به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۴:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۳۲۸۰
امروز قرعه‌كشي جام ملت‌های اروپا

هر آن چیزی که باید در مورد یورو 2016 بدانید

گروه ورزشی: با توجه به اینکه مرحله مقدماتی مسابقات جام ملت‌های اروپا در سال 2016، امروز قرعه کشی می‌شود، بر آن شدیم نگاهی کلی بر روند قرعه کشی فردا داشته باشیم.
هر آن چیزی که باید در مورد یورو 2016 بدانید
پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت های اروپا، موسوم به یورو 2016، از تاریخ دهم جوئن تا دهم جولای سال 2016 در فرانسه برگزار خواهد شد. برای اولین بار در تاریخ این رقابت ها، 24 تیم جواز حضور در این تورنمنت را خواهند گرفت و مسابقات به صورت شش گروه 4 تیمی، برگزار خواهد شد. 10 استادیوم در نه شهر مختلف فرانسه، میزبان این رقابت ها خواهند بود. به جز فرانسه، 53 تیم برای بدست آوردن 23 جایگاه باقی مانده تلاش خواهند کرد. جالب است بدانید که شبه جزیره ای به نام "گیبرالتار"، برای اولین بار در مرحله مقدماتی یورو شرکت خواهد کرد. این کشور چند ماه قبل عضو یوفا شده است و هنوز نتوانسته عضویت فیفا را بدست آورد.


مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا، در هشت گروه شش تیمی و یک گروه پنج تیمی برگزار خواهد شد که از هر گروه، دو تیم به طور مستقیم به یورو 2016 صعود می کنند. همچنین بهترین تیم سوم نیز، می تواند به این مسابقات راه پیدا کند.  در بین هشت تیم باقی مانده سوم، مسابقات پلی آف برگزار شده و 4 تیم دیگر نیز، لیست کشور های حاضر در رقابت های یورو 2016 را تکمیل می کنند. قرعه کشی مرحله مقدمانی یورو، فردا در شهر نیس فرانسه برگزار خواهد شد. بنا بر اعلام یوفا، شش سید قرعه کشی فردا به صورت زیر خواهد بود:



سید یک - اسپانیا، آلمان، هلند، ایتالیا، انگلیس، پرتغال، یونان، روسیه، بوسنی و هرزگووین
سید دو - اوکراین، کرواسی، سوئد، دانمارک، سوییس، بلژیک، چک، مجارستان، جمهوری ایرلند
سید سه - صربستان، ترکیه، اسلوونی، اسراییل، نروژ، اسلواکی، رومانی، اتریش، لهستان
سید چهار - مونته نگرو، ارمنستان، اسکاتلند، فنلاند، لتونی، ولز، بلغارستان، استونی، بلاروس
سید پنج - ایسلند، ایرلند شمالی، آلبانی، لیتوانی، مولداوی، مقدونیه، آذربایجان، گرجستان، قبرس
سید شش - لوکزامبورگ، لیختن اشتاین، قزاقستان، جزایر فارو، مالت، آندورا، سن مارینو، گیبرالتار

نکات جالبی که شاید نمی دانید:
* کشور میزبان یعنی فرانسه، در گروهی که از پنج تیم تشکیل می شود، حضور می یابد و در روزهای معین شده، با آن تیم ها دیدار دوستانه برگزار می کند. در نتیجه، تاثیری در روند گروه نخواهد داشت.
* به دلایل پخش تلویزیونی، کشورهای انگلیس، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا، باید در یک گروه شش تیمی قرار بگیرند تا بازی های بیشتری از آنها پخش شود.
* به دلیل مشکلات سیاسی، قرعه کشی طوری انجام خواهد شد که کشورهای آذربایجان و ارمنستان، در یک گروه قرار نگیرند. این شرایط برای دو کشور اسپانیا و گیبرالتار هم برقرار است. در دوره های قبل، از به هم خوردن تیم های روسیه و گرجستان هم اجتناب می شد که در این دوره، هر دو کشور با بازی در خاک یکدیگر، موافقت کرده اند.
رقابت های مقدماتی یورو 2016، از روز هفتم سپتامبر امسال آغاز خواهد شد و در روز هفدهم نوامبر سال 2015، به پایان می رسد.
مرجع : طرفداری