به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۳۴۴۲۳

شرایط موفقیت مذاکرات صلح خاورمیانه

گروه بين الملل: وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه هدف تلاش‌های وی در برقراری صلح خاورمیانه، تحقق رویاهای اسرائیلی‌ها و حفظ عزت و شرف فلسطینی‌هاست، گفت: تمامی شرایط برای موفقیت مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل و همچنین در خصوص پرونده هسته‌ای ایران فراهم شده است.
شرایط موفقیت مذاکرات صلح خاورمیانه

 جان کری،  در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) تاکید کرد: تمامی شرایط برای موفقیت مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل و همچنین پرونده هسته‌ای ایران فراهم شده است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر زمان آن فرا رسیده که از فرصت‌های دیپلماتیک استفاده کرده و بیش از گذشته با تمامی طرف‌ها بر سر میز مذاکره بنشینیم. وی ضمن اشاره به تحریم‌های شدید علیه ایران گفت: در حال حاضر باید برای رسیدن به راه حلی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران تلاش کنیم و اگر مذاکرات شکست بخورد ما توجیه و بهانه‌ای داریم تا گزینه‌های مهم‌تری را انتخاب کنیم. کری خاطرنشان کرد: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به پیشبرد روند صلح در خاورمیانه پایبند است و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آمادگی لازم برای برقراری صلح میان خود را دارند.

وی ادامه داد: ما از سر توهم یا خیال یا سر هوا و هوس دست به اقدامات خود نمی‌زنیم. کری در خصوص انتقادات مسئولان اسرائیلی از وی گفت: تلاش‌هایی که صورت گرفته به خاطر منافع شخصی خودم نیست بلکه تنها به خاطر تحقق رویاهای اسرائیلی‌ها و حفظ عزت و شرف فلسطینی‌هاست.