به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۰ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۳۱۴۳۱
دعوت ناسا ازکیم ‌اونگ‌یونگ درسن 8 سالگی

معرفی باهوش​ترين انسان​هاي جهان/تصاوير

گروه علمی: برخي انسانهاي روي كره زمين قابليت‌ها و استعدادهاي منحصر به فردي دارند. آنها از شش ماهگي شروع به صحبت كرده‌اند و تحصيلات خود را ده ساله به اتمام رسانده‌اند و در المپيادهاي مختلف علمي موفق به كسب مدال طلا شده‌اند.
 گزارشي كه اخيرا وبسايت akpraise دات كام منتشر كرده فهرستي از باهوش‌ترين انسانهاي جهان را معرفي نموده است.

* ترنس تائو (ضريب هوشي 230)
وي در سن دو سالگي مي توانست پيچيده‌ترين مسئله را حل كند و در سن 9 سالگي دوره رياضيات دانشگاه را به اتمام رساند و در سن 13 سالگي موفق شد مدال طلاي المپياد جهاني را از آن خود كند. او در 20 سالگي از دانشگاه پرينستون درجه دكترا گرفت و چهار سال پس از آن در دانشگاه كاليفرنيا وي عنوان پروفسوراي رياضي را دريافت كرد. تائو تاكنون بيش از 200 مقاله علمي در زمينه‌هاي متعدد نوشته است.

* ماريلين واس ساوانت (ضريب هوشي 228)
اين نويسنده ، مقاله‌نويس و كارشناس مالي يكي از باهوش‌ترين زنان جهان است و نامش در كتاب گينس ثبت شده . وي كه در يك محله فقيرنشين در آمريكا پرورش يافته در دوران مدرسه بارها استعدادهاي خود را بروز داده و مورد تحسين معلمانش قرار گرفته. وي به جاي تحصيل در سن 16 سالگي ازدواج كرد اما پس از آن تصميم گرفت در رشته فلسفه درس بخواند و به عنوان يك سرمايه‌دار بانكي مشغول فعاليت شد.

* كريستوفر هيراتا (ضريب هوشي 225)
وي هنگاميكه 13 ساله بود در المپياد جهاني فيزيك برنده شد و ظرف 5 ساعت سخت‌ترين سوالات را حل كرد. در 14 سالگي در انستيتو تكنولوژي كاليفرنيا ثبت نام كرد. با 16 سال سن وي با سازمان ناسا بر سر پروژه تحقيقاتي مريخ همكاري كرد. در سن 22 سالگي وي در رشته اختر فيزيك در دانشگاه پرينستون درجه دكترا گرفت و هم اكنون در انستيتو تكنولوژي كاليفرنيا در اين رشته تدريس مي‌كند.

* كيم اونگ يونگ (ضريب هوشي 210)
وي در سن 6 ماهگي شروع به صحبت كرد و با 3 سال سن مي‌توانست به زبانهاي كره‌اي، ژاپني، آلماني و انگليسي صحبت كند و مسائل دشوار رياضي را حل نمايد. در حاليكه 8 سال داشت سازمان ناسا از او دعوت كرد كه در يك دوره آموزشي شركت كند. وي تاكنون چندين كتاب و مقاله تحقيقاتي را منتشر كرده است.

دكتر اوانگلوس كاتسليوليس (ضريب هوشي 198)
وي كه پزشك و فيزيكدان است داراي مدرك دانشگاهي در رشته‌هاي فلسفه ، پزشكي و روانشناسي است و چندين مقاله علمي را تأليف كرده . وي موسسه‌اي با نام شبكه هوش جهاني نيز به منظور حمايت از افراد مستعد تأسيس نموده است.

* ريك روزنر (ضريب هوشي 192)
وي توسط يك برنامه تلويزيوني مشهور شد و يكي از بهترين نتايج را در تست ضريب هوشي بدست آورد. وي هم اكنون طراح سوالات مسابقات هوش است و دائما در حال آزمايش IQ خود است.

* مسيلاو پرداوچ (ضريب هوشي 192)
اين پروفسور رياضي اهل كرواسي موسس يك شركت فعال در زمينه تربيت افراد تيزهوش است و آن را هدايت مي‌كند.

* گري كاسپاروف (ضريب هوشي 190)
وي در سن 22 سالگي جوانترين قهرمان تاريخ مسابقات شطرنج شد و در سال 1993 فدراسيون شطرنج خود يا همان انجمن شطرنج‌بازان حرفه‌اي را تأسيس كرد.

* كنت فرل (ضريب هوشي 190)
وي عضو بسياري از انجمن‌هاي افراد مستعد و باهوش است و سرگرمي مورد علاقه‌اش انجام تست‌هاي ضريب هوشي است.

* جيمز وودز (ضريب هوشي 180)

وي صاحب سه جايزه اِمي شده و براي جايزه اسكار نيز نامزد شده است . البته وي در دانشگاه در رشته جبر خطي تحصيل كرده قبل از اينكه مدرك دبيرستان خود را دريافت كند. وي دوباره براي بورس پذيرفته شد اما آنها را نپذيرفت و شروع به تحصيل در انستيتو تكنولوژي ماساچوست كرد اما آن را براي حضور در سينما نيمه‌كاره رها كرد.
مرجع : صدخبر