به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۴۱۸۸۱۵

انتقاد مدیران شرکت «ماهکس» از شهرداری

گروه کسب و کار : مهرداد مهربد تاکید دارد که درصورت استمرار فشارهای شهرداری تهران، شرکت سریع ترابر ماهان (ماهکس) به زودی با بحرانی عظیم مواجه می‌شود و صدها کارگر به‌صورت مستقیم و غیرمستفیم بیکار می‌شوند.
انتقاد مدیران شرکت «ماهکس» از شهرداری
مهرداد مهربد (مدیرعامل شرکت سریع ترابر ماهان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نگرانی‌هایی که درباره تعطیلی این شرکت بر اثر فشارهای شهرداری تهران وجود دارد، گفت: در صورت استمرار فشارهای شهرداری تهران شرکت سریع ترابرماهان که با نام تجاری (ماهکس) در زمینه تجزیه و مبادلات محصولات پستی در سراسر کشور فعالیت دارد، به زودی با بحرانی عظیم مواجه می‌شود و حدود هزار و ۵۰۰ نیروی کاری که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این مجموعه فعالیت دارند، شغل خود را از دست خواهند داد.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران از دو سال پیش عرصه را بر «ماهکس» تنگ کرده و مدعی است این شرکت امکان فعالیت غیر تجاری در ملکی که از ۴ تا ۵ سال پیش در بزرگراه فتح اجاره کرده را ندارد، به همین دلیل هر چند وقت یکبار با بهانه مختلف مانع فعالیت شرکت ماهکس می‌شوند، افزود: این در حالیست که به درخواست خود شهرداری موضوع کاربری شرکت سریع ترابر ماهان در اداره کل تدوین ضوابط وصدور پروانه شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته که در نهایت تصمیم گرفته شده این کسب و کار در عرصه فعالیت در فضای صنعتی و کاربری صنعتی می‌تواند فعالیت اشتغال‌زایی داشته باشد.

مهربد با بیان اینکه بخشی دیگر از ایراداتی که شهرداری به شرکت ماهکس وارد کرده پرداخت جرایم ماده صد شهرداری بابت تعمیرات سقف و انجام کار تجاری در دو ساختمان تحت اجاره شرکت است، افزود: در حالی شهرداری جرایم سنگینی را از شرکت ماهکس مطالبه می‌کند که رای کمیسیون ماده صد مورد ادعای شهرداری مربوط به سالهای ۷۲ و۷۳ است. در این خصوص اولین سوالی که مطرح می شود این است که چرا بعد از ۳۰ سال از صدور رای نهایی ، هنوز اجرایی نشده است. بنابراین این ایراد به مدیران وقت شهرداری وارد است که آن را تاکنون اجرا نکرده‌اند و امروز می‌خواهند بابت بی‌قانونی‌هایی که در گذشته بین مالکان سابق با شهرداری وقت بوجود آمده، رقم سنگینی را از شرکتی مطالبه کنند که تازه تاسیس است و هیچ خبری از مشکلات گذشته ندارد.
او با بیان اینکه ملک مستقر در بزرگراه فتح که مورد ادعای شهرداری است اجاره‌ای است و مالک اصلی آن از حدود ۵تا۶ سال پیش آن را خریداری کرده و ما تقریبا همزمان آن را اجاره کرده‌ایم، گفت: چرا شهرداری بعد از سی سال از عدم اجرای ماده صد، هم اکنون که شرکت سریع ترابر ماهان با اجاره این ملک شروع به ایجاد کسب و کار جدید برای اشتغال بیش از هزار و ۵۰۰ نفر کرده، اقدام به اجرای ماده صد کرده و حاضر به همکاری نیست.

مدیرعامل شرکت سریع ترابر ماهان افزود: مورد دیگر اینکه شرکت ماهکس برای پرداخت جرائم مربوط به کمیسیون ماده صد و تعمیرات سقف و سایر موارد مورد ادعای شهرداری هیچ مشکلی ندارد اما علارغم پیگیری و مراجعات بسیار شهرداری تاکنون حاضر نیست رسما محاسبه میزان جرائمی که در نظر گرفته را به شرکت ماهکس ابلاغ کند.
وی با بیان اینکه تخلف دیگری که شهرداری مطرح می‌کند تجاری بودن فعالیت ماهکس در ساختمان فتح است این در حالیست که فعالیت این شرکت تجاری نیست، افزود: شرکت ماهکس دو دفتر تجاری دارد که یکی در خیابان سهروردی است و دیگری در فرودگاه مهرآباد که هر دو کار فروش را انجام می‌دهند. در عین حال فعالیت ساختمان فتح صرفا کار اداری و عملیاتی است. به همین دلیل موضوعاتی که از سوی شهرداری به عنوان تخلف از دو سال پیش مطرح است و باعث ایجاد محدودیت برای فعالیت شرکت و کارکنانش شده کاملا غیر قانونی است.
مدیرعامل شرکت سریع ترابر ماهان افزود: محددیتهای شهرداری برای فعالیت شرکت به حدی رسیده که به دفعات با ریخت نخاله و نصب نیوجرسی مانع عبور مرور کارکنان و فعالیت شرکت ماهکس شده‌اند که در آخرین اقدام که حوالی ساعت یک نیمه شب گذشته (دوم مرداد ماه) رخ داد و ماموران شهرداری اقدام به ریختن ده‌ها تن خاک در محل ورودی شرکت در خیابانهای فتح ۱۳ و ۱۵به بهانه عملیات عمرانی کرده‌اند که مستندات آن موجود و بعد از پیگیری قانونی در اختیار مراجع قضایی و رسانه‌ها قرار داده خواهد شد.

مهربد افزود: درباره شرکت سریع ترابر ماهان به صراحت می‌گوییم که در صورت کوتاه نیامدن شهرداری حدود ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و هزارنفر به‌صورت غیرمستقیم بیکار می‌شوند. این در شرایطی است که آنهم در سال‌های اخیر حمایت از اشتغال جزء برنامه‌های اصلی کشور است اما با این رویه نه تنها شغلی ایجاد نمی‌شود بلکه همین مشاغل نیم‌بند موجود هم به زودی تعطیل می‌شوند.
وی در پایان گفت: با این حال شرکت ماهکس آماده همکاری با شهرداری است اما موضوعی که مورد انتقاد ماست این است که شهرداری حاضر نیست ضمن شفاف‌سازی و نحوه برآورد جرائم آن را رسما و کتبا به شرکت ماهکس ابلاغ کند.
شرکت سریع ترابر ماهان با نام تجاری ماهکس که از اسفند ماه سال ۱۳۹۳ در زمینه  تجزیه و مبادلات محصولات پستی شروع به کار کرده است.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها