به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۷:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۴۲۶۲۱۵
او ۴۰ درصد دوره ریاست‌جمهوری‌اش را در تعطیلات بوده است!

جو بایدن تنبل‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا!

جو بایدن تنبل‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا!
گروه بین‌الملل: جو بایدن در مقایسه با روسای جمهوری پیشین آمریکا رکوردار روزهای تعطیل و استراحت است. به گزارش نیویورک پست، بر اساس داده‌های کمیته ملی جمهوری‌خواهان، جو بایدن تاکنون ۳۸۲ روز از ۹۵۷ روز یا به‌عبارتی ۴۰ درصد دوره ریاست‌جمهوری‌اش را دور از کاخ سفید و در سفرهای شخصی بوده است و به این ترتیب، می‌تواند لقب تنبل‌ترین رئیس‌جمهوری آمریکا را از آن خود کند.
بنا بر آمار، جو بایدن گوی سبقت را از رئیس‌جمهوری تنبل قبلی، جورج اچ. دبلیو. بوش، ربوده است که ۳۶ درصد دوران ریاست جمهوری‌اش را در تعطیلات و دور از واشنگتن به سر برده بود. این در حالی است که رونالد ریگان و باراک اوباما فقط ۱۱ درصد دو دوره ریاست‌جمهوری و جیمی کارتر فقط ۷۹ روز یا ۵ درصد دوره ریاست‌جمهوری‌اش را در تعطیلات بود. از روز تحلیف به این سو، ۱۰۰ روز از ۱۳۵ روز تعطیل آخرهفته جو بایدن در یکی از دو خانه‌اش در دلاور، در کمپ دیوید در مریلند، یا در عمارت دوستان میلیاردرش سپری شده است.
جو بایدن در ریهوباث بیچ، دلاور، ۸ ژوییه ۲۰۲۳‌

در حالی که تعداد لغزش‌ها و زمین خوردن‌های رئیس‌جمهوری ۸۰ ساله در ملاءعام بیشتر می‌شود، ۷۷ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند که او برای شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری پیر است و برخی منتقدان علت استراحت بیش از اندازه بایدن را مرتبط با کهولت سنش می‌دانند.
جوئل گریفیث، از بنیاد هریتج، می‌گوید: «در حالی که به لطف تورم، بسیاری از خانواده‌ها ناچار شده‌اند از مدت تعطیلات بکاهند، بایدن حدود ۱۲ روز ماه را در تعطیلات است، بیش از سه برابر اوباما.» در این بین، فعالیت‌های بایدن در روزهای تعطیل از انظار عمومی تقریبا پنهان است.
استراحت و تعطیلات بایدن با برخی از بحران‌ها و رسوایی‌های دوره ریاست‌جمهوری‌اش هم‌زمان بوده است. هنک شینکوپف، مشاور سیاسی دموکرات، می‌گوید: «این حقیقت که تعطیلات بایدن در دوره بحران‌های ملی بوده است فقط این حس را تقویت می‌کند که او دیگر نباید در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند.»
بایدن در بحران‌‌هایی که در ادامه می‌آید در دسترس نبود:
وقتی در بحبوحه خروج فاجعه‌بار نیروهای آمریکایی از افغانستان، کابل در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ سقوط کرد و به دست طالبان افتاد، بایدن برای تعطیلات شش روزه به کمپ دیوید رفته بود. سناتور تام کاتن توییت زد: «ظاهرا جو بایدن به تعطیلات طولانی‌اش بیش از هزاران آمریکایی اهمیت می‌دهد که پشت صفوف طالبان گیر افتاده‌اند.»
سقوط خجالت‌آور بایدن از دوچرخه در ریهوباث بیچ در سال ۲۰۲۲، در هفته‌ای اسفناک برای اقتصاد آمریکا رخ داد، وقتی شاخص داو جونز برای اولین بار پس از ژانویه ۲۰۲۱، به زیر ۳۰ هزار واحد سقوط کرد و قیمت هر گالن بنزین به بیش از ۵ دلار رسید.
در دومین روز حمله روسیه به اوکراین‌ــ وقتی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، پیشنهاد آمریکا برای خروجش از اوکراین را رد کرد و گفت: «من مهمات لازم دارم، نه سواری مجانی.»‌ــ بایدن در خانه‌اش در ویلمینگتون در دلاور بود.
در سال جاری، وقتی بالون جاسوسی چین در ۲۸ ژانویه وارد حریم هوایی آمریکا شد، بایدن در تعطیلات آخرهفته چهار روزه به سر می‌برد. یک هفته بعد، وقتی بالون بر فراز مکان‌های نظامی حساس آمریکا پرواز می‌کرد، بایدن در خانه‌اش در ویلمینگتون بود. بعد، وقتی در ۴ فوریه بالون را هدف قرار دادند و سرنگون کردند، او در دسترس نبود و به یک مراسم تدفین خانوادگی رفته بود.
خروج قطار حامل مواد شیمیایی سمی از ریل در اوهایو نیز در همان آخرهفته، در ۳ فوریه رخ داد‌ــ و بایدن هنوز از محل فاجعه بازدید نکرده است.
در ماه گذشته، رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی راهی ریهوباث بیچ شد که آمار کشته‌های آتش‌سوزی جنگل‌های مائویی در ایالت هاوایی به ۹۳ نفر رسیده بود‌ــ و به فریادهای خبرنگاران که در مورد این فاجعه و همچنین انتصاب بازپرس ویژه برای تحقیق در مورد اتهام‌های هانتر بایدن سوال می‌کردند، اعتنایی نکرد.
برخی منتقدان می‌گویند غیبت مداوم بایدن شاهدی بر این مدعا است مسئولیت اداره دولت بر عهده او نیست.
ویوک راماسوامی، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، می‌گوید: «بایدن رئیس‌جمهوری نیست، عروسک خیمه‌شب‌بازی است.»
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها