به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۳۷۵۳۰۶
او برای رسیدن به فینال کم نیاورد و پرواز هم کرد

فریم‌های درخشان از جادوگر پرنده نیمه نهایی

فریم‌های درخشان از جادوگر پرنده نیمه نهایی
گروه ورزشی: مثل نیاز به مهاجم، هر تیمی برای موفقیت در تورنمنت های بزرگ، به یک دروازه‌بان ششدانگ نیاز دارد؛ دروازه‌بانی که در مراحل پایانی با به حداقل رساندن اشتباهات خود حتی جزئی خود، تقریبا به یک دیوار مقابل دروازه تیمش تبدیل شود؛ برای درک بهتر موضوع بهتر است عملکرد هوگو لوریس مقابل مراکش را یک بار دیگر مرور کنید.
دروازه‌بان 35 ساله تیم ملی فرانسه با حضور در بازی مقابل مراکش، شماره بازی‌های خود در جام جهانی را به 19 رساند. او حالا همراه با نویر، دو دروازه‌بان برتر تاریخ با بیشترین بازی در جام جهانی به شمار می روند. لوریس که گلر فرانسه در فینال یکشنبه نیز خواهد بود، این شانس را دارد تا با رساندن تعداد بازی های خود به 20، از نویر هم رد شده و عنوان یاد شده را به تنهایی مال خود کند.
در این شب ویژه، لوریس عملکردی به یادماندنی از خود به نمایش گذاشت. فرانسه که خیلی زود موفق به باز کردن دروازه مراکش شد، دقیقا به همان دروازه‌بانی نیاز داشت که لوریس ویژگی های آن را در طول نود دقیقه به نمایش گذاشت. او هیچ نشانی از سن واقعی خود نداشت و از شروع تا پایان بازی با انگیزه بالا، پروازهای متعددی برای حراست از دروازه خود انجام داد.
مراکشی ها بعد از دریافت گل در دقایق نخست، حملات گسترده ای را ترتیب دادند تا هر چه سریع تر کار را مساوی کنند. قطعا اگر آن میزان از آمادگی که لوریس در این دیدار نشان داد را شاهد نبودیم، این حملات به نتیجه ختم می شد اما گلر فرانسه با خود عهد کرده بود که گل نخورد. او آمادگی بالای خود را با مهار شلیک خطرناک اوناحی از پشت محوطه جریمه طی پروازی بلند به رخ کشید. حملات گسترده مراکش تا آخرین دقایق نیمه اول ادامه داشت و در دقیقه 44 فاصله ای تا به نتیجه رسیدن نداشت ولی بازهم لوریس ناجی دروازه تیمش شد.







دروازه‌بان باتجربه فرانسه که بازی با آرژانتین، دومین فینال متوالی او در جام جهانی خواهد بود، ضربه آکروباتیک الیامیق در آخرین دقیقه از وقت اضافه را با جهشی سریع، به کرنر فرستاد تا همه را انگشت به دهان بگذارد؛ اوج کار او را زمانی متوجه می شویم که فریم به فریم، پرواز نجات بختش را تماشا کنیم. لوریس تا پایان بازی مطمئن و بی اشتباه ظاهر شد و با رقم زدن یک کلین شیت بسیار مهم، همراه با فرانسه راهی فینال شد تا در آستانه دریافت جایزه دستکش طلا نیز قرار بگیرد.
برچسب ها: تیم ملی فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها