به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۴۱۴۷۷۹

مصرف برق در تهران به مرز هشدار رسید

مصرف برق در تهران به مرز هشدار رسید
گروه اقتصادی: روز گذشته شنبه ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۲ مصرف برق به بالاترین نصاب خود در تاریخ صنعت برق کشور رسید و عدد ۷۱ هزارو ۴۸۶ مگاوات را ثبت کرد. این میزان از مصرف نسبت به اوج مصرف سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است. به طوری که علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در جلسه شورای برق گفت: براساس پیش بینی صورت گرفته این هفته رکورد تاریخی مصرف برق کشور شکسته خواهد شد.

تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته گرم‌تر خواهد بود
در این خصوص حبیب قراگوزلو، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با مقایسه افزایش دمای هوا در زمان مشابه طی تابستان سال گذشته و تشریح شرایط اقلیمی حاکم بر پایتخت و دو استان همجوار قم و البرز افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی، تابستان امسال نسبت به شرایط نرمال ۱.۵ تا ۲ درجه گرمای هوا افزایش می‌یابد که با این شرایط مصارف انرژی نیز افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران تاکید کرد: مصرف برق استان تهران طی روز‌های اخیر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات عبور کرد، که نسب به مدت مشابه سال گذشته که حدود ۱۱ هزار مگاوات بود، افزایش محسوسی را شاهد هستیم.وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم گرمای هوا طی روز‌های آتی، از همه مشترکان درخواست کرد به منظور تامین هر چه بهتر و پایدار خدمات برق، حتما مصرف بهینه و صرفه جویی بیشتر را در اولویت قرار دهند.
 
قراگوزلو در این خصوص افزود: مصرف بهینه و اعمال شیوه‌های صحیح مصرف برق در بخش خانگی به ویژه در استفاده از وسایل سرمایشی سبب کاهش فشار بر تاسیسات تامین برق و افزایش کیفیت و پایایی خدمات و بهره‌مندی شمار بیشتری از هموطنان از این خدمات می‌شود.

او با اشاره به افزایش روز‌های گرم تابستان گفت: مصرف بهینه برق به ویژه در ساعت‌های اوج مصرف و استفاده مناسب و اقتصادی از وسایل سرمایشی می‌تواند به عبور راحت از تابستان گرم امسال کمک کند.وی با تاکید بر بهره مندی بیش از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک در حوزه تحت پوشش این شرکت از همه مشترکان درخواست کرد در ساعت‌های اوج مصرف روزانه و شبانه (۱۱ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) از استفاده از لوازم پرمصرف پرهیز و لامپ‌های اضافی را خاموش کنند.

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران در پایان ضمن تاکید بر پایداری شبکه برق، گفت: مشترکان عزیز می‌توانند با به کار بستن راه‌های ساده مدیریت مصرف برق، از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولر‌های آبی، ضمن مشارکت حداکثری در طرح پاداش صرفه جویی، علاوه بر کاهش هزینه قبض برق مصرفی خود، در تامین برق پایدار برای همه مشترکان در سایر نقاط کشور نیز همکاری کنند.
مرجع : رکنا
برچسب ها: مصرف برق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها