به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۲ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : ۴۱۱۵۲۱
رئیس‌جمهور آمریکا: اظهاراتم، بر روابط دو کشور تاثیر نخواهد گذاشت.

تنش بین آمریکا و چین بخاطر دیکتاتور خواندن رهبر چین توسط بایدن

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد، سخنان اخیر وی که در آن شی جینپینگ، رهبر جزب کمونیست چین را «دیکتاتور» توصیف کرده بود، بر روابط دو کشور تاثیر نخواهد گذاشت.
تنش بین آمریکا و چین بخاطر دیکتاتور خواندن رهبر چین توسط بایدن
 جو بایدن تصریح کرد «ما با متحدان خود در این مورد صحبت می‌کنیم که از واقعیت‌های مربوط به چین اجتناب نمی‌کنیم».
رئیس جمهور آمریکا افزود: «این اظهارات تأثیری بر روند روابط ما نخواهد داشت». وی افزود: «آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا سفری عالی به چین داشت و من معتقدم که در دوره آتی با همتای چینی خود دیداری خواهم داشت».
این در حالی است که  سی ان ان به نقل از نماینده هیات دیپلماتیک چین در واشنگتن گزارش داد که پکن سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد شی جینپینگ، رئیس جمهور چین را یک تحریک سیاسی ارزیابی می‌کند.
 این شبکه تلویزیونی به نقل از این مقام مسئول نوشت: در گذشته، بایدن به صراحت گفته بود که ایالات متحده به نظام چین احترام می‌گذارد و به دنبال تغییر آن نیست، اما اظهارات غیرمسئولانه اخیر علیه نظام سیاسی چین و رهبر آن سوال‌هایی را درمورد صداقت طرف آمریکایی مطرح می کند. وی از واشنگتن خواست اظهارات رهبر کاخ سفید را رد کند، چراکه در غیر این صورت، ایالات متحده با عواقب اقدامات خود مواجه خواهد شد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا شی جینپینگ، رئیس جمهور چین را «دیکتاتور» توصیف کرده بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها