به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۶:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۹ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۳۳۸۷۷

نتايج مرحله يک شانزدهم نهايي ليگ اروپا

صعود يوونتوس و ناپولي به يک هشتم
گروه ورزشی: روبين کازان و آژاکس با شکست برابر حريفان خود از صعود به مرحله يک هشتم نهايي ليگ اروپا بازماندند اما يوونتوس و ناپولي به دور بعد صعود کردند.
نتايج مرحله يک شانزدهم نهايي ليگ اروپا
دور برگشت مرحله يک شانزدهم نهايي ليگ اروپا با انجام شانزده ديدار به پايان رسيد و تکليف تيم هاي صعود کرده به دور بعد مشخص شد. روبين کازان که در ديدار رفت به تساوي يک بر يک برابر رئال بتيس دست يافته بود در ديدار برگشت که در روسيه برگزار شد نااميد کننده ظاهر شد و با دو گل تن به شکست داد تا در مجموع با نتيجه سه بر يک بازي را واگذار کند و از صعود به دور بعد بازماند. در اين ديدار سردار آزمون مهاجم ايراني روبين کازان در ترکيب تيمش به ميدان نرفت.

در يکي از حساس‌ترين بازيها يوونتوس که در خانه ترابوزان اسپور به ميدان رفت کار راحتي پيش رو داشت و موفق شد با دو گل از سد اين تيم ترکيه‌اي بگذرد تا با توجه به پيروزي دو بر صفر در ديدار رفت در مجموع با پيروزي چهار بر صفر جواز صعود به دور بعد را به دست آورد. گل‌هاي يوونتوس را در اين ديدار آرتور ويدال در دقيقه 18 و پابلو اوسوالدو در دقيقه 33 به ثمر رساندند.

ناپولي ديگر تيم ايتاليايي که پس از ناکامي در ليگ قهرمانان اروپا شانس خود را در ليگ اروپا آزمايش مي کند با پيروزي برابر سوانسي همچون يوونتوس به مرحله يک هشتم نهايي صعود کرد. شاگردان رافا بنيتس اسپانيايي که در ورزشگاه خانگي خود برابر سوانسي پذيرايي کردند موفق شدند با نتيجه سه بر يک به پيروزي برسند تا با توجه به تساوي بدون گل در ديدار رفت جواز صعود به دور بعد را به دست آوردند. براي ناپولي در اين ديدار خانگي لورنزو(17)،گونسالو هيگواين(78) و اينلر در دقيقه 90 گلزني کردند.

والنسيا که در ديدار رفت با دو گل ديناموکيف را در اوکراين شکست داده بود در ديدار برگشت که در مستايا برگزار شد به تساوي بدون گل دست يافت تا همچون رئال بتيس به دور بعد راه‌ يابد. اما در يکي از جذاب ترين بازيها فرانکفورت در ورزشگاه خانگي خود به تساوي سه بر سه برابر پورتو دست يافت. ديدار رفت دو تيم که در پرتغال برگزار شد با تساوي دو بر دو به پايان رسيد تا در مجموع اين نماينده پرتغال باشد که با خاطر گل زده بيشتر در خانه حريف جواز صعود به دور بعد را به دست آورد.

اما يکي از ناکامان اين مرحله تيم سرشناس لاتزيو بود که نتوانست از پس لودوگورتس بلغارستان برآيد و حذف شد. لاتزيو که در ديدار رفت با يک گل در ورزشگاه المپيکو شکست خورده بود در ديدار برگشت که در بلغارستان برگزار شد به تساوي سه بر سه دست يافت تا در مجموع با نتيجه چهار بر سه از صعود به دور بعد بازماند. تاتنهام که در ديدار رفت با يک گل برابر دنيپرو دنيپروپ اوکراين تن به شکست داده بود در ديدار برگشت در وايت هارت لين جبران کرد و با نتيجه سه بر يک به پيروزي رسيد و به جمع شانزده تيم راه يافته به دور بعد پيوست.

آژاکس يکي ديگر از ناکامان اين مرحله بود که شکست تحقير آميزي را برابر رد بول سالزبورگ متحمل شد و از دور رقابت‌ها حذف شد. شاگردان فرانک دي بوئر در ديدار رفت که در هلند برگزار شد با نتيجه دور از انتظار سه بر صفر تن به شکست دادند تا عملا شانسي براي صعود نداشته باشند. آنها در ديدار برگشت خواستند که آبرو داري کنند اما بازهم نااميدکننده ظاهر شدند و با نتيجه سه بر يک بازي را واگذار کردند تا در مجموع با نتيجه تحقير آميز شش بر يک از دور رقابت‌ها کنار روند.

نتايج ديگر ديدارها
شاختار يک---------------------- ويکتوريا پلژن 2(ويکتوريا پلژن به دور بعد راه يافت)
آلکمار يک------------------------- اسلووان ليبرتس يک( آلکمار به دور بعد راه يافت)
بنفيکا سه------------------------ پائوک صفر(بنفيکا به دور بعد راه يافت)
فيورنتينا يک –-------------------- اسبرگ يک(فيورنتينا به دور بعد راه يافت)
گنگ صفر------------------------- آنژي 2(آنژي به دور بعد راه يافت)