به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۸:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۳۱۲۵۶۳

پاپ: به فجایع عادت کرده‌ایم

پاپ: به فجایع عادت کرده‌ایم
گروه بین الملل: رهبر کاتولیک‌های جهان، در سخنرانی روز کریسمس خواستار تامین واکسن برای فقرا، ایجاد مراقب‌های بهداشتی برای همه و انجام گفتگو در حل مناقشات جهان شد.
این مراسم به دلیل افزایش بی‌سابقه موارد ابتلا به کرونا در ایتالیا به‌صورت محدود برگزار شد.پاپ فرانسیس  از درگیری‌های جاری در سوریه، یمن و عراق، تشدید تنش‌ها در اوکراین و اتیوپی و «بحران بی‌سابقه» در لبنان ابراز تاسف کرد.
وی گفت: «ما آنقدر به درگیری‌ها عادت کرده‌ایم که اکنون در سکوت از فجایع عظیم عبور می‌کنیم. این خطر وجود دارد که فریاد درد و ناراحتی بسیاری از خواهران و برادران خود را نشنویم.»
او در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش خشونت‌های خانگی در دوران قرنطینه‌ها اشاره و برای افرادی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند دعا کرد. وی گفت: «پسر خدا! زنانی که در این زمانه همه‌گیری خشونت علیه آن‌ها زیاد شده است، تسلی بده و به کودکان خردسال و نوجوانانی که از بدرفتاری و قلدری رنج می‌برند، امید بده.»فرانسیس در موعظه خود از مومنان خواست تا از فقرا یاد کنند و به آن‌ها احترام بگذارند. وی تاکید کرد که باید به یاد داشت که عیسی مسیح فقیرانه به دنیا آمد.کلیسای سنت‌پیتر گنجایش ۲۰ هزار نفر را دارد، اما به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در ایتالیا همچنان احتیاط‌ها لازم اعمال می‌شود.
با ورود سویه اومیکرون به ایتالیا، مقامات واتیکان  دستور اجباری شدن واکسن برای تمامی کارکنان واتیکان را اعلام کردند.



 
برچسب ها: پاپ فرانسیس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها