به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۳۳۵۲۹
مردم در 22 بهمن امسال احساس کردند فریب آمریکا را خورده‌اند

كشف جوانفكر: روحانی پایگاه مردمی ندارد!

گروه سياسي: : روزنامه ABC اسپانیا نوشت: علی اکبر جوانفکر در مدت حضورش در زندان اوین در تهران چند کیلویی از دست داده است. مرد مورد اعتماد محمود احمدی نژاد، که هنوز هم مشاور شخصی اوست، خود را قربانی جنگ داخلی در هسته اصولگرایان می‌داند.
كشف جوانفكر: روحانی پایگاه مردمی ندارد!
به گزارش سايت تیک، وی تا سال 2012 میلادی عالی ترین مسئول خبرگزاری دولتی ایرنا و مدیر روزنامه ایران بود، تا زمانی که به دلیل انتشار ضمیمه ای درباره حجاب به دو مجازات شش ماهه و یک سال زندان محکوم شد. او مي‌گوید: هر کس من را مي‌شناسد مي‌داند که این دروغ بزرگی بود. مجازات های وی شامل انفصال هشت ساله از حرفه روزنامه نگاری در ایران نیز مي‌شدند. مشکل سلامتی موجب شد از زندان مرخص شود و باقی دوران محکومیت را در منزل طی کند، اما نمی تواند از کشور خارج شود. جوانفکر گرد و خاک را از زبان اسپانیایی خود مي‌زداید- در دو مقطع به عنوان مسئول ایرنا در مادرید بود- تا در این مصاحبه شرکت کند. متن کامل این گفتگو در زیر مي‌آید:

-بعد از 35 سال ایران با آمریکا مذاکره مي‌کند، مي‌توان آن را باور کرد؟
-توافق هسته ای چیز جدیدی نیست، محمد خاتمی کار مشابهی صورت داد و دیدیم که چگونه تمام شد. موضوع اتمی برای واشنگتن فقط بهانه ای است تا به رویارویی ادامه دهد. اینک که توافقی وجود دارد ،بهانه های جدیدی مطرح خواهند کرد تا همه تحریم ها را برندارند. از سوی آمریکا صداقت وجود ندارد و فکر مي‌کنیم که روحانی توافق با غرب را بسیار ارزان فروخته است. ما ایرانی ها برای رسیدن به این نقطه از پیشرفت هسته ای بسیار سخت کار کرده ایم.

-آیا روحانی خواهد توانست نظر هسته سخت رژیم را جلب کند؟
-در راهپیمایی های کشور به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب آن چه که مردم مطالبه مي‌کنند دیده شد. مردم ناراضی هستند، چرا که احساس مي‌کنند فریب آمریکا و تهدیداتش را خورده اند. ما را از کنفرانس صلح سوریه کنار گذاشتند، تکرار مي‌کنند که همه گزینه ها را روی میز دارند. اگر آمریکایی ها باهوش بودند، از این فرصت بزرگ استفاده مي‌کردند. مشکل دیگر روحانی (18.6 میلیون رای در سال 2013) این است که بر خلاف احمدی نژاد (25 میلیون رای در سال 2005) پایگاه مردمی ندارد.

-پس از رفتن رئیس جمهور سابق مبارزه داخلی بین اصولگرایان پایان یافته است؟
این یک مناقشه سیاسی و شخصی است که به انتخابات سال 2005 میلادی بر مي‌گردد. احمدی نژاد از شهرداری تهران خارج شد و به عنوان نامزد اصول گرا (جریان محافظه کار) در مقابل نامزد مطلوب همین جریان، علی لاریجانی، رئیس کنونی پارلمان پیروز شد. شیوه های مختلفی برای درک سیاست داریم. احمدی نژاد چهار بار به هر استان سفر کرد وتوجه وی معطوف به نیازهای شهروندان شد و به سطحی از نزدیکی به مردم رسید که برای دیگر اصول گرایان و یا اصلاح طلبان قابل تصور نیست. در این جنگ بین محافظه کاران، بازنده مردم ایران است.

به همان اندازه که انتقادات بین المللی {از احمدی نژاد} شدید بود،اما وی در خیابان حمایت مي‌شد. احمدی نژاد به روشنی درباره موضوعاتی مثل هولوکاست صحبت کرد. هیچگاه وجود آن را انکار نکرد، اما فقط یک تقاضای ساده برای تحقیق درباره این واقعه تاریخی، شروعی برای فاصله گرفتن بود. او همچنین شجاعت رویارویی با جرج بوش و سیاست هایش را در منطقه داشت. این مسئله محبوبیتی عظیم برای او در جهان عرب و آمریکای لاتین به همراه داشت. اینک روحانی از چنین مجادله هایی اجتناب مي‌کند.

- مخالفان سیاسی او از مدیریت اقتصادی اش در دولت انتقاد مي‌کنند و مي‌گویند که از تحریم ها نیز زیان بار تر بودند...
- در طول هشت سال دولت ما، تولید سیمان سه برابر شد و یخش هایی مانند آهن و آلومینیوم نیز رشد داشتند. صادرات ایران بین سال های 2005 تا 2013 میلادی پنج برابر شدند، اما مشکلات داخلی ناشی از مناقشه سیاسی آغاز گردید. ما کشوری قدرتمند با منابع کافی هستیم. سقوط ارزش پول از یک روز تا روز بعد بدون توجه به شایعات مداوم از سوی برخی از افراد غیر قابل توضیح است. ابتدا شایعات و سپس تحریم ها عوامل بحران بودند.

خبرنگار روزنامه اسپانیایی ABC در پایان نوشت: مجبور هستیم مصاحبه را پایان دهیم، چرا که آقای جوانفکر باید محموداحمدی نژاد را ملاقات کند که پس از پایان دوره ریاست جمهوری از تیتر اول رسانه ها بیرون آمده است.

دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۰:۰۵
من خودم له آقای روحانی رای دادم اما احساس میکنم ابن حرف ها خیلی هم نادرست نیست ایشان پایگاه مردمی و تشکیلات سیاسی ندارند و ستاد های انتخاباتی عارف و روحانی به انزوای کامل کشیده شدند (209393)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۶:۵۰
تو كه راست ميگي !!!! ..... آدم دروغگو (209461)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۰:۰۵
اقای جوانفکر تو و امثال تو و رییس شما . . . برید توبه کنید و خجالت بکشید (209394)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۰:۲۵
رفیق تو خوبه (209400)
سید صلاح الدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۰:۳۸
شما همون داخل بمون فعلا نزد برادران جان خوبه (209402)
مازيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۰:۴۱
چي مي گي؟؟ (209404)
\\
United States
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۱:۲۲
ثمر این سفر ها چه بود ؟ جز ضرر و زیان ؟!!!! (209412)
بابا
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۱:۲۲
فقط شما و رییستون احمدی نژاد در بین مردم پایگاه دارند!!! (209413)
محسن
United States
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۱:۳۹
اقای جوانفکر به نظرم 18میلیون رای راخارجی ها به روحانی دادند یاتقلب کردند وملت ایران رای به کاندیدموردنظر فسیل فکردادند!!!!!کجای فکرتوجوان است (209416)
جمش..
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۱:۴۰
مي خواهيد دوباره انتخابات برگزار بشه؟تا 63 درصد معلوم بشه؟ مشكل خودته كه روز را شب مي بيني. از بديهيات گريزانيد. (209417)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۱:۴۱
1) روحانی به هر صورت در دور اول انتخاب شد اما احمدی نژاد تنها رییس جمهور ایران است که کارش به دور دوم کشید آن هم به صورت ناپلئونی و با تفاوت اندک با نفر سوم و کسب حدود شش میلیون رای!!! .
2) کار احمدی نژاد حرکت در کوچه بن بست بود. او همزمان با آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و... و از سوی دیگر با عربستان و بحرین و کویت و ... درگیر بود به علاوه در داخل کشور هم با رییس قوه قضاییه ، رییس قوه مجریه ، سپاه ، مراجع و جناح ها و ... ناسازگار بود و بزرگترین اختلاسهای دولتی در زمان ایشان اتفاق افتاد. (209419)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۱:۴۱
پس حتما تو و احمدی نژاد پایگاه مردمی دارید (209420)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۲:۰۶
برادر عزیز در طول هشت سال نفرمودی تورم چند برابر،فقر و بیکاری چند برابر،فساد اجتماعی ،اقتصادی ،اداری چند برابر،اختلاس و رانت دولتی چند برابر،فرار مغزها چند برابر شدند .برادر جان اگر هر جای دیگر دنیا بود جنابعالی و دوستان نابغه ات هم اکنون می بایست در زندان تشریف داشته باشید .لازم است یک بار هم شده آمارهای دولت جناب خاتمی را با پاکترین دولت مقایسه کنید و سپس فقط جواب وجدانتان را بدهید چون مردم ما بسیار بیشتر از انکه شما فکر کنید می دانند ولی افسوس ... (209427)
ميرجواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۲:۴۸
.... تا از نظر اين اقايان ،، مردم ،، چه كسانى باشند !!! شايد ان كسانى كه به اقاى دكتر روحانى رأى دادند از نظر ايشان جزء مردم نيستند . (209435)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۲:۵۶
خدمت جناب جوانفکر باید عرض کنم که اجمدی نژاد پایگاه مردمی ندارد مردم از شماها خسته شده اند 8سال مردم ایران که شایستگی بهترین امکانات و رفاه دارند با ندانم کاری و افراط گری و دروغ گویی بلایی سر مردم عزیز این کشور آوردید که تا درست شدن وضع زمان می برد به قول دکتر روحانی ارث های خوبی از دولت قبل به ما رسید
دردوران احمدی نژاد بود که 0 300میلیارداختلاس شد و بسیاری از کارخانه ها ورشکست شدند در زمان همین شماها بود که تحریم ها شدت یافت ،دلار بالای 3000تومان شد حالا یه چیزی هم طلبکار شدید (209436)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۳:۲۱
درست می گوید سیاست های اقتصادی اقای روحانی و بخصوص ترکیب تیم اقتصادی دولت که خود از صاحبان ثروت هستند و بیشتر به منافع شخصی و گروهی خود می اندیشند تا کل جامعه نارضایتی را در جامعه رای دهندگان اقای روحانی بخصوص در روستا ها بوجود اورده است (209444)
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۳:۲۲
به حلقه احمدي نژاد كه رو بديد همينطوري ميشه (209445)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۲۳:۴۹
جناب جوانفکر(در ذات پیرفکر) مردم و خستگی و نارضاینی آن ها ربطی به آمریکا و خوش قولی یا بد قولی آمریکایی ها ندارد. اقدامات بین المللی نتیجه ی بی فکری ها و بلاهت مدیران گذشته بود. جناب جوانفکر! تقریبا"200 میلیارد دلار اختلاس چه ربطی به شایعه دارد؟! شما و اربابتان هنوز روی خط دروغ و فریب مردم حرکت می کنید و هنوز اوضاع کشور و جهان را وارونه می بینید. امیدوارم از خواب خرگوشی بیدار شوید. (209450)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۰:۰۶
آقای جوانفکر نتایج انتخابات 92 را ببین و خجالت بکش.آقای جلیلی با 10 درصد رای پایگاه مردمی دارد؟ (209453)
جم...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۰:۰۹
حالا اين افراطيها وهمگامشان ضرغامي هرچه دلشان ميخواهد،به مردم ودولت مردمي توهين و تهمت مي زنند. فردا اگر واكنشي ديدند. آنوقت مردم ميشوند، فتنه ، (209454)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۰:۱۸
اینقدر بی ارزشه که بجز چندخط اول بقیه رو نخوندم
خب آخه نمیدونم اینا با کی مشکل دارن که اینقدر چرت میگن البته ببخشید یادم رفت که دارن از این راه نون میخورن (209455)
لهراسب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۷:۳۵
البته که آقای روحانی پایه و پایگاه تو سر و کله مردم نساختن بلکه جا و جایگاه در قلب مردم دارن. (209463)