار رسانه‌ها معمول و قابل اغماض است)، نبوده و كاملا هدفمند و البته با شنيع‌ترين شكل ممكن، انجام مي‌شوند كه واقعا جز اظهار تاسف آن هم پس از چند سال تكرار، نمي‌توان پاسخي به‌ آنها داد.

البته فقط جاي اين نقطه پررنگ ابهام و علامت سئوال بزرگ در اذهان هر انساني كه حتي كمترين ذره‌اي از اخلاق و انسانيت در وجودش باشد، نقش مي‌بندد كه واقعا برخي جماعات پيرو كدامين آيين، مذهب، دين، مرام و اخلاقي هستند كه براي چند روز «قدرت» به هيچ اصل قرمزي پاي‌بند نيستند؟ به همين دليل ظاهرا بايد «شيفتگان راستين قدرت»! در هميشه تاريخ، همواره اين جمله گهربار سيدالشهدا و سالار آزادگان و نوه پيامبر رحمت و مهرباني اسلام (ص) كه در آستانه سالگرد رحلتشان هستيم، را آويزه گوش داشته باشند كه:

«يا شيعَةَ آلِ أَبی سُفْيانَ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دينٌ وَ كُنْتُمْ لا تَخافُونَ الْمَعادَ فَكُونُوا أَحْرارًا فی دُنْياكُم وَ ارْجِعُوا إِلی أَحْسابِكُمْ إِنْ كُنْتُم عَرَبًا كَما تَزْعَمُونَ.»
ای پيروان خاندان ابوسفيان! اگر دين نداريد و از روز قيامت نمی ترسيد لااقلّ در زندگی دنياتان آزادمرد باشيد، و اگر خود را عرب می‌پنداريد به نياكان خود بينديشيد.

صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۰۸:۴۸
این گروه افراطی آنقدر................. حاضرند دست به هر کاری بزنند و در حالت عدم تعادل هر حرفی را میزنند و بعد که بخود می آیند متوجه وخامت اوضاع شده دست به تکذیب میزنند!!! (193242)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۹:۰۷
قضیه قضیه کی بود کی بود من نبودمه! (193538)
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۰:۰۴
مطمئنا چیزی بوده و مصاحبه انجام شده حالا که فهمیده چه گندی زده این ترفند را بکار برده اینهم از اثرات بعضی از افراطیون است که فقط با قل و زنجیر میشود ان را مهار کرد تا خورده باقیمانده دین مردم را هم نابود نکرده اند . (193578)
محسنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۰۸:۵۵
در سال88 به گروه اندک تمامت خواه چه گذشته که بعد از این همه سال هنوز در رنج و عذاب بوده و کاسبکارانه حاضر به رها کردن آن نمی باشند . (193244)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۰۹:۱۲
دماغ سوخنه خريداريم (193246)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۱:۴۰
افتاب پرست هم به این سرعت رنگ عوض نمیکنه (193269)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۰۹:۱۲
نه ایشون و نه هیچکس دیگه ای جرات و جسارت اینکار رو نداره (193247)
باقری مممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۶:۵۹
جسارت ندارند 2ساعت تریبون دراختیار کروبی موسوی بگذارند. دوستان دارند کاسبی میکنند (193476)
یاور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۰۹:۱۸
سلام.بهارعزیز.اینگونه افراد خودشان مفسر سخنان بزگان دین هستنداما بنفع منفافع خودشان .همینهاابن ملجم را گفتند به یاری خدا برو وکار علی را تمام کن.وهمینها بنا به اقتضا قران بر سر میگذارند. (193249)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۹:۰۸
حالا کی گفته تا وقتی تفسیر علامه طباطبای را داریم این ها مفسرند؟!!! (193539)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۰۹:۴۱
یادش بخیر فقط تاج زاده از پس روانبخش بر میومد دلم براش تنگ شده!
عجیب نیست وقتی امثال تاج زاده نباشن امثال اینها ..... (193253)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۰:۱۳
این سخن را باید به جناب مصباح متذکر شوید که چنین شاگردان دارد...امام حق داشت که هیچگاه نمی گذاشت مصباح در امور سیاسی دخالت کند.......... (193259)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۹:۰۹
دلم خنک شد عجب کامنتی گذاشتی علوی جان. (193540)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۰:۱۸
خدا نمی بخشد قومی را که برای این جیفه گندیده کمتر از آب بینی بز! به روش ناجوانمردانه ای دست می زنند. آخر با چه زبانی به این مدعیان عدالت و دین باوری باید گفت اگر ذره ای انسانیت و مردانگی و شجاعت در وجودتان هست فقط یک ساعت او را در انظار مردم محاکمه کنید و اجازه دفاع به او بدهید. نمی دانم این....را چگونه به تاریخ پاسخ می دهند که بیش از هزار روز است سه نفر فرضا نامسلمان را بدون هیچ گناه مشخصی زندان کرده اند............. (193260)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۰:۵۲
از اینکه رعایت انصاف رو کردین وجای ارسال نظر رو برای تکذیبیه باز گذاشتین ممنونم. (193266)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۱:۳۲
بله واقعا این اصولگراها نمیدونم از اخلاق چرا بویی نبردن
بخدا مخالفت هم روشی داره،اصولی داره،همه جای دنیای امروزی رو بگردی اگه کسی جاسوس دشمن هم باشه براش دادگاه برگزار میکنن
پیامبر اکرم میرفت جلوی در خانه ابوسفیان بهش میگفت دارت میزنم یا میرفت با دختر ابوسفیان ازدواج میکرد تا وصلت فامیلی باعث الفت بشه؟
دیروز...نیوز این خبرو که زدواقعاً بشدت ناراحت شدم که چرا تو سال 2014 هنوز همچین آدم های کوته فکر و سطحی نگری وجود دارن........... (193267)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۹:۱۴
اصلاح طلبم اما خیلی ناراحت میشوم وقتی چنین اعمال و رفتار های سخیفی را به اصولگرایان نسبت می دهند، درست است که اختلاف نظر بین اصلاح طلبان و اصولگرایان زیاد است اما اصولگرایان واقعی و سنتی بی انصاف نیستند، شخصا با بسیاری از آنان مراوده دارم و بعضا از نظراتشان استفاده می کنم. اما خواهش میکنم حساب جماعت اقلیت پایداری را از اصولگرایانی چون دکتر ولایتی و دکتر مطهری جدا فرمایید. (193541)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۱:۳۷
شکر می خورید ، مردانه بخورید (193268)
عامو محمودوک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۱:۵۹
کجا دنیا یه چنین خبرایی رو اینجوری پخش میکنند بعد تکذیب میکنند ؟ (193271)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۳۵
http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=177535 ببخشید بی ربط اینجا نظر میدم.لطفا این لینک رو ببینید و جواب کوبنده ای بهش بدید .ظریف بنده خدا داره حتی نماینده های 5+1 رو از تعطیلات کریسمس محروم میکنه ومیکشه پای میز وبعد بعضی ها............ (193284)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۰۱
اینا اول حرف میزنن بعد که میبینن گندش دراومده تکذیب می کنند.
آقای روانبخش سایزت به این حرفا نمیخوره اینکارو بکنی.!! (193308)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۲۴
دی ماه 88 بعد از آنکه غبار فتنه خوابید گروه گروه مردم ایران برای دفاع از حریم امن ائمه اطهار(ع) از همه رنگ به خیابان ها آمدند و شعار «حسین حسین» واقعی سر دادند.

یکی از این افراد، «محمد رضا رضاییان» عضو ستاد میرحسین موسوی بود که 9 دی 88 بعد از ماه ها که به قول خودش «سبز» بود آمده بود تا از دروغ گویان و کودتاگران مدرن ابراز برائت کند.رضائیان عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در نیاوران بود که با حضور در راهپیمایی 9 دی 88 و دست‌نوشته جالب توجه‌اش، تحلیلی ورای همه تحلیل‌ها درخصوص انتخابات 88 ارائه کرد.نوشته اش:موسوی.....خوردیم به تو رای دادیم. (193324)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۵:۳۶
تو که راست ميگي! با اينحال نوش جانش!! (193419)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۷:۰۵
افرین به این جوانمرد که رک وپوست کنده تغییر موضعش رو اعلام کرد.اون مثل بعضیها وسیله ترقی خودش قرارنداد. (193480)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۹:۱۹
حالا تو ازش اجازه گرفتی اسمشو گفتی یا باید منتظر تکذیبیه باشیم؟
به هر حال ما که به رای سال 88 افتخار می کنیم و فکر میکنم بالغ بر 20 میلیون از کسانی که به احمدی نژاد رای دادند در انتخابات 92 چنین شعاری را غیر مستقیم به صندوق ها ریختند! و فقط حدود 4میلیون از 24 میلیون همچنان بر ... خوری خود پافشاری می کنند!!! (193545)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۳۹
امروز صبح در اتوبوس بودم که رادیو مشغول پخش مصاحبه هایی بود که برعلیه جریان فتنه سال 88 انجام شده بود برای من جای تعجب بود که بعد از 4 سال چرا رادیو اینقدر تند بر طبل اختلافات داخلی می کوبد این از دو حالت خارج نیست یا اینکه می خواهند جوی که برعلیه مرتضوی بدلیل فساد مالی در تامین اجتماعی را لاپوشانی کنند یا اینکه بنا به نقل از بی بی سی که حال زهرا رهنورد وخیم است از حالا می خواهند جو کشور را بر علیه آنان آماده نمایند ..... (193339)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۹:۲۱
تحلیل شما در مورد مرتضوی و البته زنجانی و ... کاملا درست است.
از طرفی ضرغامی معاون پارلمانی احمدی نژاد را معاون پارلمانی خود کرد! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!! (193548)
رستم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۵۰
پس عزیزان بدانید که اینها اصول گرا نیستند اصول گرایی در اصل یک هدف تعالی خواهی و پیشرفت می باشد تهمت وافترا در اصولگرایی جایی ندارد امروز اصولگرایی و اصلاح طلبی واقعی در اعتدالگرایی است (193355)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۴:۰۳
اگه میتونستن تاحالا اعدام کرده بودند ازاین به بعددارن پروژه اعدامشون رو کلید میزنن (193369)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۴:۱۱
جوانان عزیر مراقب باشید چون هیج مستمسکی برای انتخابات مجلس در اسفند 94 وجود ندارد که با ان بتواند دوباره رای جمع کنند لذا با ترفند ها می خواهند شما را به مبارزه غیر واقعی سوق دهند که با رفتاری مثال تند بخواهید اوضاع را به سال 88 ببرید تا انان دوباره با نون فتنه خود را به صندلی های مجلس نزدیک کنند لذا مواظب باشید بهترین عمل شما شرکت در انتخابات و رای به افراد دلسوز است تا از شر این تند رو هایی که کشور را 8 سال به فلاکت نشاند ه اند خلاص شوید وبدانید هر روز یک مفسده اقتصادی از تیم اقایان مانند بیمه ، تامین اجتماعی ، بابک جا و اخیزا" موچه بابک در ترکیه و .... رو میشود این موارد به خودی خود یعنی سقوط این اقایان که 8 سال کشور را به لبه پرتگاه بردند ولذا نیازی نیست پاسخی به این پرده دری بدهید . یا باید محصور شدگان آژآد شوند یا علنی محاکمه و الا هیچ کاری بیش از این که انجام داده اند نمی توانند بکنند (193374)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۴:۵۸
من فکر میکنم یه جنبه از این دوتا در حصریها رو هیچکس مد نظر نگرفته.اینها دو تا کارافرین نمونه مغفول مانده هستند.با هیچ کلی ادم رو سرکار گذاشتن وبهشون بهانه ای برای زندگی دادن وبرای همین باید به خاطر این هم که شده همونجا بمونن وواقعش مطمئنم نه مخالف ونه موافقاشون به هیچ قیمتی اجازه خروج از این وضعیت رو نمیدن.خاتمی با ژست اشک ریختن برای اونها سرپاست.روحانی با نشان دادن کلیدی که میتونه اونها رو در بیاره یه سری پای پیاده های لشگر اصلاح طلبها رو دنبال خودش میکشه وسران اصلاح طلب هم که پیراهن عثمانشون این دوتان .سبزیها هم به چت کردن واعلامیه دادن برای ازادی اینها معتاد شدن .میمونه این طرفیها که بی اثر کردن توطئه اینها رو میخواستن که حاصل شده. به خود این دوتا هم یه جورائی خوش میگذره چون بدون هیچ حرکت وصرف انرژی دارن پرچم مبارزه رو به دوش میکشن.ببینم چراباید این وضعیت رو که همه در تعادل دارن کار خودشون رو میکنن وسود همه یکسانه رو به هم بزنیم .خدا رو خوش میاد این همه ادم بیکار شن/ (193401)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۲۳:۲۳
بيدار شو عمو!!! خب، مثل اينکه بدجور زدن توي برجکت! امتيازات بادآورده اي که داشتين، حالا ديگه يواش يواش يه باد ديگه وزيدن گرفته و داره آره ديگه طبق قانون طبيعت، ميبردشون! بدجور سوختيت نه!؟ خب بقول اوس محموت، آب رو بريز اونجات که ميسوزه! (193677)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۶:۱۳
خدا به آقای مصباح توفیق دهد برای شاگردانش دعا کند تا دست از این همه جومونگ بازی بردارند . (193441)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۸:۳۶
نمیدانم چرا اینقدر دوست دارند حوادث سال 88 را نبش قبرکننداین تذهبون... (193521)
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۹:۲۴
چون فکر می کنند مردم حواسشان از قضایای مهمی چون مرتضوی و زنجانی پرت یوم الله!!! 9دی می شود!
همچین میگن یوم الله انگار از 22 بهمن هم مهمتره!!!! (193554)