به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۳۹۷۰۷
با پول نامزدم کار نمی‌کنم

محسن شریفیان کنسرت طنز می‌دهد

گروه فرهنگ وهنر: محسن شریفیان از برگزاری کنسرت جدیدش که در آن به بحث طنز در موسیقی نیز توجه کرده است، خبر داد.
محسن شریفیان کنسرت طنز می‌دهد
سرپرست گروه «لیان» بوشهر در سخنانی گفت: کنسرت پیش روی گروه «لیان» 15 و 16 اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد و سعی می‌کنیم در این کنسرت به نقش طنز در موسیقی بپردازیم. او ادامه داد: طنز عنصری است که خیلی می‌تواند در زندگی موثر باشد اما در زندگی امروز به مرور در حال کمرنگ شدن است و ما هم می‌خواهیم در اجرای‌مان به طنز و کاربرد آن در حوزه موسیقی اشاره کنیم.

شریفیان یادآور شد: دوست دارم مخاطب با روحیه خوب و یک شور و نشاط خاص سالن کنسرت را ترک کند. البته این در حالی است که موسیقی بوشهر قطعاتی هم دارد که اجرای آن می‌تواند مخاطب را غمگین کند. مثل شروه‌خوانی که خیلی‌ها اصرار می‌کنند آن را اجرا کنیم اما من دوست ندارم موسیقی غمگین اجرا کنم. هر برچسبی هم به من بزنند مهم نیست.

این هنرمند موسیقی بوشهر در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه طنز در کدام وجه موسیقی او نمود پیدا می‌کند، گفت: بوشهر سرشار از طنزهای تلخ است اما بزله‌گویی در شهر ما نسبت به سایر نقاط ایران رواج بسیاری دارد. شوخی‌هایی که مردم جنوب می‌کنند سختی‌ها را برای آن‌ها راحت‌تر جلوه می‌دهد. مثلا اینکه بوشهر روی گاز خوابیده است اما مردم آنجا هنوز کپسول جابجا می‌کنند.

سرپرست گروه «لیان» یادآور شد: می‌خواهیم در قالب طنز کنسرت و نوازندگی را آسان نشان دهیم. او درباره لغو کنسرت‌هایش در بوشهر نیز توضیح داد: معمولا مخالفان به اجرای کنسرت در بوشهر واکنش نشان می‌دهند و ما سعی می‌کنیم که آن‌ها آرامش داشته باشند. لغو کنسرت ما در بوشهر به دولت ربطی ندارد. آنجا آدم‌هایی هستند که موسیقی دوست ندارند و ما هم به آن‌ها احترام می‌گذاریم. این‌ها تفکراتی در جامعه هستند که معلوم نیست چه زمانی می‌خواهند با موسیقی آشتی کنند.

محسن شریفیان با اشاره به اجرای گروهش در روز خلیج فارس که در سال 92 اجرا شد، اظهار کرد:‌ یک سال پیش اجرایی را به مناسبت این روز در مقابل ریاست جمهوری سابق و از طرف مرکز موسیقی انجام دادیم که آن‌ها هنوز حق‌الزحمه ما را پرداخت نکرده‌اند، آن هم یک گروه بومی که حامی خاصی ندارد.

خالق «اهل ماتم» در بخش دیگری از سخنانش از لایه‌های کثیف در موسیقی ایران یاد کرد و گفت: افرادی هستند که در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند و اگرچه فعالیت آن‌ها درست نیست کسی هم جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد. من احترام زیادی برای موسیقی پاپ قائل هستم اما من مانند بعضی از همین پاپی‌ها نه با پول نامزدم کار می‌کنم و نه مادرم به من پول می‌دهد. من خودم در این راستا زحمت کشیده‌ام.

شریفیان به منتشر نشدن آلبوم «آواهای دریانوردان خلیج فارس» نیز اشاره کرد و گفت: از سال 90 «آواهای دریانوران خلیج‌فارس» را ضبط کرده‌ایم و سه سال است که این کار در دفتر موسیقی خوابیده است. نمی‌دانم چرا همه شعار سیاسی می‌دهند و فریاد خلیج فارس سر می‌دهند اما عمل نمی‌کنند. کم مانده است که دیگر به رهبری نامه بنویسند، در حالی که این کار به جز ذکر خدا و پیغمبر چیز دیگری نیست و امیدوارم به زودی منتشر شود. سیدعلی میرمحمدی نیز به عنوان مدیر برگزاری در این نشست حضور داشت.
مرجع : ايسنا