به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۳۴۷۲۷

چاک‌هیگل: ايران تعهداتش را نقض كرده‌است

گروه بين‌الملل: وزیر دفاع آمریکا در دیدار با موشه یعلون همتای اسرائیلی‌اش در جریان جزئیات عملیاتي در دریای سرخ که منجر به توقیف کشتی ایرانی شد، قرار گرفت.
چاک‌هیگل: ايران تعهداتش را نقض كرده‌است
چاك هيگل با تقدیر از موفقیت این عملیات تصریح کرد: "روشن است که اقدامات غیر قانونی از سوی ایران غیر قابل قبول جامعه بین المللی و نقض آشکار تعهدات شورای امنیت سازمان ملل متحد در ایران است." اسرائیل در چهاردهم اسفندماه  مدعي شد که یک کشتی حامل سلاح‎‌ از ایران را در دریای سرخ توقیف کرده است. بر اساس این گزارش کشتی توقیف شده عازم غزه بوده و برای گروه حماس سلاح حمل می‌کرده است.

اسرائیل می‌گوید در این کشتی راکت‌های ساخت سوریه کشف کرده و اکنون کشتی را به سوی سواحل اسرائیل هدایت کرده است. یک منبع رسمی دفاعی اسرائیل گفته بود که این کشتی با پرچم پاناما در حال حرکت بوده و نیروی دریایی اسرائیل آن را در آب های بین‌المللی در نزدیکی سواحل سودان و اریتره در دریای سرخ توقیف کرده است.

بر اساس گزارش منابع رسمی اسرائیل هفده خدمه این کشتی ظاهرا از محموله آن بی اطلاع بوده‌اند. حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد، ارسال سلاح از ایران را تکذیب کرده و گزارش منابع اسرائیلی را تلاش این کشور برای ادامه محاصره غزه توصیف کرده است. مقامات رسمي ایران و سودان هم اتهام ارسال اسلحه برای گروه فلسطینی حماس در غزه را تکذیب کرده‌اند.