به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۰:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۳۱۱۶۹۷

پاپ: خشونت خانگی نوعی عمل شیطانی است

پاپ: خشونت خانگی نوعی عمل شیطانی است
گروه بین الملل: رهبر كاتولیك‌های جهان، خشونت خانگی علیه زنان را به صریح‌ترین زبان محکوم کرد و آن را موضوعی "تقریبا شیطانی" اعلام کرد.
پاپ فرانسیس این سخنان را در برنامه‌ای که  از یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی پخش شد، بیان کرد.او در این برنامه با جمعی چهار نفره که انواع مختلف آسیب دیده بودند، از جمله یک بازمانده آزار و اذیت خانگی صحبت کرد.او از تعداد "بسیار بسیار زیاد" زنان "که در خانه‌هایشان مورد ضرب و شتم و آزار قرار می گیرند" ابراز تاسف کرد.
پاپ فرانسیس گفت: "از نظر من، این کار تقریبا شیطانی است، زیرا از شخصی سوء استفاده می‌شود و تحت آزار قرار می‌گیرد که نمی‌تواند از خود دفاع کند و تنها می‌تواند (تلاش کند) جلوی ضربات را بگیرد".پاپ گفت که این مسئله "تحقیر آمیز و بسیار تحقیر کننده است."او با زنی به نام جیوانا صحبت کرد که گفت با چهار فرزندش از یک خانه که در آن تحت خشونت خانگی قرار می‌گرفت، فرار کرده است.پاپ افزود، زنانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، کرامت خود را از دست نداده‌اند.او به جیوانا گفت: "من در تو عزت می‌بینم، زیرا اگر عزت نداشتی، اینجا نبودی" و "به تصیور مادر تبرک شده نگاه کن و با آن تصویر همچنان شجاع بمان".
از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، پاپ فرانسیس نظرات متعددی در مورد آزار خانگی ارائه کرده است.در دوران شیوع ویروس کرونا و قرنطینه آمار خشونت‌های خانگی در تعدادی از کشورها افزایش یافته است.بر اساس یک گزارش سازمان ملل که در نتیجه نظرسنجی از ۱۳ کشور به دست آمده، نیمی از زنانی شرکت کننده در نظرسنجی گفته‌اند که از زمان شروع شیوع کووید ۱۹، نوعی خشونت را تجربه کرده اند.
در ایتالیا، براساس آمارهای منتشر شده توسط پلیس در ماه گذشته، روزانه حدود ۹۰ مورد خشونت علیه زنان گزارش شده که ۶۲ درصد از این موارد آزار خانگی بوده است.
پاپ فرانسیس خطاب به جیووانا گفت که هنوز می‌توان حتی در دوران شیوع بیماری امید داشت.وی گفت: "شما نمونه‌ای از مقاومت هستید و درس مقاومت در برابر بلایا هستی" و "تو با گذر این شرایط، آدمی خواهی شد بهتر از گذشته."


 
برچسب ها: پاپ فرانسیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها