به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۴ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۲۲۰۲۰

رکوردوحشتناک کاپیتان پرسپولیس در ۳۵سالگی

رکوردوحشتناک کاپیتان پرسپولیس در ۳۵سالگی
گروه ورزشی:بازیکنی که همه ایران دوستش دارند، ستاره‌ای که مورد اعتماد همه سرمربیان است: وحیدِ امیری.
به گزارش "ورزش سه"  پرسپولیس در حالی پا به هفته دوم می‌گذارد که توانست با حفظ همان ترکیب اصلی فصل‌های اخیرش هفته اول را سخت اما مطمئن پشت سربگذارد. آنها حالا برای بازی بزرگ هفته دوم برابر تراکتور روی تجربه و توانایی ستاره‌های بزرگشان، بازیکنانی مانند وحید امیری حساب می‌کنند. بازیکنی که حتی در میانه دهه سوم زندگی‌اش مطمئن و قابل اعتماد نه فقط در باشگاهش که در تیم ملی هم هست. او در ترکیب مدنظر یحیی در فصل جدید کاپیتان اول تیم است و باید پیشاپیش تیمی متشکل از ستاره‌های باتجربه و پرافتخار بار دیگر به سوی سکوی قهرمانی و رویاهای بزرگ- و شاید دور از دسترس- در لیگ قهرمانان حرکت کند.   

او بازیکنی که در همه پست‌های فوتبالی-بازی کرده و نمایشی قابل قبول داشته است. از نظر فیزیکی نیز اغلب در بهترین شرایط بوده است. در نقل و انتقالات لیگ شانزدهم با اصرار برانکو و ترفندهای! باشگاه جذب شد و بعدها مشخص شد چرا مرد کروات تاکید داشت که "وحید امیری باید جذب شود".  

بولت پرسپولیستقابل با تراکتور 
وحید امیری برای شانزدهمین بار برابر تراکتور به میدان می‌رود. از پانزده بازی گذشته ده مسابقه را با لباس پرسپولیس و 5 بازی را به عنوان بازیکن نفت تهران با این تیم دیدار کرده است. او دو بازی برابر تراکتور، یکی سوپر کاپ سال 99 و دیگری بازی برگشت لیگ بیست و یکم را به دلیل مصدومیت را از دست داد با این حال توانسته آمار 2 گل و 4پاس گل را برابر این تیم از خودش به جا بگذارد.  در مجموع او 9 بار برنده شده، 2 بار مساوی کرده و 4 بار هم برابر تراکتور بازنده بوده است. 

بولت پرسپولیسپست‌های بازی  
وحید در تمام پست‌های زمین به غیر از دروازه، دفاع مرکزی و دفاع راست بازی کرده است. او بیشتر از همه وینگر چپ بوده و در 137 مسابقه در این پست 17 گل و 35 پاس گل را به نام خودش ثبت کرده است. پس از آن، او بیشترین حضور را در پست هافبک هجومی و با آمار 7 گل و 3 پاس گل، در دفاع چپ 41 بازی، 1 گل و 8 پاس گل، در وینگر راست 38 مسابقه با آمار 8 گل و 4 پاس گل، 26 مسابقه به عنوان مهاجم مرکزی با آمار 4 گل و 3 پاس گل، 19 بازی هافبک چپ 2 گل و 1 پاس گل و جالب است که او در یک مسابقه هم در پست هافبک دفاعی کرده است. در فصل 19-2018 که به ترابزون اسپور ترکیه رفته بود در بازی برابر قونیا اسپور در پست هافبک دفاعی بازی کرده و این مسابقه هم با نتیجه2، دو به پایان رسید.  
بولت پرسپولیسکدام مربی و چه نتایجی؟  
او بیش از همه با یحیی گل محمدی به عنوان مربی کار کرده است. 141 مسابقه در دو تیم نفت تهران و پرسپولیس را زیر نظر این مربی بوده است و 12 گل زده و 22 پاس گل را به نام خودش ثبت کرده است. 74 بازی با برانکو ایوانکوویچ 9 گل و پاس گل، 70 بازی با علیرضا منصوریان در تیم نفت 12 گل و 15 پاس گل و 19 بازی با گابریل کالدرون در پرسپولیس و 4 گل و 2 پاس گل را به نام خودش ثبت کرده است.  
او سه قهرمانی در لیگ برتر و یک جام حذفی را با یحیی گل محمدی و دو قهرمانی در لیگ برتر با برانکو به دست آورده است.  

بولت پرسپولیسگل‌های وحید  
امیری بیشترین بازی را به عنوان بازیکن مقابل استقلال انجام داده است. 21 بازی، 9 برد و 6 باخت آمار او مقابل آبی‌ها است در حالی که 2 گل زده و 3 پاس گل هم داده است. اما از نظر عملکرد او بهترین آمار را مقابل فولاد خوزستان دارد چرا که در 16 بازی 10 برد، 3 مساوی و 3 باخت کسب کرده 6 گل زده و 4 پاس گل هم به همبازیانش داده است. ذوب آهن نیز یکی از تیم‌هایی است که وحید مقابل آنها بازی‌های زیادی انجام داده؛ 18 بازی، 6 برد 4 مساوی و 8 باخت 2 گل زده و 5 پاس گل.  

وحید اولین گلش را در لیگ سیزدهم در بازی برابر داماش گیلان و در هفته سوم به ثمر رساند. اما یکی از جذاب‌ترین تصاویر از او به لیگ چهاردهم برمی‌گردد. در دقیقه 1 مسابقه روی یک حرکت فردی دروازه استقلال را باز کرد و سپس نفت با گل ارسلان مطهری در نیمه دوم بازی را از استقلال برد. او اولین گل آسیایی‌اش را در بازی برابر الشباب عربستان برای نفت تهران به ثمر رساند. در دقیقه 57 روی پاس کمال کامیابی نیا یکی از سه گل نفتی‌ها را به ثمر رساند. او در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به الاهلی امارات هم گل زد اما نفت بازی را باخت و حذف شد.  

در دوران حضورش در نفت، پرسپولیس را هم حسابی اذیت کرد و شاید به همین خاطر بود که یکی از جدی‌ترین رقابت‌ها برای جذب یک بازیکن برسر وحید امیری میان دو تیم به جریان افتاد.در لیگ پانزدهم و در هفته بیست و هشتم در حالی که پرسپولیس در کورس قهرمانی بود، نفت با ترکیب تدافعی مدنظر منصوریان حسابی روی مخ برانکو و یارانش رفته بود و در دقیقه 83 بود که وحید با یک فرار عالی دروازه پرسپولیس را باز کرد. گل داود حقدوست در دقیقه 90 کار آنها را تمام کرد. این یک امتیاز می‌توانست پرسپولیس را در آن فصل به مقام قهرمانی برساند اما جام به خاطر تفاضل گل از دستشان رفت.  
بولت پرسپولیسکابوس پنالتی  
امیری را می‌توان در لیست چپ پاهایی قرار داد که پنالتی زن نیستند.  در هفته سوم لیگ پانزدهم و بازی با سیاه جامگان در حالی که نفت با تک حسین زامهران از حریف عقب بود، در دقیقه 40 ضربه پنالتی را از دست داد. محسن فروزان دروازه‌بانی بود که پنالتی اش را گرفت. وحید اما پنالتی تلخ‌تر هم دارد و آن ضربه‌ای است که در یک چهارم نهایی جام ملتهای 2015 در برابر عراق از دست داد و تیم از رسیدن به نیمه نهایی باز ماند.  

با اینحال او یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران طی بیش از هشت سال است. از سال 2015 که به ترکیب تیم ملی اضافه شد دو جام جهانی و دو جام ملت‌ها را تجربه کرده و بعید است قلعه نویی روی نام او برای جام ملت‌های قطر نام قرمز بکشد. وحید 71 بازی و 2 گل ملی در کارنامه‌اش دارد و می‌توان افسوس خورد که چرا در 27 سالگی به تیم ملی آمد چرا که اگر زودتر کشف می‌شد می‌توانست یکی از بیشترین بازی‌های ملی را داشته باشد. بازیکنی که توانسته نظر مربیان مختلف تیم ملی را در دوره‌های مختلف جلب کند؛ از کارلوس کی روش تا دراگان اسکوچیچ  و امیرقلعه نویی.  

*مصدومیت و محرومیت  
مهم‌ترین مشکل مصدومیت وحید امیری از ناحیه مهره کمر است. او سیزده بازی را در لیگ بیست و یکم به خاطر این آسیب  دیدگی از دست داد. در لیگ بیستم او سه هفته را به خاطر مصدومیت از ناحیه همسترینگ از دست داد و قبل از آن در ترابزون نیز سه هفته را به خاطر مصدومیت عضله و 3 هفته را هم به خاطر آسیب رباط جانبی از دست داده بود.   اینکه او بازیکن با اخلاقی است و.... یک شعار نیست. تنها محرومیتش در فوتبال ایران به خاطر محرومیت دریافت کارت زرد در لیگ بیست و یکم است هرچند او دو بار هم طعم محرومیت بابت دریافت کارت‌های زرد در ترابزون تجربه کرد.  

*پرتاب‌های سه امتیازی  
در لیگ چهاردهم با لباس نفت و در دقیقه 90 روی پاس مرتضی پورعلی گنجی اولین گل سه امتیازی‌اش را زد و پس از آن  در لیگ پانزدهم گل دوم به فولاد، گلش به استقلال اهواز، در لیگ شانزدهم با پرسپولیس هفته سوم برابرگسترش فولاد، هفته دوازدهم برابر ماشین سازی، هفته سیزدهم برابر پدیده دردقیقه 2+90 که گل دوم و برتری را زد سه امتیازی‌های وحید در این دوره هستند. در لیگ هفدهم بازی برابر پدیده در هفته بیست و هفتم، مرحله سوم جام حذفی سال 98 و گل دقیقه 11+90 مقابل ماشین سازی، لیگ نوزدهم گل به نساجی در هفته دوازدهم و همچنین گل دومش در بازی برابر نفت مسجد سلیمان در لیگ بیستم دیگر گل‌های سه امتیازی او هستند.  

*موثرترین همبازیان  
تنوع جالبی در گل‌های وحید امیری وجود دارد. او در مجموع 330 مسابقه‌ای که با لباس تیم‌های باشگاهی و در سطوح مختلف حرفه‌ای انجام داده 40 گل به ثمر رسانده و 54 پاس گل نیز به همتیمی‌هایش داده است. او از مجموع این گل‌ها تنها 3 گل را با پای راست به ثمر رسانده و مثل یک چپ پای کلاسیک با 18 گل بیشترین گل‌هایش را با شوت پای چپ زده است. اما جالب است که او 8 گل را با ضربه سر به ثمر رساند که از این بین 4 گلش با ضربه سر در لیگ شانزدهم به ثمر رسیده است.   
بیشترین پاس گل را هم علی علیپور در دوران حضورش در پرسپولیس به او داده است؛ 4 پاس گل و سپس احسان پهلوان هافبک سابق پرسپولیس با 3 پاس گل در رده بعدی قرار دارد. مهدی ترابی و بشاررسن نیز هرکدام 2 پاس گل به این ستاره تمام نشدنی و کاپیتان این فصل پرسپولیس داده‌اند.
برچسب ها: وحید امیری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها