به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۴ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۲۹۲۴۷

ربيعي: بساط خویشاوندسالاری برچیده شد

گروه جامعه: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید : خویشاوند سالاری و حزب سالاری با آمدن دولت یازدهم از قوه مجریه رخت بر بسته است.
ربيعي: بساط خویشاوندسالاری برچیده شد
علی ربیعی در جمع تعاونگران، بازرگانان و فعالان اقتصادی استان هرمزگان در سالن همایش‌هاي مرکز بین المللی رشد قشم افزود: در طول وزارتم در این دولت حتی یک بار رییس جمهوری در خصوص بکارگیری فرد یا افراد خاص، کوچک ترین حرفی به من نزده است. دولت یازدهم اصرار دارد افرادی در یک پست بکار گرفته شوند که کار کردن در آن پست را درک کنند و آن کار را لمس کرده باشند. ربیعی بالاترین شعار دولت یازدهم را شفافیت در همه امور اعلام کرد و گفت: این دولت با این شعار مي‌خواهد مداخله گری را در اقتصاد کشور به حداقل برساند و به دنبال برقراری امنیت سرمایه گذاری در کشور است. به گفته وی، تا زمانی که دولت امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور تضمین نکند، مشکل این بخش حل نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعیˈخود اصلاحیˈ را یکی دیگر از شعارهای دولت تدبیر و امید دانست و گفت: طبق این شعار حتی اصلاح اداره مدارس در دولت مطرح است و ریاست جمهوری معتقد است مدارس توسط کسی یا کسانی باید اداره شود که بتوانند آن را خوب اداره کنند. وی خصوصی سازی را نیز از برنامه‌هاي بنیادی دولت خواند و یادآور شد: البته ما با خصوصی سازی که رها شده باشد و اختصاصی سازی باشد به شدت مخالف هستیم و دوره تاسیس شرکت‌هاي یک هفته‌ای برای خریدن شرکت‌هاي دولتی بسر آمده است. ربیعی پایه اقتصاد کشور را تشکل ها دانست و گفت: گسترش اتحادیه ها، سازمان‌هاي غیر دولتی، کانون‌هاي کارگری و امثال آنها و افزایش تاثیرآنها از برنامه‌هاي جدی دولت است. وی حمایت از کارآفرینی را نیز از جمله برنامه‌هاي اساسی دولت خواند و گفت: در این خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لایحه تشکیل سازمان کارآفرینی را در سطح استان ها برای تصویب به هیات دولت مي‌برد.

به گفته وی کسی که حتی یک شغل در جامعه ایجاد مي‌کند در جامعه قابل احترام است و این وزارتخانه برای نهادینه کردن کارآفرینی به ساخت فیلمی در این خصوص برای پخش در برنامه کودک مبادرت کرده و شهر بازی کودک با مضمون کارآفرینی نیز ساخته خواهد شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت فعلی اقتصاد جامعه را شایسته ایرانیان ندانست و گفت: این وضعیت باید تغییر کند و اگر همه ما سعی نکنیم این وضعیت را تغییر دهیم، دستیابی به آینده مطلوب در کشور دشوارتر خواهد شد. ربیعی در تشریح رویکرد دولت یازدهم درقبال مطالبات مردم هم گفت: دولتی که صدای مردم را نشنود و بلندتر از مردم سخن بگوید پیشرف نخواهد کرد و به همین خاطر این دولت در همه حال آماده شنیدن انتقادات مردم است و این رویکرد را ارزش آفرین مي‌داند.

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۴ ۱۷:۴۲
کاملا از اینکه اخوی جناب روحانی را همه جا مشاهده می کنیم معلوم است !!!!
و البته اخوی آقای جهانگیری هم در کرمان مسئولیت گرفتند ، یه آقای دیگه هم تو کیش مسئولیت گرفته...بابا راستگویان !!!!!!!!!!!! (200897)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۴ ۲۳:۱۷
هرچیزی حدی داره.من هم موافق فامیل بازی نیستم.اما برای جمعیت 75 میلیونی یک رنجی نرماله و نمیشه بگیم اصلا 1دونه هم نباشه.اما نه مثل دولت قبل که این کارا در همه جا و کاملا واضع نسبت به این 3/4 تایی که شما شمردید ده ها هزار میشد شمرد. (201023)