به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۵:۰۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۳۰۱۴۰
مشاور سیاسی بشار اسد:

مذاکره با اسرائیل بهتر از گفتگو با مخالفان!

گروه بين‌الملل: مشاور سیاسی بشار اسد اظهار داشت: مذاکره با اسرائیل بهتر از گفتگو با مخالفان است زیرا مخالفان در مذاکرات ژنو پیشنهاد و ابتکار عملی که مبتنی بر حاکمیت و استقلال سوریه باشد را رد کردند.
بشار اسد- بثینه شعبان
بشار اسد- بثینه شعبان
بثینه شعبان خاطرنشان کرد: آنها (مخالفان) همچنین تصمیم آمریکا برای کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری را محکوم نکردند. مشاور سیاسی بشار اسد تصریح کرد: هیئت سوری مذاکره کننده هر چیزی را که برخلاف منافع ملی سوریه باشد نخواهد پذیرفت. در همين حال، شبكه الجزيره گزارش داد فقط در روز پنجشنبه بر اثر بمباران با بشكه‌هاي تخريبي توسط هليكوپترهاي ارتش، 90 نفر از ساكنان حلب كشته شدند و بسياري از ساختمان‌هاي شهر با خاك يكسان شده‌اند.

از سوي ديگر، اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل و فصل بحران سوریه گفت که هیئت‌های نمایندگی دولت و اپوزیسیون این کشور در ابتدای جلسه مذاکرات صبح پنجشنبه، برای ادای احترام به «تمام کشته شدگان» در سوریه، یک دقیقه سکوت کردند.

ابراهیمی افزود بر سر رساندن کمک‌های انسانی به مناطق محاصره شده توسط نیروهای دولتی در حمص، در مذاکرات پنجشنبه، پیشرفتی حاصل نشده است. او ابراز امیدواری کرد که در مذاکرات روز جمعه، در این زمینه بتوان به توافقی دست یافت. این در حالی است که در مذاکرات روز یکشنبه بر سر ورود کمک‌های انسانی به این مناطق توافق شده بود.

نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در مسائل سوریه همچنین گفت که پیشرفت مثبت نسبی در کمک رسانی به ساکنان اردوگاه یرموک در دمشق حاصل شد و ساعت ۱ بعد از ظهر به وقت محلی، ۶۰۰ بسته غذایی به این منطقه وار شد. او گفت هر بسته ۶۰ کیلو است که برای مدت یک ماه خانواده ۵ نفره کفایت می‌کند.