به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۹:۱۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۱۵۹۸۵
اظهارات جالب وزير كار درباره خصلت ايراني‌ها

ایرانی‌ها درباره همه چیز نظر می‌دهند!

گروه اقتصادي:سالن شماره یک استانداری مازندران میزبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران بود تا به مسائل فراروی اشتغال در استان پرداخته شود.
ایرانی‌ها درباره همه چیز نظر می‌دهند!
به گزارش مهر، علی ربیعی اولین وزیر دولت تدبیر و امید است که به مازندران سفر کرد و شرکت در کارگروه اشتغال از جمله برنامه‌های وزیر تعاون بود. وی در بخشی از سخنانش در تشریح اوضاع کار کشور با بیان اینکه وقت زیادی برای خدمت نداریم گفت: حساب کردم حداقل در طول چهار سال فعالیت، یکسالش را خواب هستیم، همچنین در سر کار، فیلم تماشا می‌کنیم، چایی
می‌خوریم و هیچ فردی را نمی‌شناسیم که بگوید ما چیزی را بلد نیستیم و ما ایرانی‌ها درباره همه چیز نظر می‌دهیم از دعوای مایلی کهن و علی دایی تا مسائل دیگر. وی اظهار داشت: متاسفانه زیاده گویی یکی از خصلت‌های ماست که وقت زیادی از ما را می‌گیرد و من حساب کردم سرجمع حدود دو سال چندماه وقت داریم و باید درست فکر و برنامه ریزی کنیم، فرصت کم است و باید از همه فرصتها استفاده کنیم.

وی با
یارانه‌ها عدالت درست نکرد و به رفاه نیز گره نخورد
اشاره به اینکه اکنون چند تقویم از جمله تقویم شمسی، قمری، انقلاب و .. داریم که این تقویم‌ها برنامه‌ریزی کشور را با مشکل مواجه می‌کند و یک تقویم بین التعطیلات داریم که خودمان ایجاد کردیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه آمار درستی از ایجاد شغال نداریم، عنوان کرد: به عنوان مثال تعداد شغل ایجاد شده باید ضرب در 8 و ضرب در 30 و ضرب در 10 شود و مجموع آن ثروت یک جامعه یک کشور است و نفت ثروت کشور نیست. ربیعی با بیان اینکه وضعیت کار در کشور زیبنده نیست از وزارتخانه و دستگاه متبوع خود نقد کرد و گفت: در دستگاهی که مسئول آن هستیم ساعت کاری 8 و 15 دقیقه تا 14 و 15 دقیقه است که یکساعت صرف نماز و ناهار می شود، دو روز نیز دورکاری است و در مجموع 15 ساعت سر کار و درگیر با کار هستیم و با این وضع می‌خواهیم کشور را اداره کنیم. وزیر تعاون تصریح کرد: با این وضع کشور پیش نمی‌رود و نباید انتظار داشت که به مسیر درست برسیم و
زیاده گویی یکی از خصلت‌های ماست که وقت زیادی از ما را می‌گیرد
هدفگذاری‌هایمان جواب دهد و متاسفانه هدف‌گذرای غلط می‌کنیم و برنامه‌مان به هدف نمی‌رسد و چیزی که ابلاغ می‌کنیم، برنامه نیست. وی با اشاره به اینکه اکنون راه پولداری دولت نیست، عنوان کرد: امروز به بی‌پولی خوردیم و منابع محدود است و باید درست تصمیم بگیریم و وقت آزمون و خطا نداریم.
علی ربیعی تحریم را برای کشور یک شانس دانست و باید از این فرصت استفاده کند و خصوصی سازی اعتقاد دولت است و باید سرمایه در اختیار مردم را جذب کنیم و به افرادی که توانمندی مدیریت دارند، کمک کنیم.


وی با اشاره به خواسته یکی از فعالان اقتصادی که مطرح کرده بود سهم 30 درصد بخش اقتصاد از هدفمندی یارانه‌ها داده شود، اظهار داشت: ما هنوز نداریم که بدهیم و گرفتاری دولت سرماست و آقای زنگنه در جلسه چهارشنبه دولت تا استعفا پیش رفتند و گفتند با این وضع کار نمی‌کنم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یارانه‌ها گفت: این یارانه‌ها عدالت درست نکرد و به رفاه نیز گره نخورد.

۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۷:۲۹
از دانشمندان کابینه هستند ایشون
یک جامعه شناس قوی و صاحب نظر
خدا رو شکر این کابینه خودش یه دانشگاهه به مجموعه ای از بهترین اساتید (126975)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۱:۳۳
اگر نظر مردم ايران مهم بود كه الان اين وضعمون نبود متاسفانه نظر خوب و سازنده زياده ولي كسي جدي نميگيره و اهميت نميده (127182)
حسن
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۳:۵۲
آقای ربیعی
تنبلی،شلختگی،بی برنامگی، و فرار از کار را،... آموزش و پروش محترممان، از همان زمان دبستان به ما یاد میدهند،برای همین هم هستش که درمانش مشکله !!! (127277)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۰:۲۲
واقعا راست میگه. حالا نطر دادن که اشکال نداره مشکل اینه خودمونو تو همه چی متخصص میدونیم و فکر میکنیم همه چیو میفهمیم. شاید آمورش پرورش ما نتونه حالاحالا ها باسوادمون کنه. ولی ای کاش حداقل بی سوادیمونو بهمون بفهمونه (127313)