به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۳۳۱۴۳۳

ردپای کره‌ شمالی در بزرگ‌ترین هک تاریخ رمزارزها

ردپای کره‌ شمالی در بزرگ‌ترین هک تاریخ رمزارزها
گروه اقتصادی: دیروز شبکه رونین هک شد و بیش از ۶۵۲ میلیون دلار از این شبکه به سرقت رفت و امروز امریکا می گوید این هک کار کره شمالی بود. آمارهای سال گذشته نشان می‌دهد که پلتفرم بازی‌های ویدیویی Axie infinity حدود ۱/۸ کاربر روزانه دارد. این پلتفرم در اوایل سال ۲۰۲۲ بیش از ۴ میلیارد دلار NFT فروخت و حالا بهترین بازی بلاکچین در بازار رمزارزها محسوب می‌شود.  این بازی ویدیویی آنقدر محبوب شده که برخی فقط با بازی کردن این بازی کسب درآمد می‌کنند.

درآمدهای خوب این بازی برای گیمرها باعث شده تا به جریان اصلی بازار رمزارزها تبدیل شود. اما خبر بد اینکه این پلتفرم دیروز هک شد. ۶۲۵ میلیون دلار از این شبکه به سرقت رفت. براساس گزارش‌ها حدود ۱۷۳۶۰۰ اتریوم و ۲۵ میلیون دلار استیبل‌کوین در دو تراکنش از این شبکه به سرقت رفت.

چگونه؟
شبکه رونین پنج امضا برای برداشت وجه از کاربران می‌گیرد و امنیت بالایی دارد. همین موضوع بسیاری را بدگمان کرده که چگونه شبکه به این امنی هک شد؟ خود پلتفرم رونین تقصیر را گردن sky Mavis می‌اندازد.نوامبر سال گذشته بود که sky mavis به دلیل افزایش تعداد کاربران خود از axie DAO برای توزیع تراکنش‌های رایگان درخواست کمک کرد. برای همین برنامه غیرمتمرکز Axie این شرکت را در لیست سفید قرار دارد و برای او اجازه تایید تراکنش‌ها را صادر کرد. در ماه دسامبر دسترسی sky mavis به تایید تراکنش‌ها قطع شد اما در لیست سفید ماند. حالا توئیتر رونین ادعا می‌کند حمله و دور زدن شرایط برداشت از رونین از طریق حمله به sky mavis صورت گرفت.آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد اتریوم‌ها در آدرس هکر باقی ماندند. فقط حدود ۶ هزار اتریوم به یک آدرس دیگر منتقل شد.

چه کسی؟
دولت آمریکا در برخی از اخبار ادعا  کرد کره‌شمالی پشت هک‌های اخیر در بازار رمزارزها است.براساس داده‌های Chainalysis این هک از سمت یک گروه بدنام جرایم سایبری به نام لازاروس صورت گرفت. این شرکت چند هفته قبل هم اعلام کرد ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال در سال گذشته به سرقت رفت. هکرهای لازاروس با دفتر اطلاعات کره‌شمالی ارتباط نزدیکی دارند و عملا دزدی‌های رمزارزی کره شمالی را انجام می‌دهند. این گروه بار اولشان نیست که دردسر درست می‌کنند. قبلا بانک مرکزی بنگلادش و برخی شرکت‌های داروسازی را هک کردند.کره شمالی بزرگ‌ترین گروه‌های هکر را در اختیار دارد و بخش زیادی از بودجه خود را از طریق دزدی رمزارزها تامین می‌کند.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: هک رمز ارز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها