به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۳۵۶۵۱۴
در حمله به یک اتوبوس در کرانه باختری

زخمی شدن شش سرباز و یک غیرنظامی اسرائیلی

گروه بین‌الملل: در میانه تشدید تنش‌ها در کرانه باختری، ارتش اسرائیل اعلام کرد شش سرباز این ارتش و یک غیرنظامی اسرائیلی در حمله‌ای علیه یک اتوبوس در دره اردن در شمال کرانه باختری زخمی شدند.
زخمی شدن شش سرباز و یک غیرنظامی اسرائیلی
سخنگوی ارتش اسرائیل گفت سه مرد، شامل دو نفر از جنین در کرانه باختری و یک عرب اسرائیلی، به یک اتوبوس غیرنظامی که برای انتقال نیروهای جدید نظامی استفاده می‌شد، حمله کردند. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، شیشه جلو اتوبوس با حدود ۴۰ گلوله مورد هدف قرار گرفت و یکی از پنجره‌های کناری آن شکسته بود. فرد غیرنظامی زخمی شده، راننده اتوبوس بود. همچنین بر اساس اعلام ارتش اسرائیل، یکی از سربازان به شدت زخمی شده اما اکنون در وضعیت پایدار قرار دارد. در حالی که ارتش اسرائیل کنترل بیشتر اراضی دره اردن را در اختیار دارد، دو نفر از این مظنونان کمی پس از حمله در نزدیکی شهر طوباس در این دره بازداشت شدند.  خبرگزاری فرانسه اضافه کرد دو مظنون در نزدیکی بقایای سوخته خودروی وانتی که گفته می‌شود از آن برای حمله استفاده ‌کردند بازداشت شدند و اسلحه‌هایشان نیز در همان نزدیکی روی زمین افتاده بود. سخنگوی ارتش اسرائیل نیز گفت که خودرو حین فرار «احتمالاً بر اثر کوکتل مولوتوفی که در آن بوده آتش گرفته است». این حمله که هنوز مسئولیت آن از سوی گروهی برعهده گرفته نشده، بلافاصله با استقبال گروه شبه‌نظامی حماس در نوار غزه قرار گرفت. روز جمعه نیز یک مرد فلسطینی پس از زخمی کردن یک سرباز در یک ایستگاه نظامی در نزدیکی الخلیل در جنوب کرانه باختری با شلیک یک سرباز اسرائیلی کشته شد.

حماس ۲ متهم به جاسوسی را تیرباران کرد
گروه اسلام‌گرای حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد، روز یکشنبه ۱۳ شهریور پنج نفر را تیرباران کرد.
بر اساس بیانیه‌ای که وزارت کشور حماس منتشر کرده است، دو نفر از این افراد متهم به جاسوسی برای اسرائیل در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ بوده‌اند. این برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ است که در سرزمین‌های فلسطینی حکم اعدام اجرا می‌شود. گروه حقوق بشری «مرکز فلسطینی برای حقوق بشر» با محکوم کردن اجرای حکم اعدام توسط حماس گفته است که این گروه از زمان تحت کنترل گرفتن نوار غزه ۱۸۰ نفر را به اعدام محکوم کرده و ۳۳ حکم اعدام را اجرا کرده است. در بیانیه حماس، نام افراد اعدام شده اعلام نشده است اما می‌گوید دو نفری که با دادن اطلاعات به اسرائیل «منجر به کشته شدن فلسطینی‌ها شده‌اند»، ۴۴ و ۵۴ ساله بوده‌اند. سه نفر دیگر به اتهام قتل اعدام شده‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر نخست‌وزیری و سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده‌اند. حماس مدعی شده که حکم اعدام این افراد بعد از همه «روندهای قانونی» و «حق کامل متهمان به دفاع از خود» صادر و اجرا شده است.
برچسب ها: گروه حماس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها