به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۳۷۶۶۵۱

درآمد دشان از جام جهانی فرانسه مشخص شد

درآمد دشان از جام جهانی فرانسه مشخص شد
گروه ورزشی: تیم ملی فرانسه تحت هدایت دیدیه دشان در جام جهانی 2022 قطر به نایب‌قهرمانی دست یافت تا همان‌طور که پیشتر رییس فدراسیون فوتبال این کشور وعده داده بود، توپ تمدید قرارداد در زمین این سرمربی پرافتخار باشد.
تمدید قرارداد کاپیتان فرانسه در قهرمانی جام جهانی 98 و یورو 2000، با وجود قهرمانی در جام جهانی 2018 و لیگ ملت‌های اروپا، به واسطه عملکرد نه‌چندان مطلوب در دوره جدید لیگ ملت‌ها و حذف از یورو 2021 چندان محتمل نبود اما بعد از نمایش عالی فرانسه در قطر، حالا تب تمدید قرارداد این سرمربی داغ شده و به موازات آن، مسائلی مانند میزان دستمزد این سرمربی هم دوباره روی بورس آمده است.
به گزارش اکیپ، دیدیه دشان از زمان تمدید قرارداد خود در راس تیم فرانسه در دسامبر 2019، سالانه 2.5 میلیون یورو دستمزد ناخالص دریافت می کند. عددی که باید به آنها پاداش اضافه شود.
مانند همه بازیکنان، مربی نیز به خاطر حق تصویر حدود 22هزار یورو در هر مسابقه دریافتی دارد که باید پاداش برد و تساوی را هم به آن اضافه کرد. برای مثال، به لطف عملکرد بسیار خوب آبی ها در قطر، او 290هزار یورو پاداش نیز دریافت خواهد کرد. در مجموع، دستمزد کلی مربی (حقوق + حق تصویر + پاداش عملکرد) حدود سه میلیون یورو در سال یا 250 هزار یورو در ماه خواهد بود.
دستمزدی معقول و نسبتا بالا در سطح ملی که البته در مقایسه با قراردادهای مربیانی چون گواردیولا و کلوپ که مطابق با برآوردها در تیم‌هایشان سالانه بین 18 تا 22 میلیون یورو دریافتی دارند، چندان هم زیاد نیست.
مشخصا در تمدید قرارداد جدید، بیش از آنکه مبلغ قرارداد مهم باشد، مدت آن برای دشان اهمیت پیدا خواهد کرد. به خصوص که فدراسیون فوتبال فرانسه مصمم به ارائه پیشنهادی تا پایان مسابقات یورو 2024 است و این در حالی است که دشان احتمالا خواهان تمدید قرارداد تا پایان جام جهانی 2026 است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها