به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۲۶۸۵۰

سی ان ان: فقط کارتر از بایدن نامحبوب‌تر بود!

گروه بین‌الملل: شبکه سی‌ن‌ان (حامی دموکرات‌ها) در مقاله‌ای درباره نظرسنجی اخیر انجام شده می‌نویسد که نامحبوب بودن بایدن می‌تواند به بازگشت ترامپ به قدرت کمک کند
جیمی کارتر (سمت راست) و جو بایدن
جیمی کارتر (سمت راست) و جو بایدن
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در سودای دومین دور ریاست‌جمهوری برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شده است، اما عمده نظرسنجی‌هایی که از سال ۲۰۲۱ و پس از خروج فاجعه‌بار نیروهای آمریکایی تحت فرمان بایدن از آمریکا انجام شده است حاکی از نظر منفی بخش قابل توجهی از رای‌دهندگان آمریکایی درباره عملکرد او و البته سن‌ و سالش است. دو سوم دمکرات‌ها، بایدن ۸۰ ساله را برای دور دیگر ریاست‌جمهوری «خیلی پیر» می‌دانند. اغلب نظرسنجی‌ها نیز در نارضایتی رای‌دهندگان از عملکرد اقتصادی بایدن مشترک‌اند. برخی دیگر هم به نارضایتی‌ها در زمینه امنیت مرزها و مقابله با جرم و جنایت اشاره می‌کنند. 
اما تازه‌ترین نظرسنجی سی‌ان‌ان نرخ مقبولیت بایدن را ۳۹ درصد اعلام کرده است که از نظر تاریخی یکی از پایین‌ترین نرخ‌های محبوبیت برای رئیس‌جمهوری است که برای دور دوم نامزد شده است. بایدن برای مقابله با این نرخ پایین محبوبیت می‌کوشد تبلیغات گسترده‌ای روی عملکرد اقتصادی انجام دهد و کارزارهایی را در ایالت‌های کلیدی مانند آریزونا، میشیگان، نوادا و پنسیلوانیا آغاز کرده است. کارزار انتخاباتی او همچنین ۲۵ میلیون دلار صرف بهبود چهره بایدن بین رای‌دهندگان رنگین‌پوست کرده است.
با این حال او همچنان یکی از پایین‌ترین نرخ‌های محبوبیت را در بین روسای جمهوری آمریکا دارد. نظرسنجی سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که فقط جیمی کارتر در سال قبل از انتخابات با ۳۲ درصد آرا در نظرسنجی‌ها از بایدن نامحبوب‌تر بوده است. او که برای ایرانیان با توجه به انقلاب ۵۷ (۱۹۷۹) شناخته شده است در انتخابات ۱۹۸۰ از رونالد ریگان به سختی شکست خورد. از ۱۰ رئیس‌جمهوری اخیر آمریکا، پنج رئیس‌جمهوری از جمله باراک اوباما، جورج دبلیو بوش، بیل کلینتون و ریچارد نیکسون در دور دوم نیز موفق شدند. اما چهار رئیس‌جمهوری شامل دونالد ترامپ، جورج اچ دبلیو بوش، جیمی کارتر و جرالد فورد در دور دوم ناکام ماندند. لیندون جانسون نیز از رقابت کناره‌گیری کرد.
در این بین، دوایت آیزنهاور (۱۹۵۵)، با ۷۱ درصد آرای شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌های یک سال قبل از انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری، بیشترین محبوبیت را داشت و پس از او جورج اچ‌دبلیو بوش (۱۹۹۱) با ۶۹ درصد و جان کندی (۱۹۶۳) با ۶۲ درصد محبوبیت قرار داشت. جورج اچ بوش (۲۰۰۳)، ۵۹ درصد و  ریچارد نیکسون (۱۹۷۱)، ۴۹ درصد آرا و بیل کیلنتون (۱۹۹۵) و اوباما (۲۰۱۱) به ترتیب ۴۶ درصد و ۴۵ درصد آرا را داشتند. پس از آنها ریگان (۱۹۸۳) با ۴۳ درصد آرا، ترامپ (۲۰۱۹) با ۴۰ درصد آرا و کارتر (۱۹۷۹) با ۳۲ درصد آرا قرار دارد. سی‌ن‌ان در مقاله‌ای درباره نظرسنجی اخیر انجام شده می‌نویسد که نامحبوب بودن بایدن می‌تواند به بازگشت ترامپ به قدرت کمک کند. ۱۴ ماه مانده به انتخابات نوامبر ۲۰۲۴، بایدن یکی از پایین‌ترین نرخ‌های نامحبوب بودن را بین روسای جمهوری آمریکا به ثبت رسانده و در مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین که درگیر چهار پرونده کیفری و ده‌ها اتهام شده است با فاصله زیاد پیشتاز دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها