به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۴۲۱۶۲۴

دمای هوا در بغداد به ۵۰ درجه سانتیگراد رسید

دمای هوا در بغداد به ۵۰ درجه سانتیگراد رسید
گروه جامعه: دمای هوا در بغداد، پایتخت عراق که در ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) بین ۴۵ تا ۴۸ درجه سانتیگراد بود، بعد از ظهر روز گذشته (شنبه) به ۵۰ درجه سانتیگراد افزایش یافت.به گزارش ایسنا، اداره هواشناسی عراق همچنین اعلام کرد که دمای هوا تا فردا (دوشنبه) بالا خواهد ماند.
 
در همین حال، با افزایش دمای هوا و استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی، تامین برق نیز به معضلی جدی تبدیل شده است.مردم در بغداد در ازای پرداخت پول از ژنراتورهای محلی برق دریافت می‌کنند. با این حال برخی از خانواده‌های کم‌درآمد نمی‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

هشت سال گذشته داغ ترین سال های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریباً به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر و شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.
همچنین به گفته یکی از مقامات ارشد برنامه تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا، تابستان امسال (۲۰۲۳) به احتمال زیاد گرم‌ترین تابستانی است که جهان تا به حال به خود دیده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها