به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۶۶۵۵

همسویی مجلس و دولت سم است

همسویی مجلس و دولت سم است
گروه سیاسی: یک نماینده مجلس در دوره نهم گفت: این رویه سیاست‌های مجلس و دولت، بیشترین تاثیر را در کاهش مشارکت مردم در انتخابات داشته که عمده آن به مسائل معیشتی و درآمد‌های مردم برمی‌گردد. چیزی که ما در چند دوره اخیر شاهد هستیم، کاهش قدرت خرید مردم و تنش‌های اقتصادی مردم است و همین موضوع ارتباط مستقیم با میزان بی علاقگی و بی‌انگیزگی برای حضور در پای صندوق‌های رای است.
به گزارش رویداد24، مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی ابراهیم نکو را می‌خوانید:
اگر مردم متوجه شوند که نماینده نتوانسته نقش خود را در مجلس به خوبی ایفا کند، سعی می‌کنند به این رفتار با عدم حضور در انتخابات دور بعد مشارکت واکنش نشان دهند. موضوع این است که مردم در انتخابات به کاندیدا‌ها به چشم افرادی که قرار است مسائل و مشکلات آن‌ها را حل کنند، نگاه می‌کنند.
ما شاهد هستیم که هر دوره تورم افزایش و قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر اتفاقاتی که رخ می‌دهد مانند اعتراضات و حوادث سال قبل هم تاثیر دارد در روند میزان مشارکت مردم. اینکه بخواهیم موضوع را تمام شده فرض کنیم، پاک کردن صورت مسئله است.
قوا باید بررسی کنند و بخشی که مربوط به خودشان است را پذیرفته‌اند؟ آیا توانسته‌اند آن بخشی از مردم که به هر دلیلی در خیابان‌ها آمدند را اقناع کنند یا نه؟ خب مسلما این اتفاقات رخ داد، اما متاسفانه دل‌جویی از مردم صورت نگرفت و در حد شعار و حرف باقی ماند.
وقتی دلجویی و اقناع صورت نمی‌گیرد، نمی‌توان انتظار داشت آن‌ها به مسیر مورد نظر برگردند. سوال این است که آیا اقتصاد در مسیر درست خودش قرار گرفته است؟ آیا مردم رضایت دارند از وضعیت؟ طبیعتا نه.
هر روز شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها را شاهد هستیم، دولت برای کسری بودجه هر روز قوانین سخت‌گیرانه از جمله نرخ مالیات‌ها را اعمال می‌کند.
با توجه به شرایط موجود بعید است مشارکت مردم در انتخابات پیش رو به سمت ایده‌آلی برود اما این به معنای این نیست که مشارکتی صورت نمی‌گیرد اما مشارکت قابل قبولی نخواهد بود.
اگر از چهره‌ها و جناح‌های موثر و قابل قبول مردم اگر مانند گذشته مورد بی‌مهری قرار بگیرند، مردم نیز مشارکت نخواهند داشت لذا توصیه می‌شود که در بحث صلاحیت‌ها، میدان را برای افراد باز بگذارید.حرف‌های من بدبینانه نیست، شرایط واقعی جامعه است. واقعیت این است که مشارکت در حال حاضر از دوره گذشته بالاتر نخواهد بود و شاهد کاهش هم هستیم.ما مجلس فعلی را بسیار مجلس ضعیفی می‌دانیم و هر اسمی هم که برایش انتخاب کنیم، کارآمدی ملموسی در جامعه ندارند.از سوی دیگر همسویی قوا باهم همیشه خوب نیست، زمانی خوب است که کشور روی ریل ثبات و پیشرفت است و مردم شرایط عادی دارند و قرار است کار‌های بزرگی انجام دهند که نیاز به همدلی قوا است، در آن صورت می‌تواند مناسب باشد.
در شرایط فعلی که اینقدر مشکلات است، هم‌سویی سم و مضر است. بخش زیای از جمعیت مردم، مقابل جناح فعلی حاضر در قدرت هستند که نیاز است آن‌ها در صحنه حضور داشته باشند.
برچسب ها: مجلس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها