به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۳:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۳۴۶۵۲۶

موج بازداشت‌ها ادامه دارد؛ جعفرپناهی بازداشت شد

موج بازداشت‌ها ادامه دارد؛ جعفرپناهی بازداشت شد
گروه هنری: برخی از فعالان رسانه‌ای خبر دادند که در ادامه موج بازداشت‌های اخیر، امروز جعفر پناهی «کارگردان سرشناس سینمای ایران» هم بازداشت شده است.


طبق حبرهای منتشره، جعفر پناهی کارگردان سرشناس ایرانی، مقابل درب زندان اوین بازداشت شد. پناهی به همراه گروهی از سینماگران برای پیگیری بازداشت محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌ احمد کارگردانان ایرانی به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده بود که به هنگام خروج از دادسرا، بازداشت شد. او، یکشنبه 19 تیر، با انتشار پستی در حساب اینستاگرام خود بازداشت آل‌ احمد و رسول‌اف را محکوم کرده بود.
پیشتر صدها سینماگر و فعال فرهنگی جمله پناهی در بیانیه‌ای با محکوم کردن فشار مستمر به سینماگران، خواستار آزادی «فوری و بی‌قید و شرط» رسول‌اف و آل‌احمد شدند. خبرگزاری «ایرنا»، شامگاه جمعه 17 تیر، با اعلام خبر دستگیری رسول‌اف و آل احمد، این دو فیلم‌ساز را به «ارتباط با ضدانقلاب» و «التهاب‌آفرینی و برهم زدن امنیت روانی جامعه» در جریان ریزش ساختمان متروپل آبادان متهم کرده بود. ایرنا پیشتر گزارش داده بود، بازداشت این دو شهروند در ارتباط با بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» بوده است.
«سازمان حقوق بشر ایران» با انتشار بیانیه‌ای، بازداشت این سینماگران را «نقض فاحش آزادی بیان» و «آزادی‌های اساسی شهروندان» دانست و خواستار آزادی آن‌ها شد.
همچنین بر اساس گزارش‌ها، ماموران امنیتی، امروز به خانه چندین نفر از خانواده‌های دادخواه آبان 98 یورش برده و آن‌ها را بازداشت کرده‌اند. منا بختیاری، خواهر پویا بختیاری از کشته‌شدگان اعتراضات آبان 98، در ویدیویی از بازداشت مادرش ناهید شیرپیشه توسط ماموران امنیتی خبر داد. او گفت ماموران درب منزل را شکسته و مادرش را بازداشت کردند. پدر پویا بختیاری هم در زندان دوره حبس خود را سپری می‌کند. همچنین صبح سه‌شنبه ماموران به خانه چندین نفر دیگر از خانواده‌های دادخواه آبان مراجعه و آن‌ها را بازداشت کرده‌اند که سعید دامور، برادر وحید دامور، از جمله آنهاست.

در همین حال، مدیر مسئول سابق کیهان در توییتی نوشت: ادعای بی مدرک و دروغ علیه فردی که أسیر است، جوانمردانه نیست.

 

۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۶:۴۴
سراغ نصیری هم می‌آییم صبر کنه (390577)
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۰۹:۳۳
اگر یک ابرمرد پیدا میشد و حدود صد نفر بازیگر بی سواد پرمدعا را به حساب شان می رسید اکثر امور اصلاح میشد.
خداوکیلی اصلاح میشد. (390598)
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۰۹:۳۵
با مزدورانی که کن به آنها جایزه میده باید برخورد بشه (390599)
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۰۹:۳۷
یه سوال جدی
چرا اسراییل دانشمندان ما را ترور میکند ولی به بازیگران جایزه میدهد؟
اگه خوب و منصفانه فکر کنید به نتایج خوبی میرسید (390600)
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۰۹:۵۴
....
فقط یه قطره آب افتاده تو لونه تو (390603)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها