به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۰:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۶ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۴۱۸۵۷۵

نمایش پهپادهای جدید کره شمالی

نمایش پهپادهای جدید کره شمالی
گروه بین الملل: رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند که این کشور در یک رژه نظامی با حضور کیم جونگ اون، پهپادهای جدید خود را به نمایش گذاشت.
به نوشته روزنامه بریتانیایی گاردین، رژه‌ای که  با حضور مقامات ارشد چین و روسیه در پیونگ یانگ به مناسبت هفتادمین سالگرد آتش‌بس در جنگ کره برگزار شد، نمایش «اتحاد با چین و روسیه» بود.لی هنگ جونگ، مقام بلندپایه حزب کمونیست چین و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در کنار کیم جونگ اون شاهد پرواز پهپادهای تجسسی و تهاجمی بودند.
برخی از ناظران گفته‌اند که دو مدل نمایش داده شده از پهپادهای کره شمالی به پهپادهای آمریکایی گلوبال‌هاک و ریپرز شبیه بودند.خبرگزاری کره جنوبی نیز نوشت که پهپادهای کره شمالی شباهت ظاهری زیادی به پهپادهای پهن‌پیکر آمریکایی داشتند به گونه‌ای که ممکن است تشخیص آن‌ها امکان‌پذیر نباشد.برخی منابع چینی گفته‌اند که فناوری این کشور به کره شمالی در ساخت پهپادهای شبیه به پهپادهای آمریکایی کمک کرده است.
گاردین نوشت: وزیر دفاع روسیه در دیدار با کیم جونگ اون نامه ولادیمیر پوتین را به رهبر کره شمالی ارائه کرد که در آن نوشته بود جنگ کره پایه روابط خوب میان کره شمالی با روسیه در تقابل با غرب را فراهم کرد.رهبر کره شمالی و ژنرال شویگو  در کنار هم از نمایشگاه تسلیحات کره شمالی بازدید کردند.پیونگ یانگ از روسیه در جنگ اوکراین حمایت کرده، اما در پی سفر سه روزه این هفته وزیر دفاع روسیه به پیونگ یانگ این ظن در غرب تقویت شده که کیم جونگ اون بخواهد روسیه را به تسلیحات ساخت کشورش مجهز کند تا کمبودهای نظامی ارتش ولادیمیر پوتین را جبران نماید.آمریکا نسبت به نیات احتمالی رهبران چین نیز برای تجهیز احتمالی روسیه به تسلیحات برای اهداف جنگ در اوکراین هشدار داده‌ بود.
نمایش قدرت نظامی کره شمالی در شرایطی برگزار شد که تنش‌ در شبه جزیره کره به بالاترین سطح در سال‌های اخیر افزایش یافته است.
در این میان، ژاپن نیز  هشدار داد که کره شمالی «تهدیدی جدی‌تر از هر زمان دیگر برای امنیت ملی ژاپن محسوب می‌شود» و «بعید نیست که ژاپن را هدف حمله هسته‌ای قرار دهد».
وزارت دفاع ژاپن تأکید کرده که پیونگ یانگ در حالی که به سلاح هسته‌ای مجهز است و به آزمایش‌های موشکی متعدد دست می‌زند، لفاظی‌های خصمانه علیه همسایگان خود را ادامه داده است.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها