به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۲۹۹۳۳

تعلق 2درصد بازار دوربین‌های کاسیو به ایران

گروه فناوری: مدیر فروش بین‌الملل شرکت کاسیو درباره وضعیت بازار ایران و سهم این کشور در خاورمیانه گفت: در ایران قبل از وجود محدودیت‌های اقتصادی چیزی در حدود 10 درصد بازار را در اختیار داشتیم اما بعد از چنین اتفاقاتی بازارمان کمی از رونق افتاد. درحال حاضر آمار خاصی از وضعیت ایران در خاورمیانه نداریم ولی می‌توان گفت چیزی در حدود دو درصد از بازار دوربین‌های کاسیو در خاورمیانه به ایران تعلق می‌گیرد.
تعلق 2درصد بازار دوربین‌های کاسیو به ایران
کویچی ماتزوزاکی اظهار کرد: در رابطه با خط مشی این شرکت در رابطه با تولید دوربین‌های عکاسی گفت: این شرکت اعتقاد دارد که با پیشرفت دوربین‌های گوشی‌های هوشمند دیگر کمتر کسی به سمت دوربین‌های ارزان قیمت خانگی می‌رود. او تاکید کرد: در حال حاضر سعی می‌کنیم دوربین‌های خودمان را در همان قالب خانگی به بازار بدهیم اما با این تفاوت که قابلیت‌های این دوربین‌ها را به دستگاه‌های پیشرفته نزدیک کنیم. چراکه کار با دستگاه‌های پیشرفته برای کاربران تازه کار سخت است اما باید به سمت تولید دستگاهی رفت که بتواند امکاناتی قابل فهم و آسان با قابلیتی مناسب به کاربر ارائه دهد. او همچنین ترتیب محبوبیت کالاهای شرکت کاسیو در بین مردم دنیا را اینگونه عنوان کرد: از لحاظ محبوبیت براساس کالایی که تولید می‌کنیم به ترتیب ساعت، ماشین حساب، دوربین عکاسی، دستگاه‌های موسیقی، پایانه فروش و پروژکتور است.

ماتزوزاکی در پاسخ به عده‌ای که معتقدند بعضی از محصولات کاسیو تکراری است گفت: ممکن است عده‌ای ایرادهایی را به شرکت ما وارد کنند که بعضی از محصولاتمان روندی تکراری را در پیش گرفته است. درحقیقت محصولاتی که شبیه به هم تولید می‌شوند برای یک خانواده خاص هستند و این موضوع باعث حفظ اصالت خانوادگی این سری از محصولات می‌شود. وی سپس به وضعیت فروش دوربین‌های این شرکت در شرق آسیا بویژه ژاپن و تایوان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: از لحاظ فروش محصولات دوربین در ژاپن در رتبه سوم قرار دارد. به عنوان مثال بازار ما در تایوان چیزی حدود 20 درصد را به خود اختصاص داده است. چون در کشورهای آسیایی فرهنگی به نام گرفتن عکس از خود بوجود آمده و بازار ما در این کشورها داغ‌تر است.

مدیر فروش بین‌الملل شرکت کاسیو در رابطه با توقف تولید دستگاه‌های موبایل در این شرکت گفت: زمانی تولید دستگاه‌های موبایل را داشتیم اما شرکت کاسیو با هیتاچی در این زمینه ترکیب شد و بعد NEC را بوجود آورند؛ بعد از مدتی کار کردن این تجارت به نتیجه نرسید و تولید موبایل نیز متوقف شد. وی در پایان از شیوه نوین تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک سخن به میان آورد و ادامه داد: ما اعتقاد داریم مخاطب ما جوانان هستند و بیشتر تمرکز خود را برروی تبلیغات در شبکه‌هایی نظیر فیس‌بوک می‌گذاریم اما تبلیغات میدانی که روشی سنتی محسوب می‌شود نیز داریم، این تبلیغات به زودی در ایران نیز دیده خواهند شد.
مرجع : ایسنا