به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۳۹۹۴۴

روسیه به دنبال ايجاد شبكه مستقل اینترنت

گروه بين الملل: نمایندگان دومای روسیه طرحی را برای ایجاد شبکه اینترنتی داخلی مستقل در این کشور ارائه کردند.
روسیه به دنبال ايجاد شبكه مستقل اینترنت
بر اساس این طرح روسیه با مشارکت کشورهای عضو سازمان امنیت جمعی (بلاروس، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان) یک شبکه اطلاعاتی خاص ایجاد خواهد کرد. پیشنهاد دهندگان این طرح معتقدند که اینترنت مستقل برای تامین امنیت و حمایت از منابع اطلاعاتی داخلی ضروری است و مستقل از شبکه جهانی اینترنت که اکنون تحت سیطره آمریکاست، فعالیت خواهد کرد.

اخیرا در روسیه عده‌ای خواستار استقلال اطلاعاتی و اقتصادی از غرب هستند تا از این طریق به تحریم های آمریکا و اروپا علیه روسیه پس از بحران اوکراین و قضیه کریمه پاسخ دهند. این شبکه اطلاعاتی، باعث می شود تا سیستم پرداخت های اینترنتی روسیه هم ملی شود و اجباری برای استفاده از سیستم های پرداخت غربی مانند ویزاکارت و مسترکارت که مورد اعتماد روس ها نیستند، وجود نداشته باشد.

اختلافات روسیه و غرب به ویژه آمریکا درباره کریمه و برقراری تحریم‌های غرب علیه روسیه موجب شده تا روس ها به فکر مقابله با غرب برآیند که ایجاد شبکه مطمئن اینترنتی مستقل که دارای حفاظت امنیتی بسیار مطمئن تری نسبت به اینترت جهانی است از آن جمله است.

رئیس‌جمهوری روسیه پیش از این ضمن هشدار در خصوص موتورهای جستجوی گوگل، اینترنت را پروژه سیا خواند. رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی خود در جمع گروهی از روزنامه‌نگاران جوان به آن‌ها اطمینان داد که اینترنت از آغاز توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کنترل می‌شده است و جاسوسی آن تا به امروز ادامه دارد.
مرجع : ايسنا