به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۹ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۴۱۷۰۰۷

جام جهانی زنان؛ از ویژگی‌ها تا نوآوری‌ها

جام جهانی زنان؛ از ویژگی‌ها تا نوآوری‌ها
گروه ورزشی: رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۲۳ زنان از ۲۰ ژوئیه تا ۲۰ اوت (۲۹ تیر تا ۲۹ مرداد) با میزبانی استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود. این مسابقات این‌بار با تغییرات عمده‌ای در مقایسه با دوره‌های پیشین همراه است.
دیدارهای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۳ زنان از روز ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) نگاه‌ ورزش‌دوستان جهان را به مدت یک ماه به خود جلب خواهد کرد.
در حالی که جام‌های جهانی ۲۰۱۹ و ۲۰۱۵ با حضور ۲۴ تیم ملی و جام جهانی ۲۰۱۱ نیز با ۱۶ شرکت‌کننده برگزار شده بود، این‌بار ۳۲ تیم در این رقابت‌‌ها به میدان می‌روند.
 ۳۲ تیم ملی جام جهانی ۲۰۲۳ زنان در هشت گروه چهار تیمی تقسیم شده‌اند. در پی گسترش شمار سهمیه‌های صعود به جام جهانی زنان، این بار برخی از تیم‌های ملی برای نخستین بار در این تورنمنت حضور دارند.تیم‌های ملی هائیتی، ایرلند، مراکش، پاناما، فیلیپین، پرتغال، زامبیا و ویتنام اولین حضور خود را در عرصه ارشد فوتبال زنان جهان تجربه می‌کنند.
تیم ملی زنان آلمان نیز در گروه H مقابل تیم‌های ملی مراکش، کلمبیا و کره‌جنوبی صف‌آرایی خواهد کرد.
در تاریخچه جام جهانی فوتبال زنان تاکنون تیم‌های ملی آلمان (۲ بار)، ایالات متحده آمریکا (۴ بار)، ژاپن و نروژ (هر کدام یک بار) موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شده‌اند. نخستین تورنمنت این جام که هر چهار سال یک بار دنبال می‌شود، در سال ۱۹۹۱ برگزار شد.
آیا ملی پوشان آمریکا موفق به دفاع از عنوان قهرمانی خود خواهند شد؟ بخت قهرمان جام ملت‌های اروپا، تیم ملی انگلیس را چطور می‌توان ارزیابی کرد؟ 
آیا تیم ملی فوتبال زنان آلمان برای سومین بار پس از جام‌های جهانی ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ بر قله فوتبال جهان خواهد ایستاد؟
سیلویا ناید، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال زنان آلمان در این‌باره به شبکه ZDF آلمان می‌گوید: «از نظر من تیم‌های ملی آلمان، آمریکا، برزیل، فرانسه و انگلیس مدعیان اصلی قهرمانی هستند. با توجه به جدول دیدارهای تورنمت از مرحله یک‌هشتم نهایی به بعد، این تیم‌ها احتمالا زودهنگام به دیدار هم خواهند رفت.»
او اضافه می‌کند: «این شرایط نشان می‌دهد که مسیر راه‌یابی به فینال چقدر سخت است. البته شاید تیم میزبان استرالیا هم با پشتیبانی هوادران بتواند شگفتی‌ساز شود.»
دیدارهای جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ این‌بار شاهد نوآوری‌های ویژه‌ای خواهند بود. مانند جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ مردان در قطر، در این رقابت‌ها نیز در کمک به داوران برای تشخیص سریع‌تر و دقیق‌تر موارد آفساید، فناوری موسوم به  "نیمه اتوماتیک" به کار گرفته خواهد شد.
این تکنولوژی توسط داده‌های یافته شده از سیستم ارتباطی بین دوربین‌های دنبال‌کننده بازی و نیز سنسوری که داخل توپ بازی نصب شده است، تشخیص موارد آفساید را آسان‌تر می‌کند.
یک نکته جالب دیگر نیز این خواهد بود که داور بازی در صورت استفاده از کمک‌داور ویدیویی با شواهد ویدیویی و اعمال تجدید نظر درباره تصمیم اولیه خود، موظف خواهد بود که از طریق میکروفن‌های استادیوم، علل تغییر تصمیم خود را توضیح دهد.
پیشتر این روش در جام جهانی زیر۲۰ سال مردان نیز مورد آزمایش قرار گرفت و در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا NFL نیز اجرا می‌شود.
برچسب ها: جام جهانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها