به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : ۳۱۱۰۶

تاخیر در مصاحبه توهین به افکار عمومی بود

گروه سياسي: مدیر مسوول روزنامه ابتکار گفت: به تاخیر انداختن پخش گفت و گوی رییس جمهوری توسط صداوسیما ،توهین این رسانه به افکار عمومی بود.
تاخیر در مصاحبه توهین به افکار عمومی بود
محمدعلی وکیلی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دکتر روحانی رییس جمهور و نفر دوم در ساختار سیاسی حاکمیت به حساب می آید و هیچ بهانه ای نمی تواند باعث تحدید اختیارات رییس جمهوری به حساب بیاید. وی افزود: مطابق قانون اساسی این رییس جمهور است که ناظر بر حسن اجرای قانون اساسی است و اگر قوه و یا دستگاهی در اجرای قانون اساسی تعلل داشته باشد و یا اخلالی داشته باشد، قانون اساسی این اختیار را به رییس جمهور داده که نظارت داشته باشد.

مدیر مسوول روزنامه ابتکار گفت: بنابر این معنا ندارد که شخص اول اجرایی کشور برای حرف زدن با مردم از طریق رسانه ای که به نام رسانه ملی است دچار محدودیت و یا گرفتار اما و اگر باشد. رییس جمهور اشراف بر مصالح مملکت دارد و این که کسانی تصور کنند که تریبون زنده دادن به رییس جمهور ممکن است باعث تهدید منافع ملی به حساب بیاید مصداق کاسه از آش داغ تر و رفتار کاتولیک تر از پاپ است.

وی گفت: این اقدام صداو سیما توهین به افکار عمومی و شعور ملی مردم به حساب می آید و باید توضیح قانع کننده ای برای این تاخیر وجود داشته باشد. توضیحاتی که تاکنون ارائه شده قانع کننده نبوده است و ما منتظر هستیم توضیحات بیشتر در این باره ارائه شود. گفت و گوی زنده رادیویی - تلویزیونی رییس جمهوری اسلامی ایران با مردم شب گذشته در ساعت 22:53 دقیقه و با تاخیر آغاز شد، پیش از آن بنا بود رییس جمهوری بعد از گفت وگوی خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با مردم گفت وگو کند.