به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۳۱۹۱۵
اجماع اصلاح‌طلبان مرهون اقدام عارف بود

اصلاح‌طلبان قدرت فوق العاده‌ای دارند

گروه سياسي: يكي از نمایندگان مجلس ششم بابيان اینکه اصلاحات فرد محور نیست،گفت: با اقدام اخلاقی آقای عارف در انتخابات ریاست جمهوری و کنار کشیدن در آن مقطع حساس، زمینه برای اجماع نیروهای اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا ایجاد شد و از سویی، این ایثار موجب دلگرم شدن مردم و ایجاد موج‌های مردمی به نفع آقای روحانی و رای چشم‌گیر ایشان شد.

جلال جلالی‌زاده، در خصوص  برخی تحلیل‌ها  مبنی بر اینکه با کنار کشیدن محمدرضا عارف چیزی عاید وی و اصلاح‌طلبان نشد،گفت: کنار کشیدن آقای عارف در انتخابات دلیل بر این است که اصلاح طلبان به دنبال منفعت شخصی نیستند، بلکه یک اصلاح‌طلب واقعی کسی است که به دنبال تحقق یافتن مطالبات مردمی و اصلاح و بهبود وضعیت کشور است. وی ادامه داد: رای مردم و انتخاب آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور نشاندهنده این بود که اصلاح‌طلبان از قدرت فوق العاده‌ای برخوردار هستند که هر وقت اراده کنند می‌توانند نیروهای خاموش و آرای خاکستری را به عرصه جامعه بکشانند. 

جلالی‌زاده با اشاره به تلاش برخی از نیروهای سیاسی برای ایجاد اختلاف میان نیروهای اصلا‌ح‌طلب و اعتدال‌گرا تصریح کرد: اگر میان یک حزب یا یک جریان سیاسی اختلاف ایجاد شود، مطمئنا تلاش‌های آنان به هدر می‌رود و از رسیدن و دستیابی به هدف ناکام خواهند شد و این یک قاعده عمومی است. این نماینده اسبق مجلس با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان با توجه به تجربه‌های قبلی‌شان بالاخص در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 از اختلاف و پراکندگی عبرت گرفته‌اند، ابراز داشت: اصلاح‌طلبان ثمرات اختلاف را کشیده‌اند و باید به دنبال تفرقه و جدایی نباشند و از هرگونه اختلاف نیز جلوگیری کنند.

وی با با بیان اینکه مخالفان اصلاحات از شگردهای مختلفی برای اختلاف‌انگیزی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: با توجه عقلانیت، کیاست و هوشیاری سران اصلاحات، نقشه‌ها و شگردهای ومخالفان اصلاحات بر باد می‌رود اما باید هوشیار بود تا در دام اختلاف نیز نیفتاد.

 

مرجع : ايلنا