به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۳۴۰۵۵

مقبره گلادیاتور جاذبه جدید گردشگری ایتالیا

گروه بين​الملل: در شرایطی که حدود دو سال قبل مقبره گلادیاتور الهام‌بخش «راسل کرو» بازیگر مشهور هالیوود در فیلم «گلادیاتور» به دلیل مشکلات مالی دفن شد، حالا دولت ایتالیا قصد دارد این مقبره را به جاذبه جدید گردشگری این کشور تبدیل کند.
مقبره گلادیاتور جاذبه جدید گردشگری ایتالیا
این مقبره که در حومه شهر زیبا و تاریخی رم، پایتخت ایتالیا قرار دارد و در سال 2008 کشف شد به گلادیتوری به نام «مارکوس نوینوس مارسرینوس» تعلق دارد. در این مقبره علاوه‌بر مجسمه‌های این گلادیاتور، چندین ستون مرمرین و دیگر آثار تاریخی کشف شدند و در آن زمان از این کشف به عنوان یکی از مهمترین کشف‌های باستان‌شناسی ایتالیا در چند دهه اخیر نام برده شد. طبق متون تاریخی، «مارکوس نوینوس مارسرنیوس» به عنوان یکی از مشهورترین قهرمانان تمدن روم باستان در سال 138 میلادی در منطقه «بریسیا» شمال ایتالیای فعلی به دنیا آمد. البته در فیلم گلادیاتور به کارگردانی «ریدلی اسکات»، راسل کرو نقش گلادیاتوری به نام «مارکسیموس دسیموس مریدیوس» را ایفا کند که سرانجام به طرز ناجوانمردانه‌ای به قتل می‌رسد. این فیلم در سال 2000 عرضه شده و در پنج بخش موفق به کسب جایزه اسکار شد.

ایتالیا به دلیل داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌ای و جاذبه‌های گردشگری متنوع از جمله آثار تاریخی از تمدن روم باستان در شهرهای مختلف، به‌ویژه رم، فلورانس و ونیز، یکی از کشورهای محبوب گردشگران است. این کشور سالانه به طور متوسط میزبان ‌20 میلیون گردشگر است. این امر صنعت گردشگری را به یکی از ارکان اقتصاد ایتالیا تبدیل کرده و پنج درصد از تولید ناخالص داخلی ایتالیا به این صنعت اختصاص یافته است، با این حال با وجود آنکه هر سال گردشگران کشورهای زیادی به ایتالیا سفر می‌کنند، ولی مردم این کشور تمایل زیادی برای گذراندن تعطیلات در کشور خود ندارند و ‌نزدیک به نیمی از ایتالیایی‌ها تعطیلات خود را در خارج از این کشور سپری می‌کنند.
مرجع : ايسنا