به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۳۲۶۰۶
تاييد و تکذیب افزایش قیمت بنزین از اول اسفند

بنزین سهمیه‌ای 700 تومان؛ آزاد 1050 تومان؟

گروه اقتصادي: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هیچ صحبتی تا این لحظه در مورد نهایی شدن زمان افزایش قیمت بنزین نشنیده ام و اینکه عنوان شده از اول اسفند بنزین گران می شود شایعه است.
بنزین سهمیه‌ای 700 تومان؛ آزاد 1050 تومان؟
عباس کاظمی اظهار داشت: بازدید امروز رئیس جمهور از وزارت نفت اصلاً ربطی به بنزین و افزایش قیمت حامل های انرژی نداشت بلکه این یک بازدید کلی بود. وی در پاسخ به اینکه شنیده می شود افزایش قیمت بنزین در دولت نهایی شده، افزود: هیچ صحبتی تا این لحظه در مورد نهایی شدن زمان افزایش قیمت بنزین نشنیده ام. معاون وزیر نفت در خصوص اینکه عنوان شده دولت قصد دارد از اول اسفند بنزین را به یکباره گران کند، آیا مصوبه ای در این خصوص وجود دارد، گفت: اینکه عنوان شده از اول اسفند بنزین گران می‌شود شایعه است.

اظهارات متفاوت

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت سراسر کشور با اشاره تجهیز تمامی جایگاه‌های سوخت برای هر گونه تغییر احتمالی نرخ از روز پنج شنبه یکم اسفند ماه، اعلام کرد: گمانه زنی‌ها حاکی از عرضه بنزین با دو نرخ جدید 700 و 1050 تومانی است، ضمن اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از تمام جایگاهداران درخواست کرده است که خود را برای افزایش قیمت بنزین با دو نرخ جدید آماده کنند.

ناصر رئیسی‌فرد امروز در گفتگو با مهر با اشاره به تجهیز تمامی جایگاه هیا سوخت کشور برای تغییر نرخ، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از تمام جایگاه داران درخواست کرده که خود را برای افزایش قیمت بنزین با دو نرخ جدید آماده کنند. رئیس انجمن جایگاه داران سوخت سراسر کشور با تاکید بر اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هنوز نرخ جدید بنزین را برای اعمال از روز اول اسفند به جایگاه داران اعلام نکرده است، تصریح کرد: اما گمانه زنی‌ها حاکی از عرضه بنزین با دو نرخ جدید 700 و 1050 تومانی است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای تغییر نرخ جایگاه ها تنها با یک برنامه نویسی نرم افزاری مي‌تواند تغییر نرخ را اعمال کند، بیان کرد: جایگاه داران سوخت سراسر کشور هم تابع تصمیم گیری‌ها و سیاست های جدید دولت و مجلس هستند.  وی همچنین با ارائه پیشنهادی به دولت و مجلس خواستار عرضه تک نرخی بنزین در جایگاه ها شد و خاطرنشان کرد: عرضه تک نرخی بنزین فساد و برخی از ناهنجاری را در حاشیه جایگاه های سوخت به حداقل کاهش مي‌دهد.

دكتر حسن روحاني صبحگاه امروز (دوشنبه 28 بهمن) با حضور در ساختمان اصلي وزارت نفت، ضمن ديدار با مديران ارشد صنعت نفت، با آن ها به بحث و تبادل نظر پرداخت. در اين ملاقات كه از ساعات اوليه صبح آغاز شد، دكتر روحاني با همراهي جمعي از وزاء و مسوولان ارشد دولتي از بخش هاي مختلف وزرات نفت بازديد ودر جلسه هيات مديره شركت ملي نفت ايران شركت كرد.

مهر در پايان گزارش خود نوشت: دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل‌های مختلف انرژی، ١٢ کارگروه تخصصی ستاد هدفمندسازی یارانه ها را تشکیل داد که کارگروه ویژه انرژی به ریاست بیژن زنگنه، وزیر نفت تشکیل شده است. حال سناریوهای قیمت بنزین سهمیه‌ای 700 تومانی و آزاد 1050 تومانی روی میز دولت قرار گرفته است تا شاید پس از بازدید رئیس جمهور از وزارت نفت و بررسی آخرین تحولات، اخبار مهم در این باره در روزهای آینده اعلام شود.

روشن بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۳:۵۵
یه سبد کالا دادیدا (اونم با اون وضعیت ) ببینیم میتونید از دماغ مردم در بیارید ؟
شما میتونید . (207545)
Mohsen Khorasani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۷:۱۸
دوباره از این به بعد همه چیز این بار به بهانه گرون شدن بنزین گرون میشه یک بار به بهانه دلار یک بار به بهانه بنزین و بار دیگر به خاطر چیز دیگه و این دور باطل همچنان ادامه دارد (207586)
ایران سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۲۱:۲۸
خیلی هم خوبه
اولا هر کی از مادرش قهر میکنه نمیره یه ماشین بگیره بندازه زیر پاش هوا رو اینطور آلوده کنن ماشینهای تک سرنشین
دوما ترافیک کم میشه
و ....... (207616)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۸:۵۰
از الان باید به فکر خرید دوچرخه باشیم (207599)
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۲۱:۴۸
این بهار بی انصاف نظرات مرا تائید نمی کنه و الا می گفتم آقای روحانی حالا فهمیدی محمود خان هم چاره ای جز این نداشت و بی جهت پشت سرش حرف زدید و می خواستی خودتو الکی الکی قهرمان ایران معرفی کنی. ضمنا تا زمانی که آمریکا هستش این مشکلات اقتصادی هم در ایران وجود دارد ، حتی اگر هر روز هم در کاخ سفید با شخص اوباما مذاکره کنی به نتیجه ای نخواهی رسید پس لطفا از ژنو بیا بیرون. (207621)
مس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۹ ۰۷:۴۸
اقا همیشه دولتمردان میگن در هدفمندی یارانه ها دو لت ضرر میکنه اقا من میگم یارانه ندید قیمتها را به وضع اولیه برگردانید (207634)
مس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۹ ۰۷:۵۳
تمام بله تمام مشکلات اقتصادی از مدیریت فامیلی و زد و بندی این مملکته هر مدیری به یه جایی وصله و این نامدیران همه منابع را از جمله فاز 2 هرفمندی را نابود میکنن و مثل گذشته میندازن گردن مردم و هر روز وضع بدتر میشه باور نمیکنید هر دولتی امد گفت قبلیا بد کار کردن ما میخواهیم درست کنیم واین غم نامه ادامه دارد بالا رفتیم دوغ بود پائین امدیم ماست بود قصه ما راست بود (207635)
حرمان
Germany
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۴:۲۶
هروقت سوخت افزایش قیمت داشت بیترین فشار به قشر متوس و پایین اومد کاش حتی به قیمت دادن یارانه به این بخش قیمت همینطور باقی بمونه (207552)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۴:۵۳
80 درصد الودگی تهران از خودروهای تک سرنشین است.
ایران به نسبت جمعییت خود بالاترین مصرف سرانه بنزین و گاز و گازوییل و برق جهان را دارد، چرا؟ چون در این کشور بنزین از اب معدنی ارزانتر ارایه میشود و دولت باید قاطعانه ولی بصورت تدریجی در یک دوره 2-3 ساله همرا با نظارت بر قیمتها و تقویت شدید ناوگان عمومی قیمت واقعی سوخت را پیاده کند، بدون توجه به مخالفتهای غیر کارشناسی عده ای که مصرف کننده بنزین بوده و از قیمت رایگان بنزین هم حمایت میکنند ولی بیماریزایی و اتلاف وقت و ارز مملکت در ترافیک را نمی بینند (207557)
مهدی در پاسخ به امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۵:۳۰
آقا امید راه حل افزایش قیمت بنزینه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (207565)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۶:۱۹
آقا اميد شما متوجه نيستي!!؟ وقتي دولت اين لگن هاي داخلي رو که مصرف فوق العاده دارند با قيمت هاي نجومي به خلق ا... ايراني ميندازه، وقتي از ورود خودروهاي روز دنيا با اون مصرف سوخت پايين به کشور جلوگيري ميشه و مردم مجبورند سوار گاري هاي ساخت داخل که ماشين هاي 20 و 30 سال قبل کمپاني هاي ديگه اس، بشن، وقتي قيمت خودروهاي وارداتي سر به فلک ميزنه و حداقل 90 درصد مردم نميتونن بخرن، طبيعيه که مصرف سوخت بالاست! بشين و با خودت فکر کن که اگه دولت و خودروسازان، ذره اي انصاف بخرج بدن و 10درصد از توقعي رو که از ... (207570)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۶:۴۶
با توجه به درآمد مردم قیمت ها خیلییی هم بالاس (207576)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۸:۳۶
مصرف بالای بنزین دو علت اصلی دارد که به مردم مربوط نیست: اول اتومبیلهای پرمصرف که در کشور تولید می شوند، و دولت با شرایط عوارض گمرکی سخت برای واردات خودرو خارجی میدان رقابت را برای این تولیدات بی کیفیت باز گذاشته. دوم سیستم حمل و نقل عمومی ضعیف و غیر قابل اعتماد. (207595)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۹:۴۱
اینکه قیمت بنزین افزایش پیدا کنه خوبه اما مشکل اینجاست که با افزایش اون قیمت حمل و نقل و به توسط اون هم خیلی از اجناس و مواد اولیه و مصالح بالا میره که با تورم کمر شکن فعلی استخون مردم قشنگ زیرش خرد میشه و تنها راه حلشم افزایش خطوط اتوبوس رانی و مترو هست و البته آموزش فرهنگ صحیح رانندگی به مردم و... (207606)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۹:۴۶
تا زمانی که حمل و نقل عمومی و باندازه و بدون معطلی و بی دردسر و نسبتا ارزان مهیا نشود تغییر در روند بنزین نخواهد افتاد من نوعی مجبورم حداقل ماهی یکبار 1000 کیلومتر برم به پدر و مادرم سر بزنم وبیام از طرفی بنزین لیتری 2000 هم باشد من مجبورم استفاده کنم حوصله صف سی ان جی و یک بشکه انفجاری داخل ماشین رو هم ندارم عمرا اگر بطرف سی ان جی بروم . (207607)
ع م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۲۰:۵۵
داداش اب معدنی گرون میفروشند دلیل نمیشه بنزین رو هم گرون کنند0بعد از اون مگر بنزین از 100 تو مان به 400 و 700 تومان نرسید چقدر در مصرف تاثیر داشت همونقدر هم افزایش قیمت دوباره تاثیر خواهد داشت (207613)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۲۱:۵۶
بنزین لیتری ده هزارتومنم بشه خودرو تک سرنشین بازم کم نمیشه. آلودگی با قیمت بنزین حل نمیشه (207624)
001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۹ ۰۷:۴۷
داداش کسایی که پول دارن ماشین 1.2 میلیاردی می خرن اونم از ارث و میراث پدریشون اگه بنزین لیتری 50.000 بشه هم باز می خرن امثال من بی چاره زرتمون قمسور می شه. هی قدرت اون دو زار دشی که بابت حقوق بهمون می دن پایین پایین تر میاد تا جایی که باید باهاش ادامس خروس خرید .
مشکل از تک سرنشینی نیست مگه جمعیت ما از چین یا هند بیشتر لطف کن برو امار تردد ماشین تو پکن یا بمبیی رو ببین بعد بیا اظهار نظر کن ،. . . (207633)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۴:۲۶
این افزایش نرخ بنزین محصول سیاست های غلط و عجولانه دولت قبلی است که متاسفانه گریبان این دولت را هم گرفته است و دولت جدید چاره های جز این ندارد. انشا الله روزی برسد که تمام خرابکاری های دولت قبلی پاک شود. به امید آن روز (207553)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۵:۳۴
چرا چاره نداره؟ گرون نکنه یا حداقل 60 لیتر یارانه ای رو همین 400 بده! ضمنا اون 45 هزار تومن ماهیانه می داد تا تلافی افزایش قیمت باشه اینها که دارن همون رو هم حذف می کنن!! (207566)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۴:۵۰
روحانی من دوستت دارم اما بهانه به دست افراطیون ندهید (207555)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۵:۱۸
یه بهانه ای به این بزرگی نباید به دست افراطیونی داد که 8 سال از هیچ تخریبی در این کشور دریغ نکردند (207561)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۵:۲۹
امیدوارم که افزایش نرخ نداشته باشیم (207564)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۴:۵۳
بنظرمن با افزایش قیمت بنزین خیلی از مشکلات مثل آلودگی هوا بهبود جدی پیدا میکنه.
ولی باید در عوض سهمیه هارو به خصوص برای تاکسیداران افزایش بدن. (207556)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۸:۵۲
منظور از تاکسی داران افرادی که از تاکسی ارتزاق میکنند نیست سؤ تفاهم نشود (207600)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۵:۲۹
درود بر دکتر روحانی جواب افراطی گری رسایی قاطعانه بدهید (207563)
پژو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۵:۳۴
باباچه... هستسین شما اون از سبد کالای بنجلتون اینینم از بنزین لیتی 700 تومنتون خجالت نمیکشین شما؟؟؟؟؟ (207567)
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۶:۴۰
روحانی هیچ فرقی یا احمدی نژاد نمیکنه (207574)
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۶:۵۷
با افزایش قیمت بنزین دوباره تورم می شه (207581)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۷:۰۵
بازم احمدی نژاد را مقصر بدانید. (207583)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۷:۵۷
سهمیه ها جمع کنید. کارتها رو باطل کنید و بنزین فعلا" به نرخ 1000 تومان برای همه عرضه کنید. جلوی بسیاری از رانتها گرفته میشه و وقت مردم هم برای دریافت سهمیه و مسائل اداریش گرفته نمیشه. در عوض با کاهش عوارض گمرکی به مردم اجازه بهره مندی از خوذورهای خارجی رو بدهید تا بجای خودروهایی با مصرف صدی دوازده خودروهای با مصرف صدی 5 رو سوار بشن. (207592)
عباس
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۸:۲۵
أين دولت هم فقط گلوى مردم را فشار مى دهد. (207594)
روحع 3
United States
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۲۰:۴۹
من دانشجو هستم و هفته ای سه بار باید مسافت 3 ساعت رفت و برگشتم هم سه ساعت باین حال من هفته ای 90 لیتر باید بزنم آنهم با این قیمت پس انصراف میدم بهتره ظاهرا رویه ای احمدی نژادی نبود ظاهر این چرخ را همه به یک شکل می چرخانند (207611)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۲۱:۱۶
بهار تو چرا یدفعه رنگ عوض کردی!!!!!!!
چرا خبر خودسوزی جلوی وزارت رو نزاشتی!!!!!!!!!!
نکنه توام تو بنفش ذوب شدی. (207615)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۲۱:۴۷
چاره کار گران کردن بنزین نیست عقلانیت است رفع تحریمهاست دزدی نکردن است بها دادن به متخصصین است خارج کردن دغلها از تصمیم گیریهاست ایجاد اشتغال است این تفکر که گران کنید و از بالائیها بگیرید و به پائینیها بدهید تفکری ضد فقر است زیرا اگه سرمایه نباشد شغلی نیست وقتی شغل نباشد درآمدی نیست وقتی درآمادی نباشد فقر می آید فقر هم منشأ تمام بدبختیهاست و از طرف دیگر گرانی گرانی بدنبال دارد و این فقرا هستند که له میشوند مثل سالهای گذشته (207620)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۲۳:۲۳
بهتره اقایون مدیران اجرایی کشور یکبار مرد و مردونه بگن که هدفمندی و افزایش قیمت ها تا چه میزانی قراره ادامه داشته باشه و قیمت بنزین تا چقدر باید گرون بشه تا به قول خودشون براشون صرفه اقتصادی داشته باشه؟؟؟ کی قراره این هدفمندیه یارانه ها ثمره ی خودشو نشون بده و لااقل بدونیم که کی و چند سال دیگه باید صبر کنیم تا وضع مزخرف تموم بشه.؟؟ (207628)
001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۹ ۰۷:۴۲
حقوق 25% افزایش پیدا می کنه آنوقت بنزینی که همه چی بهش وابسته است 75% اخه مملکت داریم . تا کی می خواد اینطوری ادامه پیدا کنه ؟؟؟
دیگه خسته شدیم (207632)