به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۳۱۸۱۰۴

آمریکا: برایان هوک در معرض خطر جدی قرار دارد

آمریکا: برایان هوک در معرض خطر جدی قرار دارد
گروه بین‌الملل: وزارت خارجه آمریکا اخیرا به کنگره ایالات متحده اطلاع داده که برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در أمور ایران در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور در معرض «خطر جدی» قرار دارد.
برایان هوک رهبری کارزار «فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه تهران را بر عهده داشت، و در ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق «نیروی قدس» سپاه پاسداران، نقشی کلیدی ایفا کرد. حکومت ایران بارها تهدید کرده از مقامات دولت ترامپ که در حمله پهپادی سال 2020 به سلیمانی نقش داشتند «انتقام» خواهد گرفت.
به گزارش «واشینگتن فری‌بیکن»، چهارشنبه 26 ژانویه 2022، وزارت خارجه در یک «ارزیابی طبقه‌بندی‌نشده اما غیرعلنی» که 11 ژانویه به کنگره ارائه کرد، تاکید کرد «نماینده ویژه سابق در أمور ایران کماکان با ‌'یک تهدید خاص' مواجه است.» هشدار وزارت خارجه تنها چند روز پس از آن صادر شد که حسین موسویان، یکی از مقامات ارشد سابق ایران که اینک در آمریکا به عنوان «پژوهشگر» کار و زندگی می‌کند، در رسانه‌های دولتی ایران در فیلم مستند «72 ساعت»، درباره تهدید هوک به مرگ گفت: «وقتی رفتم آمریکا، یک آمریکایی به من گفت همسر برایان هوک خوابش نمی‌برد، گریه می‌کند و می‌لرزد، و به برایان می‌گوید می‌کشندت، چون هوک در ترور حاج قاسم سلیمانی نقش داشت. اینقدر ترسیده بودند.»
به نوشته «واشینگتن فری‌بیکن»، موسویان که از سال 2009 در «دانشگاه پرینستون» مشغول به کار بوده است، پیوسته به ایران سفر می‌کند و به آمریکا بازمی‌گردد. موقعیت او در این دانشگاه نشان می‌دهد که چگونه حکومت تهران توانسته است مهره‌های خود را در جایگاه‌های برجسته در دانشگاه‌های ایالات متحده و دیگر پایگاه‌های آمریکایی همچون اندیشکده‌ها مستقر کند تا برایش لابی کنند و اهدافش را پیش ببرند.
برچسب ها: برایان هوک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها