به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۱۰۳۹۰

غذاهای چرب تاثیر داروی سرطان را بیشتر می‌کند

غذاهای چرب تاثیر داروی سرطان را بیشتر می‌کند
گروه علمی: محققان گزارش می دهند: داروی سرطان ریه Alecensa  زمانی که با صبحانه یا ناهار کامل و چرب تر مصرف شود، موثر تر از زمانی است که با صبحانه کم چرب مصرف شود.به گزارش سیناپرس، تیمی از محققان هلندی ۲۰ بیمار را که یکی از دو دوز روزانه سرطان ریه Alecensa  را با ماست کم چرب به تنهایی یا یک صبحانه کامل یا یک ناهار به انتخاب خود مصرف کردند، مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج نشان داد،ماست کم چرب ۱۴ درصد کمتر از صبحانه کامل و ۲۰ درصد کمتر از ناهار مفصل در تاثیر مثبت این دارو نقش دارد.

دان لنسر، سرپرست این تیم تحقیقاتی از مرکز پژوهش های سرطان دانشگاه اراسموس هلند ، گفت: این یافته ها حاوی اطلاعات مهمی برای بیماران است، زیرا بر اساس بررسی های انجام شده می ‌دانیم که غلظت‌های بالاتر داروی سرطان ریه Alecensa  در خون می‌تواند منجر به اثربخشی بیشتر دارو، طول مدت درمان طولانی ‌تر و در نتیجه، امید به بقای بهتر شود.

گاهی اوقات، می شنویم که به بیماران توصیه می شود داروی سرطان ریه Alecensa  خود را دو بار در روز با فاصله ۱۲ ساعت مصرف کنند، در نتیجه برخی از بیماران آن را فقط با یک میان وعده کوچک در صبح یا عصر مصرف می کنند. ما معتقدیم که مصرف آن با یک وعده غذایی قابل توجه حاوی چربی کافی برای جذب و اثربخشی درمان بسیار مهمتر از صبر کردن ۱۲ ساعت بین دوزها است.

دکتر ساندیپ پاتل، استاد پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو و از دیگر محققان این حوزه که در این تحقیق شرکت نداشت، در رابطه با یافته های همکاران هلندی خود گفت: این مطالعه مهم نقش کلیدی رژیم غذایی را بر اثربخشی داروهای سرطان دهان برجسته می کند. تداخلات دارو و رژیم غذایی به اندازه تداخلات دارو – دارو برای درمان سرطان مهم است.

داروی سرطان ریه Alecensa  حاوی موادی است که به عنوان یک مهار کننده مولکول کیناز کوچک شناخته شده و عموما برای درمان برخی از انواع سرطان پیشرفته ریه استفاده می شود. به گزارش سیناپرس، پاتل توضیح داد که حفظ دوزهای درمانی طولانی مدت کلید فعالیت این دارو است.یافته‌های این مطالعه نیاز به آموزش و اصلاح رژیم غذایی برای بیمارانی که به طور درازمدت از این دارو ها استفاده می‌ کنند را برجسته می ‌کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها