به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ - ۰۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۳۳۲۲۵

بررسی علت برخورد خودرو با هواپیما

گروه اقتصادي: مدیر کل فرودگاه یزد در زمینه برخورد یک دستگاه خودرو حمل بار مسافر با بال هواپیما در این فرودگاه و تاخیر پنج ساعته پرواز گفت: در حال بررسی هستیم تا مشخص شود در برخورد خودرو با بال هواپیما چه مشکلی رخ داده و آیا خودرو در این زمینه مشکلی داشته یا راننده مقصر بوده است که اقدامات و برخوردهای لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.
بررسی علت برخورد خودرو با هواپیما
سعدالله وطن خواه گفت: پرواز شماره 737 شرکت هواپیمایی آسمان که قرار بود شامگاه پنج‌شنبه فرودگاه یزد را به مقصد تهران ترک کند به دلیل برخورد ماشین حمل بار به نوک بال هواپیما صدمه دید و خلبان این هواپیما جانب احتیاط را رعایت کرد و پرواز را انجام نداد و از کادر فنی خواسته شد هواپیما را چک کند. وی با بیان اینکه خلبان پس از بررسی وضعیت بال هواپیما، مسافرگیری را متوقف و ریسک پذیرش مسافر را انجام نداد، گفت: تا زمان ارسال کادر فنی از تهران به یزد اقدامات مورد نیاز برای پرواز جایگزین نیز در نظر گرفته شد. وطن‌خواه افزود: برنامه پروازی این هواپیما ساعت 21:30 بود که به دلیل تاخیر در مبدأ قبلی، این پرواز با تاخیر دو ساعت و نیم مواجه شد و به دلیل این اتفاق نیز در نهایت ساعت 5 بامداد جمعه انجام شد.

مدیر کل فرودگاه یزد خاطر نشان کرد: پس از بررسی کادر فنی مشخص شد که هواپیما آسیب جدی ندیده و آمادگی پرواز را دارد. وی با تاکید بر اینکه این اتفاق حاد نبوده و آسیب جزئی به هواپیما وارد شده است، اظهار کرد: پرواز جایگزین و پرواز هواپیمای آسیب دیده به فاصله پنج دقیقه صورت گرفت و مسافران به دلیل رعایت جوانب احتیاط با هواپیمای جایگزین اعزام شدند. مدیر کل فرودگاه یزد اظهار کرد: در حال بررسی هستیم تا مشخص شود در برخورد خودرو با بال هواپیما چه مشکلی رخ داده و آیا خودرو در این زمینه مشکلی داشته یا راننده مقصر بوده است که اقدامات و برخوردهای لازم در این زمینه انجام می‌شود.
مرجع : ايسنا