به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۴۲۳۱۵۴

بیانیه آیت‌الله ناظم‌زاده‌قمی در مورد ضرب و جرحِ زنان و دختران

بیانیه آیت‌الله ناظم‌زاده‌قمی در مورد ضرب و جرحِ زنان و دختران
گروه سیاسی: آیت‌الله سیداصغر ناظم‌زاده‌قمی در مورد ضرب و جرحِ زنان و دختران بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت: خدایا تو شاهد باش ما از این برخوردهای ظالمانه با هموطنانِ خود ناراضی هستیم و بر عاملانش نفرین و لعن می فرستیم و می‌ترسیم که این ظلم‌ها تار و پود کشور را به باد دهد.
متن پیام این استاد خارج حوزه علمیه قم، را در زیر می‌خوانید:
به تازگی گزارش تکان دهنده‌ای از ضرب و جرح دختران و زنان منتشر شده که در آن، وضع دل خراش این زندانیان، تشریح شده است. این خبر را که خواندم در خود فرو رفتم که چرا باید در حق زنان و دختران این مملکت چنین ظلم هایی را روا دارند و از خود پرسیدم: آیا در هیچ کجای دنیا، چنین رفتارهای خشونت باری را انجام می دهند؟ راستی این همان وعده هایی است که قبل از پیروزی انقلاب در خصوص آزادی بیان و برچیدن خودسری ها و رفاه و امنیت و آسایش به مردم داده بودیم؟!
از مسئولان می پرسم: آیا این خبر تکان دهنده صحت دارد؟! در این صورت چرا جلوی این خودسری ها و ظلم ها گرفته نمی شود؟! و اگر دورغ است، چرا با سند و مدرکی که باورپذیر باشد، تکذیب نمی گردد؟
آیا وقت آن نشده که مسئولان رده بالای کشور، گروهی را منصوب کنند تا به این مسائل رنج آور و ضد انسانی رسیدگی و عاملین آن ها را مجازات کنند و نگذارند چنین حوادث تلخی همانند قتل های زنجیره ای تکرار شود.
آیا نباید عالمان حوزه های علمیه و امامان مساجد سکوت را بشکنند و به این خشونت‌ها و بی عدالتی ها اعتراض کنند؟ زیرا پیشگام این اعتراض به ظلم‌ها باید دلسوزان نظام باشند، چرا که سکوتشان انقلاب و نظام را به خطر می‌اندازد: "المُلکُ لا یَبقی مَعَ الظُّلم".
فراموش نکرده ایم درسال ۴۲ امام خمینی ـ ره ـ در سخنرانیِ انقلابیِ خود فریاد برآورد: "ای علمای اسلام به داد اسلام برسید" اکنون اگر ایشان در قید حیات بود فریاد می زد: "ای علمای اسلام  به داد خودتان برسید که حوزه از دست رفت".
بی تردید با سکوتِ بی مورد شما، مردم ایران حتی علاقه مندان به روحانیت خصوصاً جوانان از نظام و روحانیت دور شده اند. امروز روحانیت و حوزه های علمیه از نظر مردمی بی پشتوانه شده و وضعی اتفاق افتاده که اگر دشمنانِ اسلام قصد آن را داشتند، موفق نمی شدند.
شما علما باید بدانید که این گناهِ بزرگ با ما روحانیون است که به فریاد و خواست مردم رسیدگی نکرده ایم.
اما شما نیروهای خودسر و تندرو، چرا از خدا نمی ترسید، مگر این متهمین مسلمان نیستند، گیرم که مجرم باشند و مسلمان هم نباشند، مگر هموطن من و شما نیستند؟ بر فرض هموطنِ ما نباشند به کدام قانون حق دارید با اسیرخود چنین رفتار غیر انسانی کنید؟!
مگر امیرالمومنین ـ ع ـ برای ظلمی که به بردنِ خلخال از پای زن یهودی شد، نفرمود: "اگر مسلمانی بشنود و از تاسف بمیرد قابل سرزنش نیست."(نهج البلاغه، خطبه ۲۷)
از غضب خدا و خشم مردم بترسید و ازاین کارها دست بردارید و بیش از این دین و روحانیت و نظام را زیر سوال نبرید. متاسفانه در کوچه و بازار ما طلبه ها باید جوابِ این خودسری ها و ظلم های شما را بدهیم.
خدایا تو شاهد باش که ما از این برخوردهای ظالمانه با هموطنانِ خود ناراضی هستیم و بر عاملانش نفرین و لعن می فرستیم و می‌ترسیم که  این ظلم‌ها تار و پود کشور را به باد دهد و همان طورکه امیرمومنان ـ علیه السلام ـ فرمود: "یَومُ المَظلومِ عَلی الظّالمِ اَشدُّ مِن یَومِ الظّالمِ عَلی المَظلوم"(نهج البلاغه، حکمت ۲۴۱) به  وقوع بپیوندد و خشک و تر با هم بسوزیم.
چه جالب است که برخی مسئولان برای زندانیانِ ایرانی در کشورهایِ دیگر دل سوزی می کنند، ولی به وضعِ زندانیان خودمان بی توجه اند؛ برای نمونه سخنگوی دولت در همین روزها گفته است مبادله زندانیان با آمریکا برای رفع ظلم از زندانیانِ ایرانیِ اسیر در امریکا بوده!
آقای سخنگو،
اولاً: آدرس غلط ندهید، مردم به خوبی می دانند که چرا زندانی های آمریکایی را آزاد کرده اید.
ثانیاً: شما که دلتان برای چند زندانیِ ایرانی در آمریکا سوخته ـ که خوب و به سزاست ـ چرا برای انبوهِ زندانیان سیاسی داخل کشور، که بیخ گوشتان هستند، دل نمی‌سوزانید؟
در پایان این نکته را هم به مسئولان کشور یادآور می شوم: شما که صدها میلیارد تومان از بیت المال را برای تشویقِ اعزام زائرین به عراق در اربعین حسینی ـ ع ـ هزینه می کنید، به این پیام سید الشهداء ـ ع ـ هم که موقع وداع با  فرزندش امام سجاد ـ ع ـ گوش فرا دهیم که فرمود: "پسرم از ظلم به کسی که هیچ یاوری جز خدا ندارد بر حذر باش".
امیدوارم شما مسئولین که توان و قدرت هر کاری را دارید، همین کلامِ نورانی و تکان دهنده امام و حجت خدا را نصب العین قرار دهید و جلوی ظلم و بیداد بر زنان و مردانی که پشت دیوارهای بلندِ زندان‌ها اسیرند و دادرسی جز خدا ندارند را بگیرید.
حوزه علمیه قم
سیداصغر ناظم‌زاده قمی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها